Smart Balance Team
Het project 'Smart Balance Beam' ontwikkelt een oprolbare, datagenererende evenwichtsbalk om kinderen te stimuleren tot meer beweging en hun motoriek te verbeteren tijdens gymles en training.
Projectdetails
Inleiding
De visserijsector staat onder grote sociale en economische druk en vereist innovatie en verduurzaming. Naast investeringen in duurzame vaar- en vistuigen dient het rendement van de sector te worden verbeterd. Huidige vangstmethoden en het plannen van de visroute zijn namelijk sterk afhankelijk van schipperservaring en onvoorspelbare omgevingsfactoren, wat inefficiëntie en onnodige vaarbewegingen veroorzaakt.
Doel van het project
Door middel van deze R&D-samenwerking tussen Water Insight, Power Experts en [Aanvrager/Partner] zal gestreefd worden een digitaal platform te ontwikkelen. Dit platform geeft vissers vrijwel in real-time informatie over op welke plek ze op dat moment het beste kunnen vissen op basis van de waterkwaliteit (biofysische omstandigheden; zoals helderheid, kleur en temperatuur van het zeewater).
Technologie en data
Het platform maakt gebruik van data verkregen uit satelliettechnieken, welke worden gevalideerd/gekalibreerd met een hightech optische sensor. Op basis hiervan zullen met slimme datamodellen rapportages worden uitgebracht aan de visser, die dan zelf kan inschatten waar en wanneer het beste gevist kan worden.
Ondersteuning van vissers
Daarmee ondersteunt de beoogde oplossing in het plannen van de optimale visroute. Hierin levert Water Insight de nauwkeurige satellietdata, interpreteert [Aanvrager/Partner] deze voor de visserijsector en zet Power Experts dit om in een gebruiksvriendelijke digitale omgeving voor vissers.
Duurzaamheidsimpact
Vanuit een duurzaamheidsoogpunt kan deze technologie een positieve bijdrage leveren. Zo zal er door de vermindering van onnodige vaarmijlen voor vissersboten minder gasolie nodig zijn.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 73.640 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2017 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Embedded Games B.V.penvoerder
- Partner geen Rechtspersoon
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
KeraModHet KeraMod-consortium ontwikkelt een disruptief alternatief voor 2DGC-technologie om complexe monsters efficiënter, goedkoper en duurzamer te analyseren, ten voordele van milieu en industrie. | MIT R&D Samenwerking | € 167.375 | 2023 | Details |
K.N.I.T.T.: Knitwear Next-level Interactive Textile TechnologyHet project van Knitwear Lab B.V. en Raverko B.V. ontwikkelt een 3D-simuleringstool voor duurzame textielproductie, gericht op co-creatie en de overgang naar digitale productpaspoorten. | MIT R&D Samenwerking | € 151.428 | 2023 | Details |
Biobased AutoplatformDonkervoort ontwikkelt een duurzaam autoplatform van biobased materialen in samenwerking met Scabro Groep, met als doel de carbon footprint met 75% te verlagen en een gevalideerd prototype te creëren. | MIT R&D Samenwerking | € 118.472 | 2023 | Details |
Insourcing & automatisering productieproces souvenirtulpenKlompenfabriek Nijhuis en EMA-Projects ontwikkelen een geautomatiseerd productieproces voor souvenirtulpen in Nederland om kwaliteit, duurzaamheid en marktaandeel te verbeteren. | MIT R&D Samenwerking | € 340.900 | 2023 | Details |
KeraMod
Het KeraMod-consortium ontwikkelt een disruptief alternatief voor 2DGC-technologie om complexe monsters efficiënter, goedkoper en duurzamer te analyseren, ten voordele van milieu en industrie.
K.N.I.T.T.: Knitwear Next-level Interactive Textile Technology
Het project van Knitwear Lab B.V. en Raverko B.V. ontwikkelt een 3D-simuleringstool voor duurzame textielproductie, gericht op co-creatie en de overgang naar digitale productpaspoorten.
Biobased Autoplatform
Donkervoort ontwikkelt een duurzaam autoplatform van biobased materialen in samenwerking met Scabro Groep, met als doel de carbon footprint met 75% te verlagen en een gevalideerd prototype te creëren.
Insourcing & automatisering productieproces souvenirtulpen
Klompenfabriek Nijhuis en EMA-Projects ontwikkelen een geautomatiseerd productieproces voor souvenirtulpen in Nederland om kwaliteit, duurzaamheid en marktaandeel te verbeteren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0Het project onderzoekt de haalbaarheid van de SmartDance, een interactieve dansmat die beweging en leren integreert, met als doel de fysieke activiteit en schoolprestaties van kinderen te verbeteren. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2022 | Details |
De BeweegmonitorConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2022 | Details |
AugmentedMovementHet project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen. | MIT Haalbaarheid | € 6.841 | 2020 | Details |
TrickTrackPostHet project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties. | MIT Haalbaarheid | € 19.680 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0
Het project onderzoekt de haalbaarheid van de SmartDance, een interactieve dansmat die beweging en leren integreert, met als doel de fysieke activiteit en schoolprestaties van kinderen te verbeteren.
De Beweegmonitor
ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.
AugmentedMovement
Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.
TrickTrackPost
Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.