Tasting Game
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een webapplicatie voor smaakeducatie en voedingsadvies voor kinderen en jongeren.
Projectdetails
Inleiding
Tasting Innovations B.V. (http://www.tastinggame.nl/) is een jong bedrijf, opgericht met als doel om de consument wegwijs te maken in het grote aanbod van voedingsmiddelen, door gamification in te zetten rondom smaak en smaakbeleving.
Doel en Focus
Onze focus ligt op het ontdekken van data en triggers achter educatie rondom voeding: hoe motiveer je welk publiek om bewuster te worden van voedselinname en gezondheid? Gezonde voeding is de voeding van de toekomst.
Probleemstelling
De mens moet zijn huidige eetpatroon drastisch omgooien om de opmars van chronische ziekten met de bijbehorende financiële en maatschappelijke consequenties een halt toe te roepen. Het is cruciaal om mensen op jonge leeftijd bewust te laten worden van voeding, hun voedselinname en de gevolgen die dit heeft voor hun gezondheid.
Huidige Uitdagingen
Het probleem is dat het momenteel onvoldoende lukt om kinderen en jongeren hiervan bewust te krijgen, omdat het ontbreekt aan producten en diensten die op een effectieve manier kinderen en jongeren kunnen bereiken om bewustwording te creëren onder (toekomstige) consumenten.
Projectdoelstelling
De doelstelling van het project is om de technische en commerciële haalbaarheid te onderzoeken van de ontwikkeling van “Tasting Game”, een webapplicatie waarin tastings worden aangeboden rondom smaakeducatie en voedingsadvies gericht op kinderen en jongeren om hun bewustzijn rondom gezonde voeding te vergroten.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 56.400 |
Tijdlijn
Startdatum | 21-4-2021 |
Einddatum | 31-12-2021 |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Tasting Innovations BVpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Gepersonaliseerde voeding in de zorgDit project onderzoekt de haalbaarheid van software voor gepersonaliseerde voeding in de zorg, gericht op smaakbeleving en vermindering van voedselverspilling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
VISUAL FUTUREDit project digitaliseert het creatieve proces van voedselinnovatie om de doorlooptijd te verkorten, verspilling te verminderen en de succesrate van nieuwe producten te verhogen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
De ontwikkeling van allergeenvrije, vegetarische/veganistische aroma's voor de vegetarische marktFromatech ontwikkelt allergeenvrije, vegetarische aroma's om de smaakbeleving van vleesvervangers te verbeteren en de plantaardige eiwittransitie te ondersteunen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Gamification op de TrueBikeHet project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Gepersonaliseerde voeding in de zorg
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van software voor gepersonaliseerde voeding in de zorg, gericht op smaakbeleving en vermindering van voedselverspilling.
Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)
Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback.
VISUAL FUTURE
Dit project digitaliseert het creatieve proces van voedselinnovatie om de doorlooptijd te verkorten, verspilling te verminderen en de succesrate van nieuwe producten te verhogen.
De ontwikkeling van allergeenvrije, vegetarische/veganistische aroma's voor de vegetarische markt
Fromatech ontwikkelt allergeenvrije, vegetarische aroma's om de smaakbeleving van vleesvervangers te verbeteren en de plantaardige eiwittransitie te ondersteunen.
Gamification op de TrueBike
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Virtual Emotion ReaderHet project ontwikkelt de 'Virtual Emotion Reader' om consumentenkeuzes in de levensmiddelenindustrie te analyseren door menselijke emoties te meten, met als doel betere productontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 190.050 | 2015 | Details |
New Molecular and Cell-based Approaches to assess Food Astringency and BitternessBeTASTy aims to enhance understanding of astringency and bitterness through innovative research across multiple fields, leading to the development of advanced cell-free biosensors for taste assessment. | ERC Starting... | € 1.499.791 | 2022 | Details |
Gamen Voor LuchtHet project "Gamen Voor Lucht" ontwikkelt een adem-gestuurde serious game voor kinderen met longziekten om therapietrouw te verhogen en medische monitoring te verbeteren, met CE-certificering als doel. | Mkb-innovati... | € 335.755 | 2016 | Details |
Gepersonaliseerd voedsel voor jong en oudHet project biedt gepersonaliseerde, gezonde maaltijden in een box, afgestemd op klantprofielen en geautomatiseerde productieprocessen. | 1.1 - RSO1.1... | € 596.479 | 2023 | Details |
Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgameTake 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties. | Mkb-innovati... | € 122.500 | 2019 | Details |
Virtual Emotion Reader
Het project ontwikkelt de 'Virtual Emotion Reader' om consumentenkeuzes in de levensmiddelenindustrie te analyseren door menselijke emoties te meten, met als doel betere productontwikkeling.
New Molecular and Cell-based Approaches to assess Food Astringency and Bitterness
BeTASTy aims to enhance understanding of astringency and bitterness through innovative research across multiple fields, leading to the development of advanced cell-free biosensors for taste assessment.
Gamen Voor Lucht
Het project "Gamen Voor Lucht" ontwikkelt een adem-gestuurde serious game voor kinderen met longziekten om therapietrouw te verhogen en medische monitoring te verbeteren, met CE-certificering als doel.
Gepersonaliseerd voedsel voor jong en oud
Het project biedt gepersonaliseerde, gezonde maaltijden in een box, afgestemd op klantprofielen en geautomatiseerde productieprocessen.
Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame
Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.