Virtual Sparring Partner

Het project ontwikkelt een AR-bril voor vechtsporttraining om de vaardigheden van leerlingen te verbeteren en nieuwe markten te verkennen.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Als uitbreiding op het huidige aanbod en om schaalbaarheid te creëren, is er een behoefte aan een kunstmatige manier om te kunnen kickbokstrainen met realistische tegenstanders. Dit project gaan we uitvoeren om een nieuw product op de markt te brengen dat de training van vechtsporters verbetert en daarmee een nieuwe doelgroep aanspreekt.

Innovatie voor andere sporten

Daarnaast kan het ook een interessante innovatie zijn voor andere sporten.

Doel van het project

Het doel van dit project is om een AR-bril te ontwikkelen die vechtsportleerlingen individueel kunnen gebruiken om te trainen en hun vaardigheden te verbeteren.

Verwachte impact

Het effect van dit project zou kunnen zijn dat het de manier waarop mensen vechtsporten leren en beoefenen verandert en verbetert.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Real-time fit-app

Fittar onderzoekt de ontwikkeling van een laagdrempelige smartphone-app voor thuis-workouts, die gamificatie en AI combineert om de toegankelijkheid en duurzaamheid van sport te vergroten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning

Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

XR Game engine

Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Platform onafhankelijke Augmented Reality

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

VR Sensor

Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

€ 197.860
Mkb-innovati...

Immersive Haptic AR Training platform (IHART)

Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden.

€ 154.922
Mkb-innovati...

Smart Revalidatie Platform

Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.

€ 229.530
Mkb-innovati...

Immersieve VR

Het project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen.

€ 180.514
Mkb-innovati...

High Intensity Training: The PalpatePro

Het PalpatePro-project ontwikkelt een haptische simulator voor de training van medisch personeel in borstkankerdiagnose, met als doel de zorgkwaliteit en vroegtijdige herkenning te verbeteren.

€ 213.406