Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame
Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.
Projectdetails
Inleiding
Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat de gebruiker in een veilige omgeving relevante leiderschapsvaardigheden aanleert. In het spel kunnen leiders oefenen in korte afleveringen van vijf minuten. In elke aflevering wordt de speler in een gesprek gebracht met personages van een fictief team. De uitdaging is om via goed leiderschapsgedrag een realistische situatie zo goed mogelijk op te lossen.
Praktische Oefening
Direct na de afleveringen ontvangen spelers de uitdaging om de nieuwe vaardigheden in de praktijk te oefenen. Om het leereffect en de schaalbaarheid van het product te vergroten, zijn twee toevoegingen gewenst:
- Verhoogde adaptiviteit: Het spel moet zich continu kunnen aanpassen aan de speler (progressie, motivatie, vaardigheden).
- Natuurlijke manier van interacteren: Voor een hogere immersie en een levensechte conversatie helpt het dat spelers bijvoorbeeld in normale menselijke taal antwoorden kunnen geven en vragen kunnen stellen.
Onderzoek naar AI
Voor deze toevoegingen is onderzoek nodig naar Artificial Intelligence (AI), zoals Machine Learning en Natural Language Processing. Het beoogde eindresultaat is een volledig nieuwe vorm van training waarin de motiverende aspecten van spel worden gecombineerd met AI om zo tot een ervaring te komen met een zeer sterke impact op gedrag en attitude in de praktijk.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 122.500 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2019 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- &Samhoud Nederland BVpenvoerder
- &Ranj BV
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Team Experience Assessment MobileHet project ontwikkelt een digitale tool voor het meten van persoonskenmerken in teamverband, gericht op het verbeteren van werving en selectie in de creatieve industrie. | Mkb-innovati... | € 269.738 | 2019 | Details |
Blended Learning for DementiaTinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties. | Mkb-innovati... | € 185.360 | 2016 | Details |
Business Intelligence GameHet project ontwikkelt een geavanceerde game om ketenbewustzijn te vergroten, waardoor bedrijven efficiënter kunnen werken en downtime minimaliseren, met aanzienlijke kostenbesparingen als resultaat. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2016 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Team Experience Assessment Mobile
Het project ontwikkelt een digitale tool voor het meten van persoonskenmerken in teamverband, gericht op het verbeteren van werving en selectie in de creatieve industrie.
Blended Learning for Dementia
Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.
Business Intelligence Game
Het project ontwikkelt een geavanceerde game om ketenbewustzijn te vergroten, waardoor bedrijven efficiënter kunnen werken en downtime minimaliseren, met aanzienlijke kostenbesparingen als resultaat.
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
AI Learning GameEen educatieve stealth/hacking game ontwikkelen die spelers bewust maakt van cybercrime en AI, terwijl ze leren samenwerken met een AI-getrainde co-op speler op hun eigen niveau. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
AI generated v-learning contentMeta-Skills ontwikkelt AI-gestuurde simulaties voor professionele trainingen, gericht op cruciale communicatie in uitdagende situaties. | 1.1 - Het ve... | € 432.543 | 2023 | Details |
Gamification op de TrueBikeHet project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Playing urban mobility games with intelligent machines. Framework to discover and mitigate human-machine conflicts.The COeXISTENCE project explores AI's impact on urban mobility, aiming to identify and mitigate conflicts between machine-driven decisions and human travel needs through multi-objective reinforcement learning. | ERC Starting... | € 1.494.405 | 2023 | Details |
AI Learning Game
Een educatieve stealth/hacking game ontwikkelen die spelers bewust maakt van cybercrime en AI, terwijl ze leren samenwerken met een AI-getrainde co-op speler op hun eigen niveau.
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
AI generated v-learning content
Meta-Skills ontwikkelt AI-gestuurde simulaties voor professionele trainingen, gericht op cruciale communicatie in uitdagende situaties.
Gamification op de TrueBike
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het combineren van gamen met fietsen om mensen te motiveren meer te bewegen door fysieke inspanning te belonen in spelprogressie.
Playing urban mobility games with intelligent machines. Framework to discover and mitigate human-machine conflicts.
The COeXISTENCE project explores AI's impact on urban mobility, aiming to identify and mitigate conflicts between machine-driven decisions and human travel needs through multi-objective reinforcement learning.