ÈTA - digitaal scheepsmanagementplatform

Het 'ÈTA - digitaal scheepsmanagementplatform' project onderzoekt de haalbaarheid van een geïntegreerd platform voor scheepsbeheer dat veiligheid en efficiëntie verbetert door data-analyse en remote monitoring.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

Binnen de Nederlandse zorg is er behoefte om infecties aan osteosynthese materiaal doeltreffend aan te pakken, waarbij de impact op de patiënt wordt beperkt en de toepassing van antibiotica wordt teruggedrongen.

Projectdoel

IPD b.v. wil in samenwerking met Hedon een handheld device ontwikkelen, waarmee infecties van trauma-implantaten effectief worden bestreden door gebruik te maken van inductieverhitting. De toepassing van inductieverhitting van implantaten bij patiënten is uniek en baanbrekend.

Innovatieve aanpak

Het onderscheidt zich van andere methoden voor het verminderen van infecties door de hitte specifiek te richten op het oppervlak van het implantaat. Op het oppervlak wordt de biofilm en bacteriële infectie bestreden, zonder daarbij het omringende weefsel onnodig te verhitten en zo te beschadigen.

Patent en technologie

Uniek is dat voor de vorm van het device een patent is aangevraagd door IPD in samenwerking met het LUMC (P325776NL/AK). Binnen het project wordt thermisch poeder toegevoegd aan de coil, waarmee de temperatuur in het inductie device gemeten kan worden. Daarmee kan ook de temperatuur van het implantaat worden gemeten, zonder hierbij een operatieve ingreep te doen.

Vorm en functionaliteit

De vorm van het device als een pannenkoek maakt het mogelijk om ook meer inductiecoils toe te voegen. Dit verhoogt de nauwkeurigheid van het kunnen verhitten van het implantaat en dit is hiermee totaal uniek.

Gelijkmatige verhitting

De omvang van het device (de pannenkoek coil) moet zorgen voor gelijkmatigere verhitting van het implantaat. Daarbij is uniek dat de coil aangepast kan worden aan de vorm van het implantaat, daar deze gemaakt is van semi-flexibel materiaal. Ideaal is dat de verhitting dan optimaal en gelijkmatig is.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • ÈTA Shipping B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

MIT Haalbaarheid

Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen

Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.

€ 17.417
MIT Haalbaarheid

Currency Exchange Algorithm

Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.

€ 19.950
MIT Haalbaarheid

Unikee

MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.

€ 20.000
MIT Haalbaarheid

Active Aerodynamics

Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

MIT R&D Samenwerking

“Maritiem Connected Systems Diagnostics en Predictive Maintenance Systeem”

Het project ontwikkelt een maritiem systeem met A.I. voor monitoring en optimalisatie van scheepssystemen, gericht op voorspellend onderhoud en vermindering van emissies.

€ 196.245
MIT R&D Samenwerking

Toepassing van big data in de zeevaart: on- en offshore monitoring van scheepsefficiency

Het project ontwikkelt een integraal meet- en monitoringssysteem voor schepen om brandstofverbruik te verminderen en de efficiëntie te verhogen, met real-time aansturing van de bemanning.

€ 179.100