Onderzoek AI gedreven automatiseren van luchtvaartprocessen

Dit project ontwikkelt een innovatieve communicatietechnologie voor luchtvaartmaatschappijen om vertragingen efficiënt te beheren, wachtrijen te verminderen en papiergebruik te minimaliseren.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Binnen dit project wordt een oplossing gezocht voor de luchtvaart en de lange wachtrijen bij vertragingen. Op dit moment is het zo dat als er een vertraging optreedt, de luchtvaartmaatschappij richting de klant verschillende voordelen moet geven, zoals een hotelovernachting, drank of een coupon zodat ze de reis de volgende keer gratis of tegen een grote korting kunnen maken. Dit doen ze in de vorm van coupons die ze uitdelen vanaf een balie. Vliegtuigmaatschappijen doen dit op papier, en meestal moet de klant hierom vragen.

Duurzaamheid en Innovatie

Iedereen verduurzaamt, dus ook vliegtuigmaatschappijen. Binnen dit project wordt een eerste onderzoek gedaan hoe de klant geholpen kan worden, in de vorm van een technisch voor de wereld nieuwe manier om te communiceren met de vliegtuigmaatschappij. Daarnaast is dit voor (veel) luchtvaartmaatschappijen een manier om hun papieren cyclus zo klein mogelijk te maken.

Feasibility en Voordelen

In een eerste feasibility hieromtrent is gebleken dat er grote animo is onder maatschappijen om dergelijke systemen te introduceren voor hun klanten. Groot bijkomend voordeel is ook dat er bij vertragingen geen grote rijen zullen ontstaan bij de infobalie van de maatschappij, maar dat het gestructureerd te overzien is.

Impact op de Maatschappij

In een globaliserende wereld is de winst in tijd niet te meten, wordt miljoenen kilo aan papier bespaard en bespaart het veel ergernis. Aan de andere kant kunnen vliegtuigmaatschappijen hun waardering omhoog schroeven. De problematiek is om deze oplossing voor honderdduizenden mensen te maken die op geïndividualiseerde manier communicatie mogelijk maken.

Beperkingen van Bestaande Technologie

Bestaande Machine Learning-technieken zijn niet toepasbaar hiervoor. Het is niet mogelijk om gedrag te destilleren, ten behoeve van het reduceren van overtollige informatievoorziening, maar ook het stimuleren om coupons te verzilveren. De huidige stand in de markt is voornamelijk gericht op differentiatie in content van e-mails.

Toekomstige Aanpak

Het is niet mogelijk om op basis van historisch individueel gedrag toekomstige, op maat gemaakte, aanbiedingen te doen. De mechanismen hebben als doel de communicatiedruk op klanten te verminderen, terwijl de relevantie toeneemt. Hiermee worden consumenten bediend in de trends “digital detox” en “consuminderen” zonder dat hen de kans ontnomen wordt keuzes te maken voor hun aankopen.

Datamodellen als Oplossing

De te ontwikkelen datamodellen dienen daarbij als een filter dat onnodige, storende en ongewenste communicatie namens het bedrijfsleven minimaliseert.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • 87Labs B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

platform voor fully connecte4d airplanes

Ontwikkeling van een digitaal platform voor 'fully connected airplanes' dat veilige datacommunicatie en inflight diensten faciliteert, met als doel marktleider te worden in pre-, in- en afterflight-connectiviteit.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI

Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.

€ 20.000
Mkb-innovati...

AI in Low Code

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI-integratie in een low code platform om digitalisering toegankelijk te maken voor MKB en gemeenten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar het ontwikkelen van een tunnel en bot technologie in de app.

Het project richt zich op het centraliseren van klantcommunicatie via een app, met AI-ondersteuning voor automatische actieherkenning, om efficiëntie en kosten te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Digitale AI Customer Service Assistent

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een lokale AI-assistent voor customer service in de verzekerings- en telecomsector.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

LIFE Standar...

An Eco-responsible solution to digitalize tickets and receipts in a simple and quick manner

This project aims to replace polluting paper tickets with a sustainable, digital solution that protects user data and complies with health regulations while achieving TRL9 for various applications.

€ 1.458.974
ERC Consolid...

Discovering novel control strategies for turbulent wings through deep reinforcement learning

DEEPCONTROL aims to enhance aviation sustainability by using deep reinforcement learning and high-fidelity simulations for real-time flow control around wings, reducing fuel consumption and emissions.

€ 1.999.748
Mkb-innovati...

The Railfree Train

Het project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Multi-source Demand Forecasting (MDF)

Dit project ontwikkelt een voorspellingssysteem voor de vraag naar vliegtickets om de productiviteit in de luchtvaart te verbeteren, met als doel de winstgevendheid en duurzaamheid van low-cost airlines te verhogen.

€ 196.560
ERC Consolid...

MOdeling and Reduction of Aeroacoustics Sources of Interaction Noise in Aviation

The project aims to develop a holistic acoustic model for predicting interaction noise in aviation by understanding flow distortion, ultimately enabling the design of quieter, zero-emission aircraft.

€ 1.988.158