ProBetFun Systeem
SPOXX ontwikkelt een softwaremodule die automatisch problematisch gokken detecteert op online kansspelplatforms om spelers te beschermen en aanbieders te ondersteunen bij regelgeving.
Projectdetails
Inleiding
De markt van kansspelen in Nederland is omvangrijk. Vele Nederlanders spelen, meestal verantwoordelijk, in verschillende frequenties mee met kansspelen. Hoewel het overgrote deel van deze deelnemers verantwoordelijk speelt, zijn er ook tienduizenden probleemspelers, waarbij gok- en kansspelverslaving op de loer ligt.
Legaliteit van Online Gokken
Hoewel online gokken in het verleden op verschillende platforms al wel mogelijk was, wordt online gokken in Nederland pas in 2020 legaal. Deze legalisering van online gokken biedt veel kansen voor aanbieders van kansspelen, maar er bestaat ook een risico dat probleemgokken op deze platforms veelvuldig zal plaatsvinden, zonder dat dit door de aanbieders gedetecteerd wordt.
Uitdagingen bij Detectie
Het detecteren van probleemgokken is vanwege de grote hoeveelheid gebruikers en gegenereerde (gebruikers)data in online platforms zeer ingewikkeld. Handmatige controle zou enorme personeelskosten opleveren.
Doel van het Project
Om problematisch gokken te voorkomen en waar nodig te kunnen mitigeren, en tegelijkertijd aanbieders van kansspelplatforms te ondersteunen in het voldoen aan (toekomstige) regelgeving, beoogt SPOXX een softwaremodule te ontwikkelen.
ProBetFun-systeem
Met het ProBetFun-systeem wil SPOXX aan de hand van automatische data-analyse problematisch gokken detecteren en hiermee automatische en mitigerende acties ter voorkoming van verder problematisch gokken mogelijk maken.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Spoxx Holding B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Een elektronisch leeftijdsverificatiemiddel op basis van gevalideerde psychologische testsHet project ontwikkelt een elektronisch leeftijdsverificatiemiddel om online gokken voor minderjarigen te voorkomen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
FamilyPay – Samen financieel gezondFamilyPay B.V. ontwikkelt een serious game om financiële educatie en zelfredzaamheid te bevorderen, gericht op kinderen en gezinnen in armoede, met gebruik van gamificatie en AI-technologie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
FamilyPayFamilyPay ontwikkelt een educatieve game om gezinnen te leren financieel verantwoordelijke beslissingen te nemen en schulden te voorkomen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
KansrijkHet project onderzoekt de digitale en betrouwbare uitvoering van lotingen door notarissen om tijd te besparen en de efficiëntie te verhogen, met aandacht voor juridische en technische vereisten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
EasyBlueHet project ontwikkelt een softwareplatform dat met behulp van AI en ML de effectiviteit van GGZ-zorginterventies meetbaar maakt, om zo de zorgkwaliteit en zelfredzaamheid van patiënten te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Een elektronisch leeftijdsverificatiemiddel op basis van gevalideerde psychologische tests
Het project ontwikkelt een elektronisch leeftijdsverificatiemiddel om online gokken voor minderjarigen te voorkomen.
FamilyPay – Samen financieel gezond
FamilyPay B.V. ontwikkelt een serious game om financiële educatie en zelfredzaamheid te bevorderen, gericht op kinderen en gezinnen in armoede, met gebruik van gamificatie en AI-technologie.
FamilyPay
FamilyPay ontwikkelt een educatieve game om gezinnen te leren financieel verantwoordelijke beslissingen te nemen en schulden te voorkomen.
Kansrijk
Het project onderzoekt de digitale en betrouwbare uitvoering van lotingen door notarissen om tijd te besparen en de efficiëntie te verhogen, met aandacht voor juridische en technische vereisten.
EasyBlue
Het project ontwikkelt een softwareplatform dat met behulp van AI en ML de effectiviteit van GGZ-zorginterventies meetbaar maakt, om zo de zorgkwaliteit en zelfredzaamheid van patiënten te verbeteren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Data-driven market power in the production of addictionThe DATA-ADDICT project examines how online gambling industries leverage data-driven market power to influence consumers and regulation, aiming to develop theoretical insights and methods to combat harmful practices. | ERC Starting... | € 1.499.956 | 2025 | Details |
Kassadin-2Het project ontwikkelt een Early Warning algoritme voor terugvalpreventie bij depressie, geïmplementeerd in de eHealth applicatie Goalie, om recidive te verminderen en kosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 319.200 | 2017 | Details |
Smart Revalidatie PlatformHet project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 229.530 | 2022 | Details |
PsyBuddy e-Mental Health ApplicatiesOrganiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie. | Mkb-innovati... | € 155.785 | 2016 | Details |
Situational Awareness Software (SAS)Het Situational Awareness Software-project verbetert de detectie van onveiligheden met machine learning, waardoor politieteams proactief kunnen handelen en de veiligheid in Nederland toeneemt, met aandacht voor privacy en toegankelijkheid. | Mkb-innovati... | € 238.140 | 2021 | Details |
Data-driven market power in the production of addiction
The DATA-ADDICT project examines how online gambling industries leverage data-driven market power to influence consumers and regulation, aiming to develop theoretical insights and methods to combat harmful practices.
Kassadin-2
Het project ontwikkelt een Early Warning algoritme voor terugvalpreventie bij depressie, geïmplementeerd in de eHealth applicatie Goalie, om recidive te verminderen en kosten te verlagen.
Smart Revalidatie Platform
Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.
PsyBuddy e-Mental Health Applicaties
Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.
Situational Awareness Software (SAS)
Het Situational Awareness Software-project verbetert de detectie van onveiligheden met machine learning, waardoor politieteams proactief kunnen handelen en de veiligheid in Nederland toeneemt, met aandacht voor privacy en toegankelijkheid.