PsyBuddy e-Mental Health Applicaties

Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.

Subsidie
€ 155.785
2016

Projectdetails

Inleiding

Organiq B.V. (Organiq) en Synthesis Information Technology (Synthesis), met nauwe betrokkenheid van Stichting 113Online, wensen samen mobiele e-mental health applicaties te ontwikkelen ter bevordering van de cognitieve gedragstherapie bij arbeidsongeschikten met een psychische oorzaak.

PsyBuddy

PsyBuddy is een generieke applicatie die door zorgprofessionals tijdens de behandeling kan worden ingezet. Het zorgt voor een effectievere aanpak die de re-integratie van patiënten bespoedigt, daar waar traditionele methoden dit niet bereiken. PsyBuddy moet een passende e-mental health oplossing vormen die beproefde (cognitieve) gedragstherapiemethoden combineert met een serious game-systematiek.

Functionaliteiten

Hierin kan de gebruiker zijn “triggers” en “remedies” aanpassen aan de omstandigheden die voor hem of haar persoonlijk belangrijk zijn. PsyBuddy hakt hiermee het complexe proces van (cognitieve) gedragstherapie in verantwoorde, kleine praktische stappen, zodat er altijd relevante keuzes zijn die de gebruiker kan nemen. De serious game doet hiermee recht aan de problemen zonder de gebruiker te overweldigen. Hierdoor zal de gebruiker zich stap voor stap beter gaan voelen en weer effectief gaan functioneren in de maatschappij.

Onderzoek en Innovatie

Om deze applicatie kosteneffectief te kunnen ontwikkelen en beheren, moet er een extensief onderzoek naar de verschillende onderdelen van cognitieve gedragstherapie en de mogelijke digitalisering hiervan gedaan worden met de doelgroep en professionals. Voor de uiteindelijke verwezenlijking van deze applicatie is technologische innovatie nodig die ontwikkelingen op het gebied van gamification, machine learning en e-mental health combineert tot een uniek en vooruitstrevend product.

Capaciteiten en Toewijding

Stichting 113Online, Organiq en Synthesis hebben de capaciteiten, de innovatie en de wilskracht om deze uitdaging aan te gaan.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 155.785

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2016

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Organiq B.V.penvoerder
  • Onbekend

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten

Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.

€ 153.382
Mkb-innovati...

Blended Learning for Dementia

Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.

€ 185.360
Mkb-innovati...

Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten

Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten onder de 6 jaar te helpen hun ademhaling te leren controleren via innovatieve technologieën en telemonitoring.

€ 153.382
Mkb-innovati...

Project ontwikkeling 3D AR Fobietherapie

Dit project ontwikkelt een mobiele AR-app voor zelfhulp bij specifieke fobieën, die therapie zonder therapeut mogelijk maakt en gebruik maakt van e-Mental health technieken.

€ 53.653
Mkb-innovati...

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

€ 172.773

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Psylaris Therapy

Psylaris onderzoekt de haalbaarheid van een stand-alone VR-applicatie voor blended-care cognitieve gedragstherapie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Angststoornissen te lijf met E-Health

Mind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Project MITH2020 School for Ninja

Een startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Saving Generation

"Saving Generation" ontwikkelt een app om de mentale weerbaarheid van kinderen van 4 tot 12 jaar te vergroten door middel van oefeningen en lessen, met ondersteuning voor ouders en leraren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

CoGMO: het cognitieve trainingsprogramma

FEEL-SE ontwikkelt een digitaal trainingsprogramma om de motoriek en herstel van chronisch zieke patiënten te verbeteren.

€ 20.000