Smart Media Platform

HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

De markt van marketing- en communicatie beweegt razendsnel. Met consumenten die steeds meer behoefte hebben aan personalisatie, de hoge mate aan concurrentie in een krimpende markt en alle trends zoals (online) consumentenbescherming, technologische revolutie, behoefte aan personalisatie en geïntegreerde marketing, wordt het steeds moeilijker om hieraan te voldoen en duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen.

Ontwikkelingen in de Markt

Een ontwikkeling in de markt is dat datastromen een steeds belangrijkere manier worden om de klant te bereiken en daarmee effectief te communiceren. On- en offline communicatiestromen worden met elkaar geïntegreerd om klanten gedurende hun gehele (potentiële) klantenreis te bereiken. Het organiseren van zulke technologische processen die gelinkt zijn aan communicatievraagstukken vraagt om vernieuwende bedrijfsmodellen, technologie en processen.

Huidige Uitdagingen

Momenteel zijn er geen bestaande oplossingen beschikbaar die toegankelijk zijn voor de kleinere en middelgrote ondernemingen met een beperkt budget in de marketing- en communicatiemarkt. Veelal worden losse platformen en tools gemodificeerd of op maat gebouwd. Dit is kostbaar om in te richten en te onderhouden. Daarbij ontstaan er vaak security issues en veel work-arounds die effectiviteit en kostenbeheersing in de weg staan. Bovendien is de backend van veel van deze tools niet krachtig genoeg om zeer grote hoeveelheden data gelijktijdig te kunnen verwerken.

Ambitie van HJ Media Groep

De ambitie van HJ Media Groep is om een uniek online platform te ontwikkelen waarmee data (IT) en communicatie elkaar kruisen, waardoor communicatievraagstukken effectiever en sneller beantwoord kunnen worden. Het doel van HJ Media Groep in het beoogde vervolgproject is het ontwikkelen van een Smart Media Platform waarbij we in co-creatie werken met partners in de keten en hun potentiële klanten.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • HJ Media Groep B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

MIT Haalbaarheid

Haalbaarheidsstudie: Circulaire Geurkaars

RUIK onderzoekt de haalbaarheid van een hervulbare geurkaarshouder van gerecycled plastic, die duurzaam is en door de brievenbus past, om de impact van geurkaarsen te verminderen.

€ 20.000
MIT Haalbaarheid

WAYBREED HAALBAARHEIDSONDERZOEK NAAR SLIMME CLEAN-COOK KACHEL MET IoT-MOGELIJKHEDEN

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het ontwerpen en produceren van slimme, duurzame clean-cook-fornuizen met IoT-mogelijkheden, gebruikmakend van moeilijk te recyclen afvalmaterialen.

€ 20.000
MIT Haalbaarheid

Haalbaarheidsonderzoek slimme en energie-efficiënte modulaire rollenbanen voor pallets

PMBK Engineering onderzoekt de haalbaarheid van een energiezuinige rollerbaanmodule die kinetische energie benut, om inefficiëntie en handmatige palletverplaatsing te verminderen.

€ 20.000
MIT Haalbaarheid

Unikee

MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

MIT R&D Samenwerking

Media Creation Management

Het project richt zich op het ontwikkelen van een softwareplatform voor het automatisch genereren van gepersonaliseerde instructievideo's, ter vervanging van geschreven teksten, voor internationale expansie en efficiëntie.

€ 145.796
MIT R&D Samenwerking

Hybrid Cyber Platform

Het project ontwikkelt een betaalbare monitoringoplossing voor veilige IT/IoT-omgevingen, met een gebruiksvriendelijk dashboard en een traffic probe voor datastroomregulatie en interventie.

€ 169.050