SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een interactieve dansmat om beweging en leren in scholen integraal te verbeteren.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

De huidige klaslokaal inrichting op basisscholen en voortgezet onderwijs is niet interactief. Nog maar weinig scholen integreren beweging in het lesgeven en in de leslokalen.

Doel van het Project

Middels dit project willen we de basis leggen voor een concept waarmee we klaslokalen en gymzalen ingrijpend gaan veranderen. Bewegen en leren zullen voortaan integraal benaderd worden.

Onderzoek naar SmartDance

Het doel is het onderzoeken van de technische, commerciële en financiële haalbaarheid van de SmartDance. Dit is een interactieve dansmat die schakelbaar is tot een groepsniveau van 30 kinderen.

Functionaliteiten van de Dansmat

  • De dansmat registreert druk.
  • Gekoppeld aan het wetenschappelijk effectief bewezen Fit&Vaardig-programma kunnen actieve oefeningen worden geregistreerd op individueel en groepsniveau.

Benodigde Onderzoeken

Hiervoor moeten we onderzoek doen naar:

  1. Makkelijk toepasbaar materiaal voor in een lokaal.
  2. Geschikte technologie die de lesstof van het programma Fit&Vaardig ondersteunt.
  3. Aanpassingen in beweging of oefening die nodig zijn voor het Fit&Vaardig-programma.

Innovatie en Voordelen

Hierdoor ontstaat er een combinatie van een applicatie met gevalideerde kennis en e-gaming voor meer fun. Dit levert hernieuwd inzicht op met betrekking tot ontwerp en inrichting van scholen en gymzalen.

Verwachte Resultaten

Met minder zitgedrag en meer fysieke activiteit tijdens de schooldag:

  • Verbeteren de motoriek en beweegvaardigheid van kinderen.
  • Worden ze fitter en hebben ze minder overgewicht.
  • Zijn ze mentaal sterker, wat zich uit in betere concentratie en betere schoolprestaties.

Kinderen bereiken een hogere CITO-score en hebben, hierop gebaseerd, een leerwinst van gemiddeld 4 maanden.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 50.000

Tijdlijn

Startdatum1-5-2022
Einddatum30-4-2023
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Embedded Fitnesspenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

De Beweegmonitor

ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

AugmentedMovement

Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.

Mkb-innovati...€ 6.841
2020
Details

Gamification op de TrueBike

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics

CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.

Mkb-innovati...€ 15.936
2020
Details

Fysieke muziektool Maestro

Het project ontwikkelt de muziektool 'Maestro' om basisschoolleerlingen zelfstandig muziek te laten leren en vaardigheden te stimuleren, met een focus op een gepersonaliseerd leertraject.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

De Beweegmonitor

ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

AugmentedMovement

Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 6.841
2020
Details
Mkb-innovati...

Gamification op de TrueBike

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics

CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 15.936
2020
Details
Mkb-innovati...

Fysieke muziektool Maestro

Het project ontwikkelt de muziektool 'Maestro' om basisschoolleerlingen zelfstandig muziek te laten leren en vaardigheden te stimuleren, met een focus op een gepersonaliseerd leertraject.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

Mkb-innovati...€ 149.093
2020
Details

Smart Balance Team

Het project 'Smart Balance Beam' ontwikkelt een oprolbare, datagenererende evenwichtsbalk om kinderen te stimuleren tot meer beweging en hun motoriek te verbeteren tijdens gymles en training.

Mkb-innovati...€ 73.640
2017
Details

The Next Energy Floor

Dit project ontwikkelt een interactieve vloertegel die kinetische energie omzet in elektriciteit en gebruikersdata verzamelt, met een zelflerend algoritme voor optimale sensorcommunicatie.

Mkb-innovati...€ 200.000
2018
Details

SMART Swimblocks

Het project richt zich op het vernieuwen van zwemlessen door het ontwikkelen van innovatieve, programmeerbare sensoren en spellen om de aantrekkelijkheid en effectiviteit voor kinderen te vergroten.

Mkb-innovati...€ 131.460
2018
Details

Meer en beter bewegen voor kinderen!

Dit project ontwikkelt een meetinstrument om de effectiviteit van beweeginterventies voor kinderen te verbeteren en bewegingsarmoede aan te pakken.

1.1 - Onderz...€ 350.000
2024
Details
Mkb-innovati...

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 149.093
2020
Details
Mkb-innovati...

Smart Balance Team

Het project 'Smart Balance Beam' ontwikkelt een oprolbare, datagenererende evenwichtsbalk om kinderen te stimuleren tot meer beweging en hun motoriek te verbeteren tijdens gymles en training.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 73.640
2017
Details
Mkb-innovati...

The Next Energy Floor

Dit project ontwikkelt een interactieve vloertegel die kinetische energie omzet in elektriciteit en gebruikersdata verzamelt, met een zelflerend algoritme voor optimale sensorcommunicatie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 200.000
2018
Details
Mkb-innovati...

SMART Swimblocks

Het project richt zich op het vernieuwen van zwemlessen door het ontwikkelen van innovatieve, programmeerbare sensoren en spellen om de aantrekkelijkheid en effectiviteit voor kinderen te vergroten.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 131.460
2018
Details
1.1 - Onderz...

Meer en beter bewegen voor kinderen!

Dit project ontwikkelt een meetinstrument om de effectiviteit van beweeginterventies voor kinderen te verbeteren en bewegingsarmoede aan te pakken.

1.1 - Onderzoek en innovatie versterken
€ 350.000
2024
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.