Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)
Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback.
Projectdetails
Inleiding
Ontwikkelen van een mobiele applicatie om het gedrag van jongeren (en hun ouders) in de leeftijd van 3-9 jaar op een positieve manier te beïnvloeden.
Doel van de applicatie
De mobiele applicatie gaat hierbij verder dan informeren.
Functionaliteiten
- Het betreft een interactieve gezondheidsgame.
- Jongeren kunnen data over hun gedrag invoeren.
- Op basis van deze data geeft een slim algoritme specifiek voor de gebruiker relevante feedback.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Combat Jongerenmarketing en communicatie BVpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek Saving Generation"Saving Generation" ontwikkelt een app om de mentale weerbaarheid van kinderen van 4 tot 12 jaar te vergroten door middel van oefeningen en lessen, met ondersteuning voor ouders en leraren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
De BeweegmonitorConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Wijkie Stoppy Interface (WSI)Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Win from withinHet project richt zich op het ontwikkelen van een schaalbaar digitaal leefstijlplatform met AI-technologieën om metabole gezondheid te verbeteren en chronische ziekten te voorkomen bij ouderen. | Mkb-innovati... | € 18.208 | 2021 | Details |
AugmentedMovementHet project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen. | Mkb-innovati... | € 6.841 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Saving Generation
"Saving Generation" ontwikkelt een app om de mentale weerbaarheid van kinderen van 4 tot 12 jaar te vergroten door middel van oefeningen en lessen, met ondersteuning voor ouders en leraren.
De Beweegmonitor
ConnectAndPlay onderzoekt de haalbaarheid van een app, de Beweegmonitor, die scholen inzicht geeft in bewegingsprestaties en gebruikers motiveert tot meer beweeggedrag.
Wijkie Stoppy Interface (WSI)
Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling.
Win from within
Het project richt zich op het ontwikkelen van een schaalbaar digitaal leefstijlplatform met AI-technologieën om metabole gezondheid te verbeteren en chronische ziekten te voorkomen bij ouderen.
AugmentedMovement
Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Way of Life'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Innovatieve webapplicatie ter verbetering van zorgprocessen binnen zorginstellingen door slimme simulatiemodellenHet project ontwikkelt een webapplicatie voor zorginstellingen om klinische processen visueel te analyseren en verbeteringen te modelleren, wat snellere en beter onderbouwde veranderingen mogelijk maakt. | Mkb-innovati... | € 157.752 | 2023 | Details |
PsyBuddy e-Mental Health ApplicatiesOrganiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie. | Mkb-innovati... | € 155.785 | 2016 | Details |
Way of Life
'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel.
Innovatieve webapplicatie ter verbetering van zorgprocessen binnen zorginstellingen door slimme simulatiemodellen
Het project ontwikkelt een webapplicatie voor zorginstellingen om klinische processen visueel te analyseren en verbeteringen te modelleren, wat snellere en beter onderbouwde veranderingen mogelijk maakt.
PsyBuddy e-Mental Health Applicaties
Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.