ProBetFun Systeem

SPOXX ontwikkelt een softwaremodule die automatisch problematisch gokken detecteert op online kansspelplatforms om spelers te beschermen en aanbieders te ondersteunen bij regelgeving.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

De markt van kansspelen in Nederland is omvangrijk. Vele Nederlanders spelen, meestal verantwoordelijk, in verschillende frequenties mee met kansspelen. Hoewel het overgrote deel van deze deelnemers verantwoordelijk speelt, zijn er ook tienduizenden probleemspelers, waarbij gok- en kansspelverslaving op de loer ligt.

Legaliteit van Online Gokken

Hoewel online gokken in het verleden op verschillende platforms al wel mogelijk was, wordt online gokken in Nederland pas in 2020 legaal. Deze legalisering van online gokken biedt veel kansen voor aanbieders van kansspelen, maar er bestaat ook een risico dat probleemgokken op deze platforms veelvuldig zal plaatsvinden, zonder dat dit door de aanbieders gedetecteerd wordt.

Uitdagingen bij Detectie

Het detecteren van probleemgokken is vanwege de grote hoeveelheid gebruikers en gegenereerde (gebruikers)data in online platforms zeer ingewikkeld. Handmatige controle zou enorme personeelskosten opleveren.

Doel van het Project

Om problematisch gokken te voorkomen en waar nodig te kunnen mitigeren, en tegelijkertijd aanbieders van kansspelplatforms te ondersteunen in het voldoen aan (toekomstige) regelgeving, beoogt SPOXX een softwaremodule te ontwikkelen.

ProBetFun-systeem

Met het ProBetFun-systeem wil SPOXX aan de hand van automatische data-analyse problematisch gokken detecteren en hiermee automatische en mitigerende acties ter voorkoming van verder problematisch gokken mogelijk maken.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Spoxx Holding B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Een elektronisch leeftijdsverificatiemiddel op basis van gevalideerde psychologische tests

Het project ontwikkelt een elektronisch leeftijdsverificatiemiddel om online gokken voor minderjarigen te voorkomen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

FamilyPay – Samen financieel gezond

FamilyPay B.V. ontwikkelt een serious game om financiële educatie en zelfredzaamheid te bevorderen, gericht op kinderen en gezinnen in armoede, met gebruik van gamificatie en AI-technologie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

FamilyPay

FamilyPay ontwikkelt een educatieve game om gezinnen te leren financieel verantwoordelijke beslissingen te nemen en schulden te voorkomen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Kansrijk

Het project onderzoekt de digitale en betrouwbare uitvoering van lotingen door notarissen om tijd te besparen en de efficiëntie te verhogen, met aandacht voor juridische en technische vereisten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

EasyBlue

Het project ontwikkelt een softwareplatform dat met behulp van AI en ML de effectiviteit van GGZ-zorginterventies meetbaar maakt, om zo de zorgkwaliteit en zelfredzaamheid van patiënten te verbeteren.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ERC Starting...

Data-driven market power in the production of addiction

The DATA-ADDICT project examines how online gambling industries leverage data-driven market power to influence consumers and regulation, aiming to develop theoretical insights and methods to combat harmful practices.

€ 1.499.956
Mkb-innovati...

Kassadin-2

Het project ontwikkelt een Early Warning algoritme voor terugvalpreventie bij depressie, geïmplementeerd in de eHealth applicatie Goalie, om recidive te verminderen en kosten te verlagen.

€ 319.200
Mkb-innovati...

Smart Revalidatie Platform

Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.

€ 229.530
Mkb-innovati...

PsyBuddy e-Mental Health Applicaties

Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.

€ 155.785
Mkb-innovati...

Situational Awareness Software (SAS)

Het Situational Awareness Software-project verbetert de detectie van onveiligheden met machine learning, waardoor politieteams proactief kunnen handelen en de veiligheid in Nederland toeneemt, met aandacht voor privacy en toegankelijkheid.

€ 238.140