SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

VR Sensor

Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Door middel van virtual reality worden er op dit moment trainingen gemaakt. Deze trainingen testen nu het lerend vermogen en zorgen ervoor dat plaats en tijd onafhankelijk kan worden getraind.

Effect op Cognitiviteit

Door het volgen van deze trainingen gaat de cognitiviteit omhoog van 14% naar 35%.

Toekomstige Stappen

Om nu de volgende stap te maken in het lerend vermogen willen wij graag sensortechnologie toepassen waarmee je ook de fysieke verschijnselen van je lichaam meet. Dit willen we met behulp van de MIT inzichtelijk krijgen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Arjo bvpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

6DoF simulatietraining voor verpleegtechnische handelingen

Het project ontwikkelt een VR-educatieplatform voor zorgmedewerkers met interactieve scenario's om hun besluitvorming en vaardigheden in de zorg te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning

Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

VR-EDUCATIE IMMERSIEF MAKEN VOOR PROFESSIONELE DOELEINDEN

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het ontwikkelen van specialistische VR-hardware om de immersie en nauwkeurigheid van professionele training in VR te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

Haalbaarheidsonderzoek naar het gebruik van virtual reality voor fitness

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van VR-technologie en sensoren om lichamelijke activiteit te stimuleren en de fysieke gezondheid van de bevolking in Zuid-Holland te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Haalbaarheidsonderzoek Virtuele Anatomie Docent

VIEMR onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde Virtuele Anatomie Docent om interactieve digitale leermethoden te ontwikkelen voor medische studenten, ter aanvulling van het Enatom platform.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

6DoF simulatietraining voor verpleegtechnische handelingen

Het project ontwikkelt een VR-educatieplatform voor zorgmedewerkers met interactieve scenario's om hun besluitvorming en vaardigheden in de zorg te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning

Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

VR-EDUCATIE IMMERSIEF MAKEN VOOR PROFESSIONELE DOELEINDEN

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het ontwikkelen van specialistische VR-hardware om de immersie en nauwkeurigheid van professionele training in VR te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar het gebruik van virtual reality voor fitness

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van VR-technologie en sensoren om lichamelijke activiteit te stimuleren en de fysieke gezondheid van de bevolking in Zuid-Holland te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Virtuele Anatomie Docent

VIEMR onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde Virtuele Anatomie Docent om interactieve digitale leermethoden te ontwikkelen voor medische studenten, ter aanvulling van het Enatom platform.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 197.860
2016
Details

The feeling of being there: Developing a practical framework for objective, continuous and standardized presence measurement for virtual environments

Develop a tool to measure and analyze presence in virtual reality, enhancing user experience and promoting standardization in the industry for improved applications in healthcare, training, and research.

ERC Proof of...€ 150.000
2023
Details

Immersieve VR

Het project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen.

Mkb-innovati...€ 180.514
2022
Details

Sense Glove VR

Het project ontwikkelt een VR-gebaseerde revalidatie-oplossing met de Sense Glove om patiënten met arm- en handfunctieproblemen effectiever en goedkoper te laten revalideren.

Mkb-innovati...€ 199.806
2017
Details

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 112.945
2023
Details
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 197.860
2016
Details
ERC Proof of...

The feeling of being there: Developing a practical framework for objective, continuous and standardized presence measurement for virtual environments

Develop a tool to measure and analyze presence in virtual reality, enhancing user experience and promoting standardization in the industry for improved applications in healthcare, training, and research.

ERC Proof of Concept
€ 150.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Immersieve VR

Het project ontwikkelt haptische controllers en een dynamische VR-omgeving voor realistisch leren en testen in professionele opleidingen, met focus op keukenapparatuur en andere toepassingen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 180.514
2022
Details
Mkb-innovati...

Sense Glove VR

Het project ontwikkelt een VR-gebaseerde revalidatie-oplossing met de Sense Glove om patiënten met arm- en handfunctieproblemen effectiever en goedkoper te laten revalideren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 199.806
2017
Details
Mkb-innovati...

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 112.945
2023
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.