Virtual Sparring Partner
Het project ontwikkelt een AR-bril voor vechtsporttraining om de vaardigheden van leerlingen te verbeteren en nieuwe markten te verkennen.
Projectdetails
Inleiding
Als uitbreiding op het huidige aanbod en om schaalbaarheid te creëren, is er een behoefte aan een kunstmatige manier om te kunnen kickbokstrainen met realistische tegenstanders. Dit project gaan we uitvoeren om een nieuw product op de markt te brengen dat de training van vechtsporters verbetert en daarmee een nieuwe doelgroep aanspreekt.
Innovatie voor andere sporten
Daarnaast kan het ook een interessante innovatie zijn voor andere sporten.
Doel van het project
Het doel van dit project is om een AR-bril te ontwikkelen die vechtsportleerlingen individueel kunnen gebruiken om te trainen en hun vaardigheden te verbeteren.
Verwachte impact
Het effect van dit project zou kunnen zijn dat het de manier waarop mensen vechtsporten leren en beoefenen verandert en verbetert.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Real-time fit-appFittar onderzoekt de ontwikkeling van een laagdrempelige smartphone-app voor thuis-workouts, die gamificatie en AI combineert om de toegankelijkheid en duurzaamheid van sport te vergroten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearningCoolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
XR Game engineHet project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Platform onafhankelijke Augmented RealityHet project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
VR SensorHet project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Real-time fit-app
Fittar onderzoekt de ontwikkeling van een laagdrempelige smartphone-app voor thuis-workouts, die gamificatie en AI combineert om de toegankelijkheid en duurzaamheid van sport te vergroten.
Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning
Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.
XR Game engine
Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.
Platform onafhankelijke Augmented Reality
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.
VR Sensor
Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Immersive Haptic AR Training platform (IHART)Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden. | Mkb-innovati... | € 154.922 | 2022 | Details |
Smart Revalidatie PlatformHet project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 229.530 | 2022 | Details |
Immersieve VRHet project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen. | Mkb-innovati... | € 180.514 | 2022 | Details |
High Intensity Training: The PalpateProHet PalpatePro-project ontwikkelt een haptische simulator voor de training van medisch personeel in borstkankerdiagnose, met als doel de zorgkwaliteit en vroegtijdige herkenning te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 213.406 | 2023 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Immersive Haptic AR Training platform (IHART)
Het project ontwikkelt een haptisch AR-trainingsplatform (IHART) om realistische interacties en feedback te bieden, waardoor AR-trainingen kostenefficiënt en schaalbaar worden.
Smart Revalidatie Platform
Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.
Immersieve VR
Het project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen.
High Intensity Training: The PalpatePro
Het PalpatePro-project ontwikkelt een haptische simulator voor de training van medisch personeel in borstkankerdiagnose, met als doel de zorgkwaliteit en vroegtijdige herkenning te verbeteren.