Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control System
Smart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen.
Projectdetails
Inleiding
Smart-Ship beoogt een nieuw systeem, EDECS (Electric Drivetrain Efficient Control System), te ontwikkelen en naar de markt te brengen wat de bestuurder van schepen met een volledig elektrische of elektrisch-hybride aandrijving ondersteunt bij het aansturen van de voortstuwing van het schip, om hierdoor efficiënt om te gaan met de beschikbare brandstof.
Haalbaarheidsonderzoek
Gedurende het haalbaarheidsonderzoek, dat aanvangt op 01-08-2023 met een looptijd van 12 maanden, wordt zowel de financiële als technische haalbaarheid van het project bepaald.
Financiële haalbaarheid
Op financieel gebied wordt onderzocht in welke markten binnen de scheepvaartsector het product de meeste waarde biedt en wordt een poging gedaan deze waarde te kwantificeren. Daarnaast wordt onderzocht wat de technische eisen en risico’s zijn, alsmede de vereisten qua certificering van het product, om op basis hiervan een inschatting van de kostprijs en terugverdientijd te bepalen.
Waardeketen
Een onderzoek naar de waardeketen binnen de potentiële markten kan ten slotte uitwijzen aan welke partij in deze keten het product verkocht kan worden.
Technische haalbaarheid
Op technisch vlak wordt de haalbaarheid bepaald door:
- Een inschatting te maken van de mate van complexiteit van de interfacing met verschillende informatiesystemen.
- De systeemeisen voor de elektronica (temperatuurbereik en waterdichtheid).
- Bepalen op welke manier het advies het beste verwerkt kan worden door de eindgebruiker.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Smart-Ship B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Intelligente boordcomputer met diensten voor zero-emissie binnenvaartschepenHet project richt zich op het ontwikkelen van zero-emissie binnenvaartschepen door sensordata te combineren voor optimale aandrijflijnspecificaties en samenwerking van complexe systemen. | MIT R&D Samenwerking | € 159.446 | 2018 | Details |
Ship Monitoring and Management SystemHet project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart. | MIT R&D Samenwerking | € 126.875 | 2015 | Details |
Intelligente boordcomputer met diensten voor zero-emissie binnenvaartschepen
Het project richt zich op het ontwikkelen van zero-emissie binnenvaartschepen door sensordata te combineren voor optimale aandrijflijnspecificaties en samenwerking van complexe systemen.
Ship Monitoring and Management System
Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.