Combustion Pressure Sensor (CPS)
Het project richt zich op het ontwikkelen van een nieuwe Combustion Pressure Sensor (CPS) om de efficiëntie van verbrandingsmotoren te verbeteren en de milieu-impact te verminderen.
Projectdetails
Inleiding
Nederlandse ziekenhuizen verschillen sterk in de manier waarop zij omgaan met de uitvoering van medische behandelprotocollen. Hoewel sommige ziekenhuizen een geavanceerd elektronisch medisch dossier (EPD/EHR) gebruiken, gebruiken andere ziekenhuizen een spreadsheet of zelfs papieren instructies. Klinische protocollen zijn de sleutel tot hoogwaardige gezondheidszorg, aangezien protocollen en checklists de schade voor de patiënt verminderen door verbeterde standaardisatie en communicatie. De enige manier om kennis te vergroten en de beste behandeling te vinden, is door samen te werken.
Ontwikkeling van de Tooling
Practocol is een aantal jaar geleden gestart met de ontwikkeling van een on-premise tooling voor de ondersteuning van artsen en verpleegkundigen op de oncologieafdeling van het Prinses Maxima ziekenhuis. Binnen deze tooling worden artsen in staat gesteld om klinische protocollen te raadplegen waarin werkwijze en best practices zijn beschreven. Het simpelweg aanbieden van de klinische protocollen is niet genoeg; daarom willen ze de volgende stap zetten door van decision support naar decision making te gaan.
Het NaviPract Platform
Het beoogde NaviPract platform moet deze besluiten maken door artificiële intelligentie te ontwikkelen en daarna te implementeren in de software, waardoor deze in staat is om zelf keuzes te maken. De AI moet op haar beurt zorgen voor een minimalisatie van medische risico’s en daarnaast ook de efficiëntie verhogen door te navigeren tussen de vele protocollen die beschikbaar zijn.
Samenwerking en Expertise
NaviPract is een initiatief bestaande uit twee verschillende partijen, namelijk BliS Digital BV en Practocol BV. Deze partijen hebben ieder een eigen expertisegebied. Penvoerder binnen dit project is BliS Digital; zij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van oplossingen voor kritische bedrijfsprocessen. Naast BliS Digital is ook Practocol een partij die gespecialiseerd is in het creëren van oplossingen voor complexe behandelingsprotocollen met afnemers.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 199.500 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2017 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Core|Vision B.V.penvoerder
- ArenaRed B.V.
- Dolderman B.V.
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Maintenance 2020Het project ontwikkelt een continu monitoring- en onderhoudssysteem voor industriële dieselaggregaten om prestaties te optimaliseren, onderhoudskosten te verlagen en de levensduur te verlengen. | Mkb-innovati... | € 118.384 | 2016 | Details |
Econamiq-ModusHet project ontwikkelt een innovatieve cilinderkop voor brandstofmotoren die cilinderuitschakeling en overexpansie combineert, wat leidt tot 12% brandstofbesparing en verbeterde efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 43.831 | 2019 | Details |
LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie. | Mkb-innovati... | € 163.175 | 2015 | Details |
Industriële hybride en low-NOx waterstofbranderHet project ontwikkelt een hybride waterstofbrander voor industriële toepassingen, gericht op emissiereductie en flexibiliteit in brandstofgebruik, met als doel duurzame energievoorziening te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 125.163 | 2020 | Details |
Maintenance 2020
Het project ontwikkelt een continu monitoring- en onderhoudssysteem voor industriële dieselaggregaten om prestaties te optimaliseren, onderhoudskosten te verlagen en de levensduur te verlengen.
Econamiq-Modus
Het project ontwikkelt een innovatieve cilinderkop voor brandstofmotoren die cilinderuitschakeling en overexpansie combineert, wat leidt tot 12% brandstofbesparing en verbeterde efficiëntie.
LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)
Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie.
Industriële hybride en low-NOx waterstofbrander
Het project ontwikkelt een hybride waterstofbrander voor industriële toepassingen, gericht op emissiereductie en flexibiliteit in brandstofgebruik, met als doel duurzame energievoorziening te bevorderen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Virtuele Druksensor voor Duurzame Energiedragers in de Maritieme sectorHet project onderzoekt de ontwikkeling van een 'virtuele druksensor' als kosteneffectief alternatief voor fysieke cilinderdruksensoren om de verbranding in maritieme motoren te bewaken. | Mkb-innovati... | € 19.920 | 2020 | Details |
Innovative Digital Twins for Advanced Combustion TechnologiesThe project aims to develop a digital twin for predicting combustion processes, enhancing the design of sustainable energy systems while reducing R&D costs and time. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2024 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek ECU (Engine Control Unit) voor alternatieve aandrijving van voertuigenADS ontwikkelt alternatieve brandstofsystemen en onderzoekt de haalbaarheid van een open source ECU om duurzame mobiliteit te bevorderen en emissies te verminderen in Europa. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
CRE WaterstofMKBesturingstechniek ontwikkelt een nieuw besturingssysteem voor compacte waterstofverbrandingsmotoren om efficiënte en gecontroleerde verbranding te realiseren en zo CO2-emissies te reduceren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Taming Combustion Instabilities by Design PrinciplesTACOS aims to revolutionize gas turbine design by utilizing exceptional points to enhance combustion stability and fuel flexibility, leading to safer, low-emission energy and aviation solutions. | ERC Starting... | € 1.499.993 | 2023 | Details |
Virtuele Druksensor voor Duurzame Energiedragers in de Maritieme sector
Het project onderzoekt de ontwikkeling van een 'virtuele druksensor' als kosteneffectief alternatief voor fysieke cilinderdruksensoren om de verbranding in maritieme motoren te bewaken.
Innovative Digital Twins for Advanced Combustion Technologies
The project aims to develop a digital twin for predicting combustion processes, enhancing the design of sustainable energy systems while reducing R&D costs and time.
Haalbaarheidsonderzoek ECU (Engine Control Unit) voor alternatieve aandrijving van voertuigen
ADS ontwikkelt alternatieve brandstofsystemen en onderzoekt de haalbaarheid van een open source ECU om duurzame mobiliteit te bevorderen en emissies te verminderen in Europa.
CRE Waterstof
MKBesturingstechniek ontwikkelt een nieuw besturingssysteem voor compacte waterstofverbrandingsmotoren om efficiënte en gecontroleerde verbranding te realiseren en zo CO2-emissies te reduceren.
Taming Combustion Instabilities by Design Principles
TACOS aims to revolutionize gas turbine design by utilizing exceptional points to enhance combustion stability and fuel flexibility, leading to safer, low-emission energy and aviation solutions.