Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning
Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.
Projectdetails
Inleiding
Coolminds wil de haalbaarheid en mogelijkheden onderzoeken om een VR-trainingsbibliotheek voor trainingsbureaus te gaan ontwikkelen, met specifiek agressietraining en veiligheidstraining. Op deze wijze kunnen medewerkers van diverse bedrijven worden opgeleid door middel van de VR-technologie.
Doelstelling
De doelstelling van het project betreft het onderzoeken van de haalbaarheid op technisch en bedrijfseconomisch gebied van de beoogde ontwikkeling. Coolminds wil middels de beoogde ontwikkeling een VR-Learning bibliotheek ontwikkelen.
Technische en Financiële Belemmeringen
Hierbij is het van belang dat er geen technische en financiële belemmeringen zijn. Op technisch gebied betekent dit dat de bibliotheek moet aansluiten op diverse soorten VR-brillen. Bij de laatste genoemde betekent dit ook dat er vanuit de markt veel vraag moet (blijven) zijn naar digitale trainingen om het project rendabel te laten zijn.
Verwachte Resultaten
Het beoogde resultaat betreft een Go of een No Go voor verdere ontwikkeling. Deze beslissing wordt gebaseerd op de resultaten die voortkomen uit het uitgevoerde haalbaarheidsonderzoek.
Volgende Stappen
Het is voor Coolminds duidelijk welke technische en bedrijfseconomische stappen zij moeten maken alvorens de hele ontwikkeling opgestart kan worden. Het resultaat van de beoogde ontwikkeling betreft een platform waarop afnemers diverse virtuele trainingen kunnen afnemen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Coolminds B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
SAVR No-Code PlatformDit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Logistieke processen trainer in VRHet project ontwikkelt modulaire VR-trainingsscenario’s voor logistiek-medewerkers om kostenefficiënt en effectief te trainen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2024 | Details |
VR SensorHet project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B MarktEduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Virtuele Anatomie DocentVIEMR onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde Virtuele Anatomie Docent om interactieve digitale leermethoden te ontwikkelen voor medische studenten, ter aanvulling van het Enatom platform. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
SAVR No-Code Platform
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie.
Logistieke processen trainer in VR
Het project ontwikkelt modulaire VR-trainingsscenario’s voor logistiek-medewerkers om kostenefficiënt en effectief te trainen.
VR Sensor
Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt
EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.
Haalbaarheidsonderzoek Virtuele Anatomie Docent
VIEMR onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde Virtuele Anatomie Docent om interactieve digitale leermethoden te ontwikkelen voor medische studenten, ter aanvulling van het Enatom platform.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Blended Learning for DementiaTinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties. | Mkb-innovati... | € 185.360 | 2016 | Details |
Scalable v-learning platformHet project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart. | Mkb-innovati... | € 319.648 | 2022 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Blended Learning for Dementia
Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.
Scalable v-learning platform
Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.