Engagement Platform
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het centraal ontwikkelen van gestandaardiseerde engagement modules voor online campagnes, om efficiëntie en economische voordelen te realiseren.
Projectdetails
Inleiding
Het ontwikkelen van online campagnes is schering en inslag. Ieder merk probeert middels een online campagne (nieuwe) fans/consumenten op een positieve manier in contact te brengen met het merk.
Doelstellingen
Hieraan kunnen diverse marketingcommunicatie doelstellingen ten grondslag liggen:
- Merkbekendheid
- Product/service bekendheid
- Merkkennis
- Directe conversie
Huidige Praktijk
Vanuit LiveWall maken we sinds het ontstaan van het bedrijf deze campagnes voor een grote diversiteit aan merken, vaak op custom verzoek, geheel op maat. Echter, een groot gedeelte van deze online campagnes vertoont veel overlap.
Doel van het Project
Het engagementplatform heeft als doel om online campagnes te ontwikkelen vanuit een gestandaardiseerde aanpak, met beperkte mogelijkheid voor customisatie.
Haalbaarheidsanalyse
In deze haalbaarheidsanalyse wordt onderzocht of de engagementmodules centraal ontwikkeld kunnen worden (technisch haalbaar) en vervolgens kunnen worden gedeeld met een brede set aan online engagementtoepassingen (economisch interessant).
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- LiveWallpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Smart Marketingstrategieplatform voor Online Omnichannel CampagnesOntwikkeling van een smart marketingstrategieplatform voor online omnichannel campagnes als SaaS-oplossing voor het visualiseren van campagnes, gericht op Big Data in de hightechsector. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Smart Media PlatformHJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek sms-marketing serviceplatformButterstreet 21 onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk sms-marketing serviceplatform voor mkb'ers om hun marketingeffectiviteit te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheid van het PIE-platformHet project onderzoekt de haalbaarheid van het PIE-platform om waardevolle inzichten te filteren uit ongestructureerde digitale feedback, ondanks de invloed van spam en bots. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
FlowflowBitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Smart Marketingstrategieplatform voor Online Omnichannel Campagnes
Ontwikkeling van een smart marketingstrategieplatform voor online omnichannel campagnes als SaaS-oplossing voor het visualiseren van campagnes, gericht op Big Data in de hightechsector.
Smart Media Platform
HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.
Haalbaarheidsonderzoek sms-marketing serviceplatform
Butterstreet 21 onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk sms-marketing serviceplatform voor mkb'ers om hun marketingeffectiviteit te verbeteren.
Haalbaarheid van het PIE-platform
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het PIE-platform om waardevolle inzichten te filteren uit ongestructureerde digitale feedback, ondanks de invloed van spam en bots.
Flowflow
Bitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
The development of a customer engagement platform for the live event industry (Close)Starlight en Techonomy ontwikkelen het Close-platform om de digitale klantreis van evenementen te verbeteren, waardoor merken en organisatoren beter kunnen inspelen op bezoekersbehoeften en nieuwe inkomsten genereren. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2018 | Details |
Self-service media-campagne platformHet project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen. | Mkb-innovati... | € 164.400 | 2015 | Details |
Improving Digital Mental Health Interventions: ENGAGEment as Mechanism of ImpactENGAGE aims to enhance Digital Mental Health Interventions by developing a comprehensive understanding of real-time engagement to improve individual outcomes through personalized strategies. | ERC Starting... | € 1.499.590 | 2023 | Details |
Semi-Centralized Platforms for Steering Online Multi-Learner EnvironmentsThis project aims to develop semi-centralized platforms that combine decentralized learning flexibility with centralized optimization to enhance efficiency, fairness, and accountability in multi-learner environments. | ERC Starting... | € 1.316.544 | 2024 | Details |
The development of a customer engagement platform for the live event industry (Close)
Starlight en Techonomy ontwikkelen het Close-platform om de digitale klantreis van evenementen te verbeteren, waardoor merken en organisatoren beter kunnen inspelen op bezoekersbehoeften en nieuwe inkomsten genereren.
Self-service media-campagne platform
Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.
Improving Digital Mental Health Interventions: ENGAGEment as Mechanism of Impact
ENGAGE aims to enhance Digital Mental Health Interventions by developing a comprehensive understanding of real-time engagement to improve individual outcomes through personalized strategies.
Semi-Centralized Platforms for Steering Online Multi-Learner Environments
This project aims to develop semi-centralized platforms that combine decentralized learning flexibility with centralized optimization to enhance efficiency, fairness, and accountability in multi-learner environments.