Ontwikkeling geïntegreerd voor- en nabehandelingssysteem binnenvaartschepen
Het project richt zich op de integratie van voor- en nabehandelingssystemen voor dieselmotoren in de binnenvaart, met als doel kosten te verlagen en de investering snel terug te verdienen.
Projectdetails
Inleiding
De innovatie is de integratie van een voor- met een nabehandelingssysteem voor dieselmotoren - met name in de binnenvaart.
Voordelen van de Integratie
Door de systemen goed op elkaar af te stemmen en met elkaar te laten samenwerken, wordt het systeem een stuk kleiner en goedkoper.
Financiële Aspecten
Het geïntegreerde systeem dat de aanvrager voor ogen heeft, is goedkoper en de eigenaar verdient de investering binnen een aantal jaren terug.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Njord Filtration B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Totaalpakket marine classificatie binnenvaartmotorHet project onderzoekt de haalbaarheid van een totaalpakket voor Fase V-motoren, zodat binnenvaartschepen voldoen aan classificatie-eisen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek mobiele duurzame tankreinigingsunit voor scheepvaartGlobal Electrical Solutions onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele, duurzame tankreinigingsunit voor schepen om het reinigingsproces te verduurzamen en inefficiëntie te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl statorShip Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Hybride oplossing voor inboardmotorenHet project richt zich op de ontwikkeling van een hybride elektromotor die bestaande inboard benzine- en dieselmotoren retrofit kan ombouwen naar emissievrij varen in recreatieve schepen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Hybridisering aandrijving vissersschepenHet project onderzoekt de haalbaarheid van het hybridiseren van vissersschepen naar een diesel-elektrisch aandrijfsysteem. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Totaalpakket marine classificatie binnenvaartmotor
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een totaalpakket voor Fase V-motoren, zodat binnenvaartschepen voldoen aan classificatie-eisen.
Haalbaarheidsonderzoek mobiele duurzame tankreinigingsunit voor scheepvaart
Global Electrical Solutions onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele, duurzame tankreinigingsunit voor schepen om het reinigingsproces te verduurzamen en inefficiëntie te verminderen.
Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl stator
Ship Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's.
Hybride oplossing voor inboardmotoren
Het project richt zich op de ontwikkeling van een hybride elektromotor die bestaande inboard benzine- en dieselmotoren retrofit kan ombouwen naar emissievrij varen in recreatieve schepen.
Hybridisering aandrijving vissersschepen
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het hybridiseren van vissersschepen naar een diesel-elektrisch aandrijfsysteem.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Modulair start-stop systeem met semi-autopilot voor optimale en schone vaarprofielen binnenvaartOudcomb BV en Autena ontwikkelen een modulair start/stop systeem met accupakket en adviserende boardcomputer om de binnenvaart te moderniseren en verduurzamen, met lagere uitstoot en efficiëntere vaartijden. | Mkb-innovati... | € 194.460 | 2018 | Details |
Ship Monitoring and Management SystemHet project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart. | Mkb-innovati... | € 126.875 | 2015 | Details |
All-in-one retrofit pakket voor de zero-emissie pleziervaartOntwikkeling van een plug-and-play retrofitpakket voor het vervangen van dieselmotoren in recreatieve vaartuigen door elektrische aandrijving, met als doel CO2-besparing en een gevalideerd prototype. | Mkb-innovati... | € 109.830 | 2021 | Details |
Cargo Treatment on-BoardHolland Drivelines ontwikkelt een innovatieve Cargo Treatment-installatie voor binnenvaartschepen om schadelijke VOC-uitstoot te elimineren en waardevolle restproducten te hergebruiken. | Demonstratie... | € 380.599 | Onbekend | Details |
Automatisering Green Turbine WHR systeemHet project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor het Green Turbine WHR-systeem om de efficiëntie van elektriciteitsproductie uit uitlaatgassen te maximaliseren en de CO2-uitstoot te verminderen. | Mkb-innovati... | € 129.150 | 2015 | Details |
Modulair start-stop systeem met semi-autopilot voor optimale en schone vaarprofielen binnenvaart
Oudcomb BV en Autena ontwikkelen een modulair start/stop systeem met accupakket en adviserende boardcomputer om de binnenvaart te moderniseren en verduurzamen, met lagere uitstoot en efficiëntere vaartijden.
Ship Monitoring and Management System
Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.
All-in-one retrofit pakket voor de zero-emissie pleziervaart
Ontwikkeling van een plug-and-play retrofitpakket voor het vervangen van dieselmotoren in recreatieve vaartuigen door elektrische aandrijving, met als doel CO2-besparing en een gevalideerd prototype.
Cargo Treatment on-Board
Holland Drivelines ontwikkelt een innovatieve Cargo Treatment-installatie voor binnenvaartschepen om schadelijke VOC-uitstoot te elimineren en waardevolle restproducten te hergebruiken.
Automatisering Green Turbine WHR systeem
Het project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor het Green Turbine WHR-systeem om de efficiëntie van elektriciteitsproductie uit uitlaatgassen te maximaliseren en de CO2-uitstoot te verminderen.