Haalbaarheidsonderzoek active-damped ship-to-ship (StS) automooring LNG bunkerschepen
Automooring Solutions ontwikkelt een mooring-robot voor ship-to-ship LNG-tanken bij cruiseschepen, om tijd en kosten te besparen tijdens havenbezoeken.
Projectdetails
Inleiding
Als voormalig biologische teler van (mini) witlof is aanvrager op zoek naar een nieuwe teelt van een huidig seizoen (niche en hoogwaardig) product dat door de innovatie jaarrond te telen is.
Probleemstelling
Er circuleren al meer dan tien jaar berichten over de toepassing van “aeroponics” als bijzondere vorm van de teelt van (vooral pootaardappelen) zonder dat er ooit een commercieel marktproduct in de winkels wordt aangeboden. Bij onderzoek hiervan is de oorzaak waarschijnlijk dat de teelt uitgaat van gebruik van kleine aardappels (die vrij slecht bewaarbaar zijn door de grote oppervlakte/inhoud ratio) en waardoor maar een deel van het jaar teelten op deze wijze gestart kunnen worden.
Oplossingen
Aanvrager is van mening dat er twee opties zijn om jaarrond teelt mogelijk te maken die het waard zijn en door een klein bedrijf voldoende op haalbaarheid onderzocht kunnen worden:
- Het gebruik van grotere aardappelen die wel bewaard kunnen worden als startproduct.
- Het toepassen van herhaald tussentijds oogsten van de aan de wortelmassa ontwikkelde knollen als deze een gewenste grootte bereikt hebben in plaats van het huidige wachten tot de maximale productie in aantal en totaal gewicht per startplant bereikt is.
Toekomstvisie
Daarnaast is aanvrager van mening dat aeroponics voor veel toekomstige klanten/kopers van het eindproduct een ideaal product is om dicht bij de eindklant te produceren, zodat de CO2-footprint van dit voedingsmiddel bij een tot 0 gereduceerde stikstofemissie en gebruik van gewasbeschermingsmiddelen uiteindelijk brede toepassing kan en zal gaan vinden.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Automooring Solutions B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Mobiele LNG bunker unitHet project ontwikkelt een innovatieve mobiele LNG bunker unit om de distributie-infrastructuur voor LNG in de scheepvaart te verbeteren, met focus op automatisering en kostenreductie. | MIT R&D Samenwerking | € 123.130 | 2016 | Details |
LNG tank 2.0Het project 'Walstroom zonder Wal' ontwikkelt mobiele LNG-units voor walstroom aan binnenvaartschepen om emissies te verminderen en de acceptatie van LNG te vergroten. | MIT R&D Samenwerking | € 75.810 | 2016 | Details |
L-BowHet project ontwikkelt de L-Bow, een innovatieve motion compensated gangway voor veilige, efficiënte en duurzame toegang tot offshore objecten, zelfs bij slechte weersomstandigheden. | MIT R&D Samenwerking | € 200.000 | 2015 | Details |
LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie. | MIT R&D Samenwerking | € 163.175 | 2015 | Details |
Mobiele LNG bunker unit
Het project ontwikkelt een innovatieve mobiele LNG bunker unit om de distributie-infrastructuur voor LNG in de scheepvaart te verbeteren, met focus op automatisering en kostenreductie.
LNG tank 2.0
Het project 'Walstroom zonder Wal' ontwikkelt mobiele LNG-units voor walstroom aan binnenvaartschepen om emissies te verminderen en de acceptatie van LNG te vergroten.
L-Bow
Het project ontwikkelt de L-Bow, een innovatieve motion compensated gangway voor veilige, efficiënte en duurzame toegang tot offshore objecten, zelfs bij slechte weersomstandigheden.
LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)
Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie.