Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI
Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.
Projectdetails
Inleiding
Personalisatie is een trend die steeds belangrijker wordt in onze maatschappij, dit geldt voor zowel de vraag van consumenten als het aanbod van producenten. Toch zien we vaak dat consumenten keuzes moeten maken uit een groot assortiment zonder de benodigde kennis in huis te hebben.
Oplossing met AI
Een mogelijk antwoord, en daarmee aanvulling op het menselijk rationeel, is het gebruik van Artificiële Intelligentie (AI). AI kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat er meerdere stappen van de normale procesflow weggelaten kunnen worden op basis van verzamelde behoeften van de consument, iets wat keuzes voor de consument zowel vergemakkelijkt als vergaand personaliseert.
Over Allfree B.V.
Allfree B.V. (hierna Allfree) is specialist op het gebied van online marketing. Dit doen ze door bedrijven te ondersteunen bij hun marketingactiviteiten of door hun eigen marketingmiddelenmix in te zetten.
Projectdoel
Dit project ziet op het onderzoeken van de technische en economische haalbaarheid van een nieuw te ontwikkelen ‘onzichtbare’ tool, in de vorm van AI, die klanten kan helpen bij hun keuzes. Hierdoor zal de koppeling tussen vraag en aanbod via het MYGO-platform van Allfree naar een substantieel hoger niveau getild worden.
Verwachte Resultaten
Een mooie bijkomstigheid is dat dit ook zowel een hogere klanttevredenheid als een hogere loyaliteit teweeg zal brengen, terwijl Allfree tegelijkertijd meer grip krijgt en houdt op de gehele keten.
Volgende Stappen
Ervan uitgaande dat de uitkomst van dit haalbaarheidsonderzoek aanleiding geeft tot een ‘go’, zal Allfree een compleet ontwikkeltraject starten ten behoeve van de nieuwe AI-toepassing op het MYGO-platform die vervolgens (inter)nationaal kan worden vermarkt.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Allfree B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek Artificial Intelligence voor E-commerceHet project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-module voor ons E-commerce CRM, gericht op klantbehoefte, betalingsbereidheid en ontwikkelcapaciteit. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek live pricing automationMydatafactory onderzoekt de haalbaarheid van het automatiseren van live prijsstelling in hun Matcher-applicatie, inclusief integratie van klant-specifieke prijsafspraken en kortingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B MarktEduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsstudie AI Sales CoachHet project onderzoekt de haalbaarheid van een AI Sales Coach om verkopers te ondersteunen bij het vergroten van hun sales-omvang. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Activating Business Intelligence (BI) data with AI: from data to infoHet project richt zich op het ontwikkelen van een AI-gebaseerd platform voor bedrijven om efficiënter inzichten uit data te verkrijgen, met aandacht voor technische haalbaarheid en marktpotentieel. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Artificial Intelligence voor E-commerce
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-module voor ons E-commerce CRM, gericht op klantbehoefte, betalingsbereidheid en ontwikkelcapaciteit.
Haalbaarheidsonderzoek live pricing automation
Mydatafactory onderzoekt de haalbaarheid van het automatiseren van live prijsstelling in hun Matcher-applicatie, inclusief integratie van klant-specifieke prijsafspraken en kortingen.
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt
EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.
Haalbaarheidsstudie AI Sales Coach
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI Sales Coach om verkopers te ondersteunen bij het vergroten van hun sales-omvang.
Activating Business Intelligence (BI) data with AI: from data to info
Het project richt zich op het ontwikkelen van een AI-gebaseerd platform voor bedrijven om efficiënter inzichten uit data te verkrijgen, met aandacht voor technische haalbaarheid en marktpotentieel.