SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Virtual Sparring Partner

Het project ontwikkelt een AR-bril voor vechtsporttraining om de vaardigheden van leerlingen te verbeteren en nieuwe markten te verkennen.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Als uitbreiding op het huidige aanbod en om schaalbaarheid te creëren, is er een behoefte aan een kunstmatige manier om te kunnen kickbokstrainen met realistische tegenstanders. Dit project gaan we uitvoeren om een nieuw product op de markt te brengen dat de training van vechtsporters verbetert en daarmee een nieuwe doelgroep aanspreekt.

Innovatie voor andere sporten

Daarnaast kan het ook een interessante innovatie zijn voor andere sporten.

Doel van het project

Het doel van dit project is om een AR-bril te ontwikkelen die vechtsportleerlingen individueel kunnen gebruiken om te trainen en hun vaardigheden te verbeteren.

Verwachte impact

Het effect van dit project zou kunnen zijn dat het de manier waarop mensen vechtsporten leren en beoefenen verandert en verbetert.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

Real-time fit-app

Fittar onderzoekt de ontwikkeling van een laagdrempelige smartphone-app voor thuis-workouts, die gamificatie en AI combineert om de toegankelijkheid en duurzaamheid van sport te vergroten.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning

Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

XR Game engine

Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Platform onafhankelijke Augmented Reality

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

VR Sensor

Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

Real-time fit-app

Fittar onderzoekt de ontwikkeling van een laagdrempelige smartphone-app voor thuis-workouts, die gamificatie en AI combineert om de toegankelijkheid en duurzaamheid van sport te vergroten.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning

Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

XR Game engine

Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Platform onafhankelijke Augmented Reality

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

VR Sensor

Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 197.860
2016
Details

Immersive Haptic AR Training platform (IHART)

Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden.

Mkb-innovati...€ 154.922
2022
Details

Smart Revalidatie Platform

Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.

Mkb-innovati...€ 229.530
2022
Details

Immersieve VR

Het project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen.

Mkb-innovati...€ 180.514
2022
Details

High Intensity Training: The PalpatePro

Het PalpatePro-project ontwikkelt een haptische simulator voor de training van medisch personeel in borstkankerdiagnose, met als doel de zorgkwaliteit en vroegtijdige herkenning te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 213.406
2023
Details
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 197.860
2016
Details
Mkb-innovati...

Immersive Haptic AR Training platform (IHART)

Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 154.922
2022
Details
Mkb-innovati...

Smart Revalidatie Platform

Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 229.530
2022
Details
Mkb-innovati...

Immersieve VR

Het project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 180.514
2022
Details
Mkb-innovati...

High Intensity Training: The PalpatePro

Het PalpatePro-project ontwikkelt een haptische simulator voor de training van medisch personeel in borstkankerdiagnose, met als doel de zorgkwaliteit en vroegtijdige herkenning te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 213.406
2023
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.