Ren, scan en leer
Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.
Projectdetails
Inleiding
De visserijsector staat onder grote sociale en economische druk en vereist innovatie en verduurzaming. Naast investeringen in duurzame vaar- en vistuigen dient het rendement van de sector te worden verbeterd. Huidige vangstmethoden en het plannen van de visroute zijn namelijk sterk afhankelijk van schipperservaring en onvoorspelbare omgevingsfactoren, wat inefficiëntie en onnodige vaarbewegingen veroorzaakt.
Doel van het project
Door middel van deze R&D-samenwerking tussen Water Insight, Power Experts en [Aanvrager/Partner] zal gestreefd worden een digitaal platform te ontwikkelen. Dit platform geeft vissers vrijwel in real-time informatie over op welke plek ze op dat moment het beste kunnen vissen op basis van de waterkwaliteit (biofysische omstandigheden; zoals helderheid, kleur en temperatuur van het zeewater).
Technologie en data
Het platform maakt gebruik van data verkregen uit satelliettechnieken, welke worden gevalideerd/gekalibreerd met een hightech optische sensor. Op basis hiervan zullen met slimme datamodellen rapportages worden uitgebracht aan de visser, die dan zelf kan inschatten waar en wanneer het beste gevist kan worden.
Ondersteuning van de visser
Daarmee ondersteunt de beoogde oplossing in het plannen van de optimale visroute. Hierin levert Water Insight de nauwkeurige satellietdata, interpreteert [Aanvrager/Partner] deze voor de visserijsector en zet Power Experts dit om in een gebruiksvriendelijke digitale omgeving voor vissers.
Duurzaamheidsimpact
Vanuit een duurzaamheidsoogpunt kan deze technologie een positieve bijdrage leveren. Zo zal er door de vermindering van onnodige vaarmijlen voor vissersboten minder gasolie nodig zijn.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 149.093 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
- Springlab Learning B.V.
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
K.N.I.T.T.: Knitwear Next-level Interactive Textile TechnologyHet project van Knitwear Lab B.V. en Raverko B.V. ontwikkelt een 3D-simuleringstool voor duurzame textielproductie, gericht op co-creatie en de overgang naar digitale productpaspoorten. | MIT R&D Samenwerking | € 151.428 | 2023 | Details |
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaartHet project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten. | MIT R&D Samenwerking | € 177.700 | 2023 | Details |
Ecotop AI Ripening systeemHet project ontwikkelt AI-software en een rijpcel om de rijpheid en kwaliteit van tropisch fruit automatisch te meten en te optimaliseren, wat leidt tot minder verspilling en energiebesparing. | MIT R&D Samenwerking | € 286.773 | 2023 | Details |
EEGX2Dit project ontwikkelt een softwaretool voor vroegtijdige dementiedetectie via EEG-analyse, gebruikmakend van goedkope hardware en geavanceerde algoritmes, in samenwerking met zorginstellingen. | MIT R&D Samenwerking | € 120.943 | 2023 | Details |
K.N.I.T.T.: Knitwear Next-level Interactive Textile Technology
Het project van Knitwear Lab B.V. en Raverko B.V. ontwikkelt een 3D-simuleringstool voor duurzame textielproductie, gericht op co-creatie en de overgang naar digitale productpaspoorten.
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaart
Het project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten.
Ecotop AI Ripening systeem
Het project ontwikkelt AI-software en een rijpcel om de rijpheid en kwaliteit van tropisch fruit automatisch te meten en te optimaliseren, wat leidt tot minder verspilling en energiebesparing.
EEGX2
Dit project ontwikkelt een softwaretool voor vroegtijdige dementiedetectie via EEG-analyse, gebruikmakend van goedkope hardware en geavanceerde algoritmes, in samenwerking met zorginstellingen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0Het project onderzoekt de haalbaarheid van de SmartDance, een interactieve dansmat die beweging en leren integreert, met als doel de fysieke activiteit en schoolprestaties van kinderen te verbeteren. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2022 | Details |
De BeweegmonitorConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2022 | Details |
Wijkie Stoppy Interface (WSI)Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2021 | Details |
AugmentedMovementHet project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen. | MIT Haalbaarheid | € 6.841 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0
Het project onderzoekt de haalbaarheid van de SmartDance, een interactieve dansmat die beweging en leren integreert, met als doel de fysieke activiteit en schoolprestaties van kinderen te verbeteren.
De Beweegmonitor
ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.
Wijkie Stoppy Interface (WSI)
Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling.
AugmentedMovement
Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.