Ontwikkeling geïntegreerd voor- en nabehandelingssysteem binnenvaartschepen

Het project richt zich op de integratie van voor- en nabehandelingssystemen voor dieselmotoren in de binnenvaart, met als doel kosten te verlagen en de investering snel terug te verdienen.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

De innovatie is de integratie van een voor- met een nabehandelingssysteem voor dieselmotoren - met name in de binnenvaart.

Voordelen van de Integratie

Door de systemen goed op elkaar af te stemmen en met elkaar te laten samenwerken, wordt het systeem een stuk kleiner en goedkoper.

Financiële Aspecten

Het geïntegreerde systeem dat de aanvrager voor ogen heeft, is goedkoper en de eigenaar verdient de investering binnen een aantal jaren terug.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Njord Filtration B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Totaalpakket marine classificatie binnenvaartmotor

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een totaalpakket voor Fase V-motoren, zodat binnenvaartschepen voldoen aan classificatie-eisen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek mobiele duurzame tankreinigingsunit voor scheepvaart

Global Electrical Solutions onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele, duurzame tankreinigingsunit voor schepen om het reinigingsproces te verduurzamen en inefficiëntie te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl stator

Ship Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Hybride oplossing voor inboardmotoren

Het project richt zich op de ontwikkeling van een hybride elektromotor die bestaande inboard benzine- en dieselmotoren retrofit kan ombouwen naar emissievrij varen in recreatieve schepen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Hybridisering aandrijving vissersschepen

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het hybridiseren van vissersschepen naar een diesel-elektrisch aandrijfsysteem.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Modulair start-stop systeem met semi-autopilot voor optimale en schone vaarprofielen binnenvaart

Oudcomb BV en Autena ontwikkelen een modulair start/stop systeem met accupakket en adviserende boardcomputer om de binnenvaart te moderniseren en verduurzamen, met lagere uitstoot en efficiëntere vaartijden.

€ 194.460
Mkb-innovati...

Ship Monitoring and Management System

Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.

€ 126.875
Mkb-innovati...

All-in-one retrofit pakket voor de zero-emissie pleziervaart

Ontwikkeling van een plug-and-play retrofitpakket voor het vervangen van dieselmotoren in recreatieve vaartuigen door elektrische aandrijving, met als doel CO2-besparing en een gevalideerd prototype.

€ 109.830
Demonstratie...

Cargo Treatment on-Board

Holland Drivelines ontwikkelt een innovatieve Cargo Treatment-installatie voor binnenvaartschepen om schadelijke VOC-uitstoot te elimineren en waardevolle restproducten te hergebruiken.

€ 380.599
Mkb-innovati...

Automatisering Green Turbine WHR systeem

Het project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor het Green Turbine WHR-systeem om de efficiëntie van elektriciteitsproductie uit uitlaatgassen te maximaliseren en de CO2-uitstoot te verminderen.

€ 129.150