Haalbaarheidsonderzoek naar ontwikkeling HMI voor alternatieve aandrijving
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een Human Machine Interface voor alternatieve aandrijving op waterstof, met focus op risicoanalyse voor toekomstige ontwikkeling.
Projectdetails
Inleiding
Haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van een Human Machine Interface (HMI) voor een alternatieve aandrijving.
Huidige Situatie
Op dit moment zijn er in de markt voor genset diesel aangedreven producten. Hiervoor heeft de aanvrager een controller ontwikkeld voor onder andere de aansturing, monitoring en alarmafhandeling.
Toekomstige Ontwikkelingen
De aanvrager verwacht in de nabije toekomst een wijziging naar alternatieve brandstoffen, zijnde waterstof (H2).
Doel van het Onderzoek
Hierdoor wil de aanvrager een studie uitvoeren of zij hiervoor een HMI kan gaan ontwikkelen.
Risicoanalyse
In de haalbaarheidsstudie zullen diverse risico’s worden onderzocht. Dit gebeurt voorafgaand aan een mogelijk te starten ontwikkelingsproject in een latere fase.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Smith-Holland B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsstudie alternatieve aandrijvingHet project onderzoekt de haalbaarheid van een alternatieve waterstofaandrijving voor Genmark B.V. ter vervanging van de huidige dieselaandrijving, inclusief technische risicoanalyse. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control SystemSmart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek elektrolyzer in een GDSHet project onderzoekt de haalbaarheid van een lokale waterstofketen voor energieproducenten en -afnemers, met als doel een modulaire, betaalbare oplossing in Nederland te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Maritieme hybride aandrijflijnHet project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor kleine maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof brandstofcellen en batterijpakketten, ter vermindering van fossiele energieafhankelijkheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsstudie WaterstoftechnologieEnersea onderzoekt de haalbaarheid van offshore waterstofproductie met nieuwe technologie en hergebruik van bestaande assets voor duurzame energieoplossingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsstudie alternatieve aandrijving
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een alternatieve waterstofaandrijving voor Genmark B.V. ter vervanging van de huidige dieselaandrijving, inclusief technische risicoanalyse.
Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control System
Smart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen.
Haalbaarheidsonderzoek elektrolyzer in een GDS
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een lokale waterstofketen voor energieproducenten en -afnemers, met als doel een modulaire, betaalbare oplossing in Nederland te ontwikkelen.
Maritieme hybride aandrijflijn
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor kleine maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof brandstofcellen en batterijpakketten, ter vermindering van fossiele energieafhankelijkheid.
Haalbaarheidsstudie Waterstoftechnologie
Enersea onderzoekt de haalbaarheid van offshore waterstofproductie met nieuwe technologie en hergebruik van bestaande assets voor duurzame energieoplossingen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ontwikkelen waterstof-brandstofcel aangedreven generatorset voor mobiele toepassingenOntwikkeling van een waterstof-brandstofcel generator voor mobiele toepassingen in de transportsector, gericht op duurzame logistiek en vermindering van uitstoot en geluid. | Mkb-innovati... | € 306.266 | 2021 | Details |
Maintenance 2020Het project ontwikkelt een continu monitoring- en onderhoudssysteem voor industriële dieselaggregaten om prestaties te optimaliseren, onderhoudskosten te verlagen en de levensduur te verlengen. | Mkb-innovati... | € 118.384 | 2016 | Details |
Ship Monitoring and Management SystemHet project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart. | Mkb-innovati... | € 126.875 | 2015 | Details |
Ontwikkelen waterstof-brandstofcel aangedreven generatorset voor mobiele toepassingen
Ontwikkeling van een waterstof-brandstofcel generator voor mobiele toepassingen in de transportsector, gericht op duurzame logistiek en vermindering van uitstoot en geluid.
Maintenance 2020
Het project ontwikkelt een continu monitoring- en onderhoudssysteem voor industriële dieselaggregaten om prestaties te optimaliseren, onderhoudskosten te verlagen en de levensduur te verlengen.
Ship Monitoring and Management System
Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.