Engagement Platform

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het centraal ontwikkelen van gestandaardiseerde engagement modules voor online campagnes, om efficiëntie en economische voordelen te realiseren.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Het ontwikkelen van online campagnes is schering en inslag. Ieder merk probeert middels een online campagne (nieuwe) fans/consumenten op een positieve manier in contact te brengen met het merk.

Doelstellingen

Hieraan kunnen diverse marketingcommunicatie doelstellingen ten grondslag liggen:

  • Merkbekendheid
  • Product/service bekendheid
  • Merkkennis
  • Directe conversie

Huidige Praktijk

Vanuit LiveWall maken we sinds het ontstaan van het bedrijf deze campagnes voor een grote diversiteit aan merken, vaak op custom verzoek, geheel op maat. Echter, een groot gedeelte van deze online campagnes vertoont veel overlap.

Doel van het Project

Het engagementplatform heeft als doel om online campagnes te ontwikkelen vanuit een gestandaardiseerde aanpak, met beperkte mogelijkheid voor customisatie.

Haalbaarheidsanalyse

In deze haalbaarheidsanalyse wordt onderzocht of de engagementmodules centraal ontwikkeld kunnen worden (technisch haalbaar) en vervolgens kunnen worden gedeeld met een brede set aan online engagementtoepassingen (economisch interessant).

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • LiveWallpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Smart Marketingstrategieplatform voor Online Omnichannel Campagnes

Ontwikkeling van een smart marketingstrategieplatform voor online omnichannel campagnes als SaaS-oplossing voor het visualiseren van campagnes, gericht op Big Data in de hightechsector.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Smart Media Platform

HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek sms-marketing serviceplatform

Butterstreet 21 onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk sms-marketing serviceplatform voor mkb'ers om hun marketingeffectiviteit te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheid van het PIE-platform

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het PIE-platform om waardevolle inzichten te filteren uit ongestructureerde digitale feedback, ondanks de invloed van spam en bots.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Flowflow

Bitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

The development of a customer engagement platform for the live event industry (Close)

Starlight en Techonomy ontwikkelen het Close-platform om de digitale klantreis van evenementen te verbeteren, waardoor merken en organisatoren beter kunnen inspelen op bezoekersbehoeften en nieuwe inkomsten genereren.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Self-service media-campagne platform

Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.

€ 164.400
ERC Starting...

Improving Digital Mental Health Interventions: ENGAGEment as Mechanism of Impact

ENGAGE aims to enhance Digital Mental Health Interventions by developing a comprehensive understanding of real-time engagement to improve individual outcomes through personalized strategies.

€ 1.499.590
ERC Starting...

Semi-Centralized Platforms for Steering Online Multi-Learner Environments

This project aims to develop semi-centralized platforms that combine decentralized learning flexibility with centralized optimization to enhance efficiency, fairness, and accountability in multi-learner environments.

€ 1.316.544