SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

AugmentedMovement

Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.

Subsidie
€ 6.841
2020

Projectdetails

Inleiding

Bewegend leren is de afgelopen jaren onderwerp geweest van verschillende onderzoeksprogramma’s, waaronder het Nederlandse programma ‘Fit en Vaardig op school’ (2015, UMCG/Rijksuniversiteit Groningen). Uit dit onderzoek blijkt dat bewegen tijdens de taal- en rekenles gunstige effecten heeft op het cognitieve vermogen van basisschoolkinderen: zij konden zich tijdens en na de beweegles beter concentreren.

Gezondheidsvoordelen

Daarnaast hielden de beweeglessen de testgroep fit en gezond; hun BMI bleef gelijk, terwijl de BMI-score van de controlegroep toenam. Gezondheid, bewegen en educatie zijn thema’s die in de serious gaming projecten van 8D Games vaak terugkomen.

Doel van het project

De beschikbare kennis en onderzoeksresultaten rond Bewegend Leren willen wij graag combineren met de vele mogelijkheden die moderne technologieën en gamingprincipes ons bieden.

Haalbaarheidsstudie

Met een haalbaarheidsstudie willen wij onderzoeken hoe wij de beschikbare onderzoeksresultaten omtrent Bewegend Leren kunnen vertalen naar een vernieuwende digitale toepassing, mogelijk met Augmented Reality (AR). Deze AR-tool heeft als doel kinderen te stimuleren bewegend te leren middels gamification.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 6.841

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • 8D Games BVpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een interactieve dansmat om beweging en leren in scholen integraal te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

De Beweegmonitor

ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

Leermiddelen 2.0

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Gamification op de TrueBike

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Haalbaarheidsonderzoek naar het gebruik van virtual reality voor fitness

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van VR-technologie en sensoren om lichamelijke activiteit te stimuleren en de fysieke gezondheid van de bevolking in Zuid-Holland te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek SmartDance 2.0

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een interactieve dansmat om beweging en leren in scholen integraal te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

De Beweegmonitor

ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

Leermiddelen 2.0

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Gamification op de TrueBike

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar het gebruik van virtual reality voor fitness

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van VR-technologie en sensoren om lichamelijke activiteit te stimuleren en de fysieke gezondheid van de bevolking in Zuid-Holland te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

Mkb-innovati...€ 149.093
2020
Details

e-LEARN-IT

Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.

Mkb-innovati...€ 200.000
2020
Details

Smart Balance Team

Het project 'Smart Balance Beam' ontwikkelt een oprolbare, datagenererende evenwichtsbalk om kinderen te stimuleren tot meer beweging en hun motoriek te verbeteren tijdens gymles en training.

Mkb-innovati...€ 73.640
2017
Details

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

Mkb-innovati...€ 82.768
2015
Details

Neurologische revalidatiebespoediging met roeimachine als controller

Het project ontwikkelt een prototype van een sensor-gestuurde roeimachine voor revalidatie van mensen met een CNA, gericht op het verbeteren van herstel via serious games.

Mkb-innovati...€ 133.287
2022
Details
Mkb-innovati...

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 149.093
2020
Details
Mkb-innovati...

e-LEARN-IT

Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 200.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Smart Balance Team

Het project 'Smart Balance Beam' ontwikkelt een oprolbare, datagenererende evenwichtsbalk om kinderen te stimuleren tot meer beweging en hun motoriek te verbeteren tijdens gymles en training.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 73.640
2017
Details
Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 82.768
2015
Details
Mkb-innovati...

Neurologische revalidatiebespoediging met roeimachine als controller

Het project ontwikkelt een prototype van een sensor-gestuurde roeimachine voor revalidatie van mensen met een CNA, gericht op het verbeteren van herstel via serious games.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 133.287
2022
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.