Automized Drawing Register
MasterShip ontwikkelt een geautomatiseerd tekenregister om kosten te verlagen en samenwerking te verbeteren in de scheepsbouw.
Projectdetails
Inleiding
MasterShip Software BV (MasterShip) is actief in de ontwikkeling van CAD/CAM-software voor de scheepsbouw sinds 1986. Er is een zusterbedrijf, MasterShip Projects BV, dat actief is in engineering voor de scheepsbouw. Het hoofdkantoor van MasterShip is gevestigd in Eindhoven, Nederland.
Probleemstelling
Tekening is een van de belangrijkste leveringen van de MasterShip-software. Het bijhouden van versiebeheer, releasebeheer, gegevens van de titelblok van tekeningen en het beheer van inkomende en uitgaande bestanden voor deze tekeningen is tegenwoordig een uitdaging.
De kosten van het omgaan met en falen in dit tekeningenbeheer kunnen oplopen tot 12% van de totale ontwerp- en engineeringkosten.
Doelstellingen van het project
Daarom wil MasterShip een haalbaarheidsproject uitvoeren om de technische, economische en marketingrisico's van een geautomatiseerd Tekenregister te identificeren met de volgende doelstellingen:
- Versiebeheer
- Releasebeheer
- Synchronisatie van informatie van het Titelblok van de tekening met de gegevens van het Tekenregister en vice versa
- Cloudgebaseerd gebruik voor verschillende samenwerkende engineeringlocaties met voldoende IP-bescherming
Verwachte resultaten
Het doel van dit geautomatiseerde Tekenregister is om 50% van de huidige beheers- en faalkosten te besparen, wat 6% van de totale ontwerp- en engineeringkosten bedraagt.
Het algehele project zal bestaan uit dit haalbaarheidsproject en, indien positief, een vervolgonderzoek- en ontwikkelingsproject en een uiteindelijke technische en marktimplementatie.
Innovaties
Innovaties voor dit project zullen zijn:
- Combineren van de versienummers met de releasenummers.
- Synchroniseren van de benodigde gegevens van het Titelblok van de tekening in het Tekenregister en vice versa.
- Mogelijk maken van het gelijktijdig gebruik van hetzelfde Tekenregister in de cloud voor geografisch verschillende werklocaties door alle belanghebbenden met voldoende IP-bescherming.
Risicobeheer
Het project zal technische en financiële risico's vergroten. Om deze risico's te beheersen, is zowel de haalbaarheidsstudie als gedeeltelijke externe financiering vereist.
Marktbenadering
MasterShip is van plan dit product niet alleen aan de scheepsbouwmarkt te verkopen, maar ook, in samenwerking met een marketingpartner, aan andere industrieën.
Het project is sterk verbonden met de Nederlandse/RVO-missies en sleuteltechnologieën en het werk is een niet-reguliere bedrijfsactiviteit voor MasterShip. Het werk zal worden uitgevoerd in Eindhoven, Nederland.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 59.400 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-8-2021 |
Einddatum | 31-7-2022 |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- MasterShip Software BVpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction EngineeringHet project ontwikkelt een AI-gestuurd softwaremodule voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren, gericht op eenmalige en kleine series in de scheepsbouw. | MIT R&D Samenwerking | € 269.360 | 2022 | Details |
Een virtueel scheepsontwerpsysteem, op gebouwd uit onafhankelijke componentenHet project richt zich op het ontwikkelen van een geïntegreerd scheepsontwerpsysteem om de efficiëntie en effectiviteit in de scheepsbouw te verbeteren door software-integratie en samenwerking met jonge ontwerpers. | MIT R&D Samenwerking | € 88.200 | 2015 | Details |
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction EngineeringHet project ontwikkelt een AI-module voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren in de scheepsbouw. | MIT R&D Samenwerking | € 269.360 | 2022 | Details |
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction Engineering
Het project ontwikkelt een AI-gestuurd softwaremodule voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren, gericht op eenmalige en kleine series in de scheepsbouw.
Een virtueel scheepsontwerpsysteem, op gebouwd uit onafhankelijke componenten
Het project richt zich op het ontwikkelen van een geïntegreerd scheepsontwerpsysteem om de efficiëntie en effectiviteit in de scheepsbouw te verbeteren door software-integratie en samenwerking met jonge ontwerpers.
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction Engineering
Het project ontwikkelt een AI-module voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren in de scheepsbouw.