Haalbaarheidsonderzoek sms-marketing serviceplatform

Butterstreet 21 onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk sms-marketing serviceplatform voor mkb'ers om hun marketingeffectiviteit te verbeteren.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Sms-marketing is een marketingmethodiek die momenteel nog veelal over het hoofd wordt gezien door (midden- en klein)bedrijven. Echter schuilt er een enorme potentie in sms-marketing: 98% van alle verzonden sms-berichten wordt geopend, waarvan 95% al binnen 3 minuten na aflevering. Ter vergelijking wordt slechts 20% van alle verzonden e-mails geopend.

Consumentenvoorkeuren

Daarnaast geeft 75% van de consumenten aan om per sms speciale aanbiedingen van bedrijven te willen ontvangen. De click-through rate (CTR) voor dit soort sms-berichten is tevens aanzienlijk hoger dan bij andere media:

  • 19% voor sms
  • 4% voor e-mails
  • 1% voor Facebook-berichten (bron: https://www.smscomparison.com/mass-text-messaging/2022-statistics/).

Huidige situatie

Ondanks dit sterke potentieel van sms-marketing, laten Nederlandse bedrijven, vooral mkb’ers, sms-marketing veelal links liggen en focussen zij zich op de ‘traditionele’ e-mailmarketing. De reden hiervoor is dat er momenteel nog geen sterk ontwikkelde infrastructuur om sms-marketing heen is, zoals toegankelijke tools of platforms voor mkb’ers om eenvoudig campagnes op te zetten.

Projectdoel

Butterstreet 21 ziet dit als ideale aanleiding om in onderhavig project de haalbaarheid te onderzoeken van het ontwikkelen van een sms-marketing serviceplatform. Dit serviceplatform zou een gebruiksvriendelijke tool voor het mkb worden waarmee zij zelf sms-marketing kunnen opzetten.

Functionaliteiten

Denk hierbij aan functies zoals:

  • Een toegankelijke sms-flow builder, waarmee bedrijven op intuïtieve wijze geautomatiseerd sms-berichten kunnen laten uitsturen wanneer klanten bepaalde acties op hun website doorlopen (bijvoorbeeld: als de klant actie X verricht, krijgt hij bericht X; bij actie Y ontvangt hij bericht Y).
  • Mass texting.
  • Geautomatiseerde sms-schema’s/roosters.
  • AI-gegenereerde gepersonaliseerde templates.
  • Statistieken met AI-gedreven aanbevelingen.

Conclusie

Met de potentiële ontwikkeling van dit serviceplatform, beoogt Butterstreet 21 zodoende de koppeling te ontwikkelen waarmee de ruwe diamant van sms-marketing toegankelijker wordt voor het mkb.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Butterstreet 21 B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Enterprise Business Platform - Companies offer found online

Het project richt zich op het ontwikkelen van een platform dat mkb-ondernemingen helpt bij het vinden van expertise en partners, met als doel een minimal viable product te creëren na haalbaarheidsonderzoek.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Smart Media Platform

HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Enterprise Business Platform - Companies offer found online

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platform dat mkb-ondernemingen helpt bij het vinden van expertise en partners.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Flowflow

Bitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek geïntegreerd berichten in de zorg

Het project onderzoekt de haalbaarheid van geïntegreerd berichtenverkeer in de zorg om inzicht te krijgen in marktbehoeften en vereisten voor efficiënte communicatie.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Ontwikkeling Simulatieplatform voor Service Logistics

Ontwikkel een gebruiksvriendelijk simulatieplatform voor service logistics dat MKB's helpt bij het maken van datagestuurde beslissingen en bottleneck-analyses met minimale technische kennis.

€ 160.650