SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning

Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Coolminds wil de haalbaarheid en mogelijkheden onderzoeken om een VR-trainingsbibliotheek voor trainingsbureaus te gaan ontwikkelen, met specifiek agressietraining en veiligheidstraining. Op deze wijze kunnen medewerkers van diverse bedrijven worden opgeleid door middel van de VR-technologie.

Doelstelling

De doelstelling van het project betreft het onderzoeken van de haalbaarheid op technisch en bedrijfseconomisch gebied van de beoogde ontwikkeling. Coolminds wil middels de beoogde ontwikkeling een VR-Learning bibliotheek ontwikkelen.

Technische en Financiële Belemmeringen

Hierbij is het van belang dat er geen technische en financiële belemmeringen zijn. Op technisch gebied betekent dit dat de bibliotheek moet aansluiten op diverse soorten VR-brillen. Bij de laatste genoemde betekent dit ook dat er vanuit de markt veel vraag moet (blijven) zijn naar digitale trainingen om het project rendabel te laten zijn.

Verwachte Resultaten

Het beoogde resultaat betreft een Go of een No Go voor verdere ontwikkeling. Deze beslissing wordt gebaseerd op de resultaten die voortkomen uit het uitgevoerde haalbaarheidsonderzoek.

Volgende Stappen

Het is voor Coolminds duidelijk welke technische en bedrijfseconomische stappen zij moeten maken alvorens de hele ontwikkeling opgestart kan worden. Het resultaat van de beoogde ontwikkeling betreft een platform waarop afnemers diverse virtuele trainingen kunnen afnemen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Coolminds B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

SAVR No-Code Platform

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Logistieke processen trainer in VR

Het project ontwikkelt modulaire VR-trainingsscenario’s voor logistiek-medewerkers om kostenefficiënt en effectief te trainen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2024
Details

VR Sensor

Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt

EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Haalbaarheidsonderzoek Virtuele Anatomie Docent

VIEMR onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde Virtuele Anatomie Docent om interactieve digitale leermethoden te ontwikkelen voor medische studenten, ter aanvulling van het Enatom platform.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

SAVR No-Code Platform

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Logistieke processen trainer in VR

Het project ontwikkelt modulaire VR-trainingsscenario’s voor logistiek-medewerkers om kostenefficiënt en effectief te trainen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2024
Details
Mkb-innovati...

VR Sensor

Het project ontwikkelt virtual reality-trainingen met sensortechnologie om het lerend vermogen te verhogen en fysieke reacties te meten, met een verwachte cognitieve verbetering van 14% naar 35%.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt

EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Virtuele Anatomie Docent

VIEMR onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde Virtuele Anatomie Docent om interactieve digitale leermethoden te ontwikkelen voor medische studenten, ter aanvulling van het Enatom platform.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 197.860
2016
Details

Blended Learning for Dementia

Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.

Mkb-innovati...€ 185.360
2016
Details

Scalable v-learning platform

Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.

Mkb-innovati...€ 319.648
2022
Details
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 197.860
2016
Details
Mkb-innovati...

Blended Learning for Dementia

Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 185.360
2016
Details
Mkb-innovati...

Scalable v-learning platform

Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 319.648
2022
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.