CIP - Controls in Personalisation

Dit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag.

Subsidie
€ 127.050
2015

Projectdetails

Inleiding

De media-industrie bevindt zich in een revolutie als gevolg van de verandering van het consumentengedrag. Consumenten gebruiken steeds vaker digitale media en door een overvloed aan nieuwe on-demand platformen gaat aanbevelen (recommenden) een steeds belangrijkere rol spelen. Aanbevelen impliceert dat de contentaanbieder de consument content aanbeveelt waar deze in een specifieke context behoefte aan heeft. Hiervoor is een profiel nodig van de gebruiker en kennis over wat op dat moment relevant is voor deze persoon.

Projectdoel

Met dit project ontwikkelen aanvragers Adversitement B.V. en Scyfer B.V., in samenwerking met de TU Eindhoven (inhuur), software voor realtime contentpersonalisatie op de websites van de eindgebruikers van de software (websitehouders).

Softwareontwikkeling

De software, Controls in Personalisation (CIP), verhoogt de snelheid waarmee een koppeling kan worden gemaakt tussen het klikgedrag op een website (input), een algoritme (model) en het resultaat (de aanbeveling).

Koppeling en Controle

CIP maakt een koppeling mogelijk tussen het O2MC-platform van Adversitement B.V. en een algoritme dat wordt ontwikkeld door Scyfer B.V.; het geeft de websitehouder en -gebruiker controle over gepersonaliseerde informatie in realtime.

Projectactiviteiten

De projectactiviteiten zijn gericht op de ontwikkeling van software die technisch goed werkt. De technologische ontwikkeling in het project resulteert in te vercommercialiseren software voor beide partijen.

Rollen van de partijen

  • Adversitement houdt zich binnen dit project bezig met de snelheid van de koppeling in de software, wat CIP operationeel interessant maakt.
  • Scyfer zal zich gaan inzetten voor de ontwikkeling van een algoritme dat in staat is te voorspellen wat een bezoeker, op basis van persoonlijke informatie, interessant vindt en wil consumeren.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 127.050

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2015

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Advertisement B.V.penvoerder
  • Scyfer B.V.

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Self-service media-campagne platform

Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.

€ 164.400
Mkb-innovati...

AI-based Prescriptive Solution to provide Content creators with realtime [...]

Het project ontwikkelt prototype softwarecomponenten die content creators realtime slimme notificaties bieden om hen te helpen kwaliteitscontent effectief te delen en de juiste doelgroep te bereiken.

€ 200.000
Mkb-innovati...

3D Augmented Reality CMS

Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.

€ 199.920
Mkb-innovati...

Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief Leersysteem

Het project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Social Signal Isolation Processing and Delivery

Het project ontwikkelt de SS-IPD-software om relevante sociale media-informatie te filteren en te analyseren, wat bijdraagt aan innovatieve datamanagementtechnieken en bedrijfsinnovatie.

€ 200.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Ivory Interactive Platform

Het project onderzoekt de technologische en juridische mogelijkheden voor interactieve video content om kijkers te betrekken en gerichte marketing te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Smart Media Platform

HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek gepersonaliseerde advertentie-ranking

Vipio wil gepersonaliseerde advertentie-ranking software ontwikkelen om terugkerende bezoekers relevantere accommodaties te tonen en zo het aantal boekingen en aanbieders te verhogen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI

Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000