Haalbaarheidsonderzoek sms-marketing serviceplatform
Butterstreet 21 onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk sms-marketing serviceplatform voor mkb'ers om hun marketingeffectiviteit te verbeteren.
Projectdetails
Inleiding
Sms-marketing is een marketingmethodiek die momenteel nog veelal over het hoofd wordt gezien door (midden- en klein)bedrijven. Echter schuilt er een enorme potentie in sms-marketing: 98% van alle verzonden sms-berichten wordt geopend, waarvan 95% al binnen 3 minuten na aflevering. Ter vergelijking wordt slechts 20% van alle verzonden e-mails geopend.
Consumentenvoorkeuren
Daarnaast geeft 75% van de consumenten aan om per sms speciale aanbiedingen van bedrijven te willen ontvangen. De click-through rate (CTR) voor dit soort sms-berichten is tevens aanzienlijk hoger dan bij andere media:
- 19% voor sms
- 4% voor e-mails
- 1% voor Facebook-berichten (bron: https://www.smscomparison.com/mass-text-messaging/2022-statistics/).
Huidige situatie
Ondanks dit sterke potentieel van sms-marketing, laten Nederlandse bedrijven, vooral mkb’ers, sms-marketing veelal links liggen en focussen zij zich op de ‘traditionele’ e-mailmarketing. De reden hiervoor is dat er momenteel nog geen sterk ontwikkelde infrastructuur om sms-marketing heen is, zoals toegankelijke tools of platforms voor mkb’ers om eenvoudig campagnes op te zetten.
Projectdoel
Butterstreet 21 ziet dit als ideale aanleiding om in onderhavig project de haalbaarheid te onderzoeken van het ontwikkelen van een sms-marketing serviceplatform. Dit serviceplatform zou een gebruiksvriendelijke tool voor het mkb worden waarmee zij zelf sms-marketing kunnen opzetten.
Functionaliteiten
Denk hierbij aan functies zoals:
- Een toegankelijke sms-flow builder, waarmee bedrijven op intuïtieve wijze geautomatiseerd sms-berichten kunnen laten uitsturen wanneer klanten bepaalde acties op hun website doorlopen (bijvoorbeeld: als de klant actie X verricht, krijgt hij bericht X; bij actie Y ontvangt hij bericht Y).
- Mass texting.
- Geautomatiseerde sms-schema’s/roosters.
- AI-gegenereerde gepersonaliseerde templates.
- Statistieken met AI-gedreven aanbevelingen.
Conclusie
Met de potentiële ontwikkeling van dit serviceplatform, beoogt Butterstreet 21 zodoende de koppeling te ontwikkelen waarmee de ruwe diamant van sms-marketing toegankelijker wordt voor het mkb.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Butterstreet 21 B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Enterprise Business Platform - Companies offer found onlineHet project richt zich op het ontwikkelen van een platform dat mkb-ondernemingen helpt bij het vinden van expertise en partners, met als doel een minimal viable product te creëren na haalbaarheidsonderzoek. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Smart Media PlatformHJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Enterprise Business Platform - Companies offer found onlineHet project onderzoekt de haalbaarheid van een platform dat mkb-ondernemingen helpt bij het vinden van expertise en partners. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
FlowflowBitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek geïntegreerd berichten in de zorgHet project onderzoekt de haalbaarheid van geïntegreerd berichtenverkeer in de zorg om inzicht te krijgen in marktbehoeften en vereisten voor efficiënte communicatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Enterprise Business Platform - Companies offer found online
Het project richt zich op het ontwikkelen van een platform dat mkb-ondernemingen helpt bij het vinden van expertise en partners, met als doel een minimal viable product te creëren na haalbaarheidsonderzoek.
Smart Media Platform
HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.
Enterprise Business Platform - Companies offer found online
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platform dat mkb-ondernemingen helpt bij het vinden van expertise en partners.
Flowflow
Bitfactory wil een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een betaalbare en schaalbare social media platform generator, gericht op specifieke doelgroepen en zonder grote investeringen.
Haalbaarheidsonderzoek geïntegreerd berichten in de zorg
Het project onderzoekt de haalbaarheid van geïntegreerd berichtenverkeer in de zorg om inzicht te krijgen in marktbehoeften en vereisten voor efficiënte communicatie.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ontwikkeling Simulatieplatform voor Service LogisticsOntwikkel een gebruiksvriendelijk simulatieplatform voor service logistics dat MKB's helpt bij het maken van datagestuurde beslissingen en bottleneck-analyses met minimale technische kennis. | Mkb-innovati... | € 160.650 | 2016 | Details |
Ontwikkeling Simulatieplatform voor Service Logistics
Ontwikkel een gebruiksvriendelijk simulatieplatform voor service logistics dat MKB's helpt bij het maken van datagestuurde beslissingen en bottleneck-analyses met minimale technische kennis.