Platform onafhankelijke Augmented Reality
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.
Projectdetails
Inleiding
[Aanvrager/Partner] is een organisatie die zich richt op de ontwikkeling van locatie gebaseerde stadsspellen. Binnen deze markt is er vraag naar de integratie van Augmented Reality (AR) toepassingen binnen locatie gebaseerde games.
Huidige situatie
Bestaande games zijn werkzaam op vele soorten hardware, waar AR nog lang niet werkt op alle hardware op dezelfde wijze. Zo wordt er binnen de bestaande locatie gebaseerde spellen, de game geprojecteerd op een laag op een kaart, wat werkt op veel hardware apparaten.
Doelstelling
Hiervoor moet een nieuw platform ontwikkeld worden om AR-toepassingen binnen locatie gebaseerde games toegankelijk te maken voor het merendeel (>90%) van de gebruikers (hardware) en integratie met diverse games mogelijk te maken. Gezien het feit dat de vraag naar AR snel toeneemt, ziet [Aanvrager/Partner] hier grote marktkansen.
Onderzoek
Zij wil binnen dit project de haalbaarheid onderzoeken van een platformonafhankelijke Augmented Reality waarmee zij deze nieuwe markt kan veroveren. In dit haalbaarheidsonderzoek zal [Aanvrager/Partner] zowel commerciële/economische als haalbaarheidsvraagstukken van technische aard gaan onderzoeken.
Verwachte uitkomsten
De uitkomsten van dit project moeten een beter inzicht in en begrip van de technische en economische haalbaarheid gaan opleveren, waardoor een goed onderbouwde go/no-go beslissing gemaakt kan worden ten aanzien van de uiteindelijke ontwikkeling van het beoogde platform.
Vervolgtraject
Na de “go”-beslissing is het beoogde vervolgtraject van dit haalbaarheidsonderzoek de ontwikkeling van een eerste Proof of Concept van het platformonafhankelijke Augmented Reality, inclusief d.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
MIT Eyetracking ResearchHet project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
XR Game engineHet project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van gamesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Cross-platform multimedia systeemHet project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek lichtgewicht no code game/experience omgeving voor routeapplicatiesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een low/no code ontwikkelomgeving voor het integreren van AR game-elementen in routeapplicaties, zodat gebruikers zelf content kunnen creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
MIT Eyetracking Research
Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.
XR Game engine
Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content.
Cross-platform multimedia systeem
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties.
Haalbaarheidsonderzoek lichtgewicht no code game/experience omgeving voor routeapplicaties
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een low/no code ontwikkelomgeving voor het integreren van AR game-elementen in routeapplicaties, zodat gebruikers zelf content kunnen creëren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
3D Augmented Reality CMSHet project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2016 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
3D Augmented Reality CMS
Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.