Haalbaarheidsonderzoek gepersonaliseerde advertentie-ranking

Vipio wil gepersonaliseerde advertentie-ranking software ontwikkelen om terugkerende bezoekers relevantere accommodaties te tonen en zo het aantal boekingen en aanbieders te verhogen.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Vipio is een online platform voor unieke overnachtingen, denk hierbij aan overnachtingen op speciale locaties (aan het strand), accommodaties met een bijzondere historie (kastelen, watertorens) of overnachtingen in speciale gebouwen (vuurtorens, boomhutten e.d.). Aanbieders van bijzondere accommodaties kunnen deze op zeer gemakkelijke wijze aanbieden aan een groot publiek, terwijl recreanten (de eindgebruikers) juist snel en goedkoop een bijzondere ervaring kunnen vinden en boeken.

Probleemstelling

Vipio bemerkt dat veel eindgebruikers pas vanaf hun tweede bezoek aan de website een boeking doen. Kennelijk fungeert het eerste bezoek van eindgebruikers als oriëntatie, en worden daadwerkelijke boekingen veelal pas gedaan wanneer de eindgebruikers op een later moment terugkeren naar de website.

Doelstelling

Vipio wil hierop inspelen en terugkerende bezoekers een relevanter aanbod van accommodatie-advertenties tonen dat gesorteerd is op basis van de kenmerken van advertenties die bezoekers eerder hebben bezocht. Dit is van groot belang, aangezien het Vipio-platform momenteel 800-1000 accommodaties bevat (met een verwachte groei naar 3000-5000 binnen een jaar), terwijl Vipio op desktoppagina’s slechts 18 accommodaties per pagina kan tonen – en nog minder op mobiele devices.

Oplossing

Een gepersonaliseerde ranking van advertenties op basis van de relevantie voor individuele bezoekers kan daarom cruciaal zijn om meer boekingen te realiseren bij terugkerende bezoekers. Met een dergelijk doelgericht aanbod van advertenties kan Vipio tevens meer accommodatie-aanbieders aantrekken naar het platform, aangezien zij hun aanbod effectiever zouden kunnen verkopen.

Projectdoel

Derhalve wil Vipio in onderhavig project de haalbaarheid onderzoeken van het ontwikkelen van gepersonaliseerde advertentie-ranking software. Middels deze potentieel te ontwikkelen algoritme-software zou Vipio tevens relevante alternatieven aan bezoekers kunnen bieden wanneer zij een volgeboekte advertentie bezoeken, en zou Vipio proactief relevante nieuw beschikbare advertenties aan potentieel geïnteresseerde bezoekers kunnen tonen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Vipio B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie Vipio Automated Channel Manager koppeling

Vipio onderzoekt de haalbaarheid van een generieke automatische koppeling voor diverse accommodaties om schaalbaarheid en onderhoudbaarheid te verbeteren, resulterend in een go/no-go beslissing.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Vipio multi-platform app development framework

Vipio onderzoekt de haalbaarheid van een multi-platform app development framework om hun unieke overnachtingen toegankelijk te maken via gebruiksvriendelijke native apps voor iOS en Android.

€ 20.000
Mkb-innovati...

B2B koppeling/integratie distributiepartner(s)

Vipio onderzoekt de haalbaarheid van een B2B integratie met distributiepartners om snel het hotelaanbod te vergroten en de groei te versnellen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsproject Fake Rank

Het project "Fake Rank" ontwikkelt een AI-tool die gebruikers helpt de kwaliteit en authenticiteit van digitale inhoud te beoordelen en desinformatie te voorkomen via een browserextensie en app.

€ 8.204
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsproject Fake Rank

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die digitale inhoud labelt op kwaliteit en authenticiteit om misleiding te voorkomen.

€ 8.204

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

CIP - Controls in Personalisation

Dit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag.

€ 127.050
Mkb-innovati...

Self-service media-campagne platform

Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.

€ 164.400
Mkb-innovati...

Trip Buddy

Trip Buddy is een innovatieve rijgedrag analyse tool die gedetailleerde data en persoonlijke feedback biedt om verkeersveiligheid te verbeteren en chauffeurs effectiever te coachen.

€ 112.007