SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Psychologisch data driven attributie model

Het project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Het huidige in de markt beschikbare en momenteel gehanteerde attributiemodel werkt niet goed genoeg om conversie op hoog(er) niveau te krijgen. Deze huidige modellen maken feitelijk nu alleen nog maar klikgedrag zichtbaar.

Groei van Communicatiebehoefte

Echter, de toepassing en behoefte van social media en andere vormen van communicatie met doelgroepen en potentiële klanten groeit snel. Hierbij is vooral de mogelijkheid en potentie om gericht partijen te benaderen de voornaamste reden, alsook de behoefte.

Investering in Technologie

Daarop doorredenerend is voor bedrijven conversie de belangrijkste reden om daadwerkelijk te willen investeren in technologie die conversieverhogend kan werken.

Technische Afhankelijkheden

Het realiseren van deze conversie is echter van zeer veel technische zaken afhankelijk. Momenteel is er nog steeds geen ‘off-the-shelf’ techniek die kan worden toegepast, en bestaande technieken/systemen doen nog niet datgene wat ze beloven.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

Tokenizr.

Het project ontwikkelt een transparant platform dat consumenten een interactieve spaarervaring biedt en retailers een nieuw loyaliteitsprogramma, gekoppeld aan influencer-activiteiten.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Sitesmid – Cookieloze adtracking

Sitesmid onderzoekt een privacyvriendelijke methode om online klikken aan aankopen te koppelen zonder cookies of GET-gegevens, ter ondersteuning van bedrijven in hun marketingdoelen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future

Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Automatic Recommendation for advertising campaigns

Het Recommendme-concept biedt lokale bedrijven een kosteneffectieve oplossing voor datagestuurde marketingbeslissingen om concurrentievoordeel te behouden in een snel veranderende wereld.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI

Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Tokenizr.

Het project ontwikkelt een transparant platform dat consumenten een interactieve spaarervaring biedt en retailers een nieuw loyaliteitsprogramma, gekoppeld aan influencer-activiteiten.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Sitesmid – Cookieloze adtracking

Sitesmid onderzoekt een privacyvriendelijke methode om online klikken aan aankopen te koppelen zonder cookies of GET-gegevens, ter ondersteuning van bedrijven in hun marketingdoelen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future

Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Automatic Recommendation for advertising campaigns

Het Recommendme-concept biedt lokale bedrijven een kosteneffectieve oplossing voor datagestuurde marketingbeslissingen om concurrentievoordeel te behouden in een snel veranderende wereld.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI

Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Big Data Driven Marketing Marketplace

Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.

Mkb-innovati...€ 331.180
2023
Details

EyeReader

Dit project ontwikkelt een betaalbare eye tracking-oplossing met standaardcamera's die ook emotionele reacties meet, om de effectiviteit van advertenties te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 315.000
2019
Details

Computational Mechanisms of Social Media Use in Youth

This project aims to develop computational models and analyze social media trace data to understand youth engagement and its neurocognitive impacts, enhancing future research frameworks.

ERC Consolid...€ 2.000.000
2024
Details

Measuring and Mitigating Risks of AI-driven Information Targeting

This project aims to assess the risks of AI-driven information targeting on individuals, algorithms, and platforms, and propose protective measures through innovative measurement methodologies.

ERC Starting...€ 1.499.953
2022
Details

Self-service media-campagne platform

Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.

Mkb-innovati...€ 164.400
2015
Details
Mkb-innovati...

Big Data Driven Marketing Marketplace

Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 331.180
2023
Details
Mkb-innovati...

EyeReader

Dit project ontwikkelt een betaalbare eye tracking-oplossing met standaardcamera's die ook emotionele reacties meet, om de effectiviteit van advertenties te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 315.000
2019
Details
ERC Consolid...

Computational Mechanisms of Social Media Use in Youth

This project aims to develop computational models and analyze social media trace data to understand youth engagement and its neurocognitive impacts, enhancing future research frameworks.

ERC Consolidator Grant
€ 2.000.000
2024
Details
ERC Starting...

Measuring and Mitigating Risks of AI-driven Information Targeting

This project aims to assess the risks of AI-driven information targeting on individuals, algorithms, and platforms, and propose protective measures through innovative measurement methodologies.

ERC Starting Grant
€ 1.499.953
2022
Details
Mkb-innovati...

Self-service media-campagne platform

Het project ontwikkelt een gebruiksvriendelijk self-service platform voor dynamische Rich Media advertenties, gericht op gepersonaliseerde campagnes via big data en in-app metingen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 164.400
2015
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.