Duurzaam elektrisch aangedreven schip
QYD ontwikkelt een duurzaam elektrisch schip en voert een haalbaarheidsproject uit om technische en economische risico's te beoordelen en innovatieve oplossingen te verkennen.
Projectdetails
Inleiding
Dit project richt zich op de ontwikkeling van nieuwe materialen en machines op het gebied van geprinte elektronica, nieuwe product-dienst combinaties die gebaseerd zijn op geprinte elektronica en test- en karakteriseringsapparatuur voor geprinte elektronica.
Nieuwe Producten
Het betreft zowel nieuwe producten in de vorm van:
- Nieuwe printability testers
- Substraten
- Inkten
Deze producten worden gecombineerd met dynamische elementen in de geprinte elektrische schakelingen.
Combinatie van Producten en Diensten
De combinatie van de hoogwaardige geprinte fysieke producten met daaraan gekoppelde digitale diensten zorgt voor nieuwe product-dienst combinaties.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 19.600 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control SystemSmart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Zero Emission DraagvleugelbootDit project onderzoekt de economische en technische haalbaarheid van draagvleugeltechniek voor duurzame schepen van 2-12 ton, met als doel de transitie naar hernieuwbare energie in de scheepsvaart te versnellen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek omgevingsvriendelijk schipAannemersbedrijf Bijker ontwikkelt een elektrisch schip voor natuuronderhoud om emissievrij en efficiënter te werken, met als doel verkoop aan andere bedrijven in de sector. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl statorShip Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Mobiele energiedragers voor RoRo ferriesHet project onderzoekt de haalbaarheid van mobiele energiemodules op waterstof en batterijen voor veerboten, om duurzame energievoorziening zonder wachttijd mogelijk te maken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheid Electrical Drivetrain Efficient Control System
Smart-Ship ontwikkelt het EDECS-systeem om de efficiëntie van elektrische en hybride scheepsvoortstuwing te verbeteren, met focus op haalbaarheid, marktwaarde en technische eisen.
Zero Emission Draagvleugelboot
Dit project onderzoekt de economische en technische haalbaarheid van draagvleugeltechniek voor duurzame schepen van 2-12 ton, met als doel de transitie naar hernieuwbare energie in de scheepsvaart te versnellen.
Haalbaarheidsonderzoek omgevingsvriendelijk schip
Aannemersbedrijf Bijker ontwikkelt een elektrisch schip voor natuuronderhoud om emissievrij en efficiënter te werken, met als doel verkoop aan andere bedrijven in de sector.
Haalbaarheidsproject naar de pre-swirl stator
Ship Motion Design B.V. ontwikkelt een pre-swirl stator om de voortstuwing van schepen te optimaliseren en zo de brandstofvraag en emissies te verminderen, met aandacht voor haalbaarheid en risico's.
Mobiele energiedragers voor RoRo ferries
Het project onderzoekt de haalbaarheid van mobiele energiemodules op waterstof en batterijen voor veerboten, om duurzame energievoorziening zonder wachttijd mogelijk te maken.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Green Building MaterialsHet project ontwikkelt een emissievrij aandrijfsysteem voor schepen op basis van brandstofcellen en ammoniak, met als doel duurzame maritieme transportoplossingen te realiseren. | Mkb-innovati... | € 350.000 | 2017 | Details |
VentoFoils XL duurzame windvoortstuwing voor zeeschepenHet project ontwikkelt duurzame windvoortstuwing voor zeeschepen ter bevordering van de energietransitie in de maritieme sector. | 2.2 - Hernie... | € 600.000 | 2023 | Details |
Ship Monitoring and Management SystemHet project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart. | Mkb-innovati... | € 126.875 | 2015 | Details |
Vo lledig Emissievrije Elektrische FerryHet project richt zich op het ontwerp van een emissievrije elektrische ferry met bijbehorende walstroomvoorzieningen, gericht op techniek, veiligheid en kostenverlaging. | Mkb-innovati... | € 131.215 | 2016 | Details |
Innovatieve Elektrische BuitenboordmotorOntwikkeling en test van een innovatieve elektrische buitenboordmotor in een R&D-project. | Mkb-innovati... | € 141.680 | 2021 | Details |
Green Building Materials
Het project ontwikkelt een emissievrij aandrijfsysteem voor schepen op basis van brandstofcellen en ammoniak, met als doel duurzame maritieme transportoplossingen te realiseren.
VentoFoils XL duurzame windvoortstuwing voor zeeschepen
Het project ontwikkelt duurzame windvoortstuwing voor zeeschepen ter bevordering van de energietransitie in de maritieme sector.
Ship Monitoring and Management System
Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.
Vo lledig Emissievrije Elektrische Ferry
Het project richt zich op het ontwerp van een emissievrije elektrische ferry met bijbehorende walstroomvoorzieningen, gericht op techniek, veiligheid en kostenverlaging.
Innovatieve Elektrische Buitenboordmotor
Ontwikkeling en test van een innovatieve elektrische buitenboordmotor in een R&D-project.