PsyBuddy e-Mental Health Applicaties
Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.
Projectdetails
Inleiding
Organiq B.V. (Organiq) en Synthesis Information Technology (Synthesis), met nauwe betrokkenheid van Stichting 113Online, wensen samen mobiele e-mental health applicaties te ontwikkelen ter bevordering van de cognitieve gedragstherapie bij arbeidsongeschikten met een psychische oorzaak.
PsyBuddy
PsyBuddy is een generieke applicatie die door zorgprofessionals tijdens de behandeling kan worden ingezet. Het zorgt voor een effectievere aanpak die de re-integratie van patiënten bespoedigt, daar waar traditionele methoden dit niet bereiken. PsyBuddy moet een passende e-mental health oplossing vormen die beproefde (cognitieve) gedragstherapiemethoden combineert met een serious game-systematiek.
Functionaliteiten
Hierin kan de gebruiker zijn “triggers” en “remedies” aanpassen aan de omstandigheden die voor hem of haar persoonlijk belangrijk zijn. PsyBuddy hakt hiermee het complexe proces van (cognitieve) gedragstherapie in verantwoorde, kleine praktische stappen, zodat er altijd relevante keuzes zijn die de gebruiker kan nemen. De serious game doet hiermee recht aan de problemen zonder de gebruiker te overweldigen. Hierdoor zal de gebruiker zich stap voor stap beter gaan voelen en weer effectief gaan functioneren in de maatschappij.
Onderzoek en Innovatie
Om deze applicatie kosteneffectief te kunnen ontwikkelen en beheren, moet er een extensief onderzoek naar de verschillende onderdelen van cognitieve gedragstherapie en de mogelijke digitalisering hiervan gedaan worden met de doelgroep en professionals. Voor de uiteindelijke verwezenlijking van deze applicatie is technologische innovatie nodig die ontwikkelingen op het gebied van gamification, machine learning en e-mental health combineert tot een uniek en vooruitstrevend product.
Capaciteiten en Toewijding
Stichting 113Online, Organiq en Synthesis hebben de capaciteiten, de innovatie en de wilskracht om deze uitdaging aan te gaan.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 155.785 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2016 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Organiq B.V.penvoerder
- Onbekend
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiëntenPanda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen. | Mkb-innovati... | € 153.382 | 2021 | Details |
Blended Learning for DementiaTinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties. | Mkb-innovati... | € 185.360 | 2016 | Details |
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiëntenPanda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten onder de 6 jaar te helpen hun ademhaling te leren controleren via innovatieve technologieën en telemonitoring. | Mkb-innovati... | € 153.382 | 2021 | Details |
Project ontwikkeling 3D AR FobietherapieDit project ontwikkelt een mobiele AR-app voor zelfhulp bij specifieke fobieën, die therapie zonder therapeut mogelijk maakt en gebruik maakt van e-Mental health technieken. | Mkb-innovati... | € 53.653 | 2019 | Details |
Adaptieve behandeling van angststoornissenOntwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg. | Mkb-innovati... | € 172.773 | 2017 | Details |
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten
Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.
Blended Learning for Dementia
Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten
Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten onder de 6 jaar te helpen hun ademhaling te leren controleren via innovatieve technologieën en telemonitoring.
Project ontwikkeling 3D AR Fobietherapie
Dit project ontwikkelt een mobiele AR-app voor zelfhulp bij specifieke fobieën, die therapie zonder therapeut mogelijk maakt en gebruik maakt van e-Mental health technieken.
Adaptieve behandeling van angststoornissen
Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Psylaris TherapyPsylaris onderzoekt de haalbaarheid van een stand-alone VR-applicatie voor blended-care cognitieve gedragstherapie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Angststoornissen te lijf met E-HealthMind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Project MITH2020 School for NinjaEen startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Saving Generation"Saving Generation" ontwikkelt een app om de mentale weerbaarheid van kinderen van 4 tot 12 jaar te vergroten door middel van oefeningen en lessen, met ondersteuning voor ouders en leraren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
CoGMO: het cognitieve trainingsprogrammaFEEL-SE ontwikkelt een digitaal trainingsprogramma om de motoriek en herstel van chronisch zieke patiënten te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Psylaris Therapy
Psylaris onderzoekt de haalbaarheid van een stand-alone VR-applicatie voor blended-care cognitieve gedragstherapie.
Angststoornissen te lijf met E-Health
Mind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten.
Project MITH2020 School for Ninja
Een startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen.
Haalbaarheidsonderzoek Saving Generation
"Saving Generation" ontwikkelt een app om de mentale weerbaarheid van kinderen van 4 tot 12 jaar te vergroten door middel van oefeningen en lessen, met ondersteuning voor ouders en leraren.
CoGMO: het cognitieve trainingsprogramma
FEEL-SE ontwikkelt een digitaal trainingsprogramma om de motoriek en herstel van chronisch zieke patiënten te verbeteren.