Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame

Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.

Subsidie
€ 122.500
2019

Projectdetails

Inleiding

Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat de gebruiker in een veilige omgeving relevante leiderschapsvaardigheden aanleert. In het spel kunnen leiders oefenen in korte afleveringen van vijf minuten. In elke aflevering wordt de speler in een gesprek gebracht met personages van een fictief team. De uitdaging is om via goed leiderschapsgedrag een realistische situatie zo goed mogelijk op te lossen.

Praktische Oefening

Direct na de afleveringen ontvangen spelers de uitdaging om de nieuwe vaardigheden in de praktijk te oefenen. Om het leereffect en de schaalbaarheid van het product te vergroten, zijn twee toevoegingen gewenst:

  1. Verhoogde adaptiviteit: Het spel moet zich continu kunnen aanpassen aan de speler (progressie, motivatie, vaardigheden).
  2. Natuurlijke manier van interacteren: Voor een hogere immersie en een levensechte conversatie helpt het dat spelers bijvoorbeeld in normale menselijke taal antwoorden kunnen geven en vragen kunnen stellen.

Onderzoek naar AI

Voor deze toevoegingen is onderzoek nodig naar Artificial Intelligence (AI), zoals Machine Learning en Natural Language Processing. Het beoogde eindresultaat is een volledig nieuwe vorm van training waarin de motiverende aspecten van spel worden gecombineerd met AI om zo tot een ervaring te komen met een zeer sterke impact op gedrag en attitude in de praktijk.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 122.500

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2019

Partners & Locaties

Projectpartners

  • &Samhoud Nederland BVpenvoerder
  • &Ranj BV

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Team Experience Assessment Mobile

Het project ontwikkelt een digitale tool voor het meten van persoonskenmerken in teamverband, gericht op het verbeteren van werving en selectie in de creatieve industrie.

€ 269.738
Mkb-innovati...

Blended Learning for Dementia

Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.

€ 185.360
Mkb-innovati...

Business Intelligence Game

Het project ontwikkelt een geavanceerde game om ketenbewustzijn te vergroten, waardoor bedrijven efficiënter kunnen werken en downtime minimaliseren, met aanzienlijke kostenbesparingen als resultaat.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

€ 197.860

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

AI Learning Game

Een educatieve stealth/hacking game ontwikkelen die spelers bewust maakt van cybercrime en AI, terwijl ze leren samenwerken met een AI-getrainde co-op speler op hun eigen niveau.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000
1.1 - Het ve...

AI generated v-learning content

Meta-Skills ontwikkelt AI-gestuurde simulaties voor professionele trainingen, gericht op cruciale communicatie in uitdagende situaties.

€ 432.543
Mkb-innovati...

Gamification op de TrueBike

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.

€ 20.000
ERC Starting...

Playing urban mobility games with intelligent machines. Framework to discover and mitigate human-machine conflicts.

The COeXISTENCE project explores AI's impact on urban mobility, aiming to identify and mitigate conflicts between machine-driven decisions and human travel needs through multi-objective reinforcement learning.

€ 1.494.405