Sitesmid – Cookieloze adtracking
Sitesmid onderzoekt een privacyvriendelijke methode om online klikken aan aankopen te koppelen zonder cookies of GET-gegevens, ter ondersteuning van bedrijven in hun marketingdoelen.
Projectdetails
Inleiding
Sitesmid helpt bedrijven met het vergroten van hun online vindbaarheid en het behalen van omzetdoelen door de automatisering van online marketingcampagnes op te zetten.
Probleemstelling
Om te kijken welke advertenties daadwerkelijk tot welke verkoop leiden, moet er worden bijgehouden welke klik tot welke verkoop leidt. De simpelste manier die niet tot een individu te traceren is, is door GET-data over de bron mee te geven in de link van de advertentie.
Uitdagingen
Echter, vanwege aangescherpte regels met betrekking tot de AVG en acties van bedrijven zoals Apple, die meer privacy biedt aan hun gebruikers, wordt deze data nu niet meer doorgegeven. Dit wordt uit de URL gestript, zodat het zelfs niet meer te zien is of iemand op de website kwam via Facebook, een advertentie op een andere website, of door bewust de website in te typen.
Alternatieven
Het alternatief is gebruikmaken van tracking cookies, maar dit is vanuit privacy gezien ook niet ideaal. Bovendien worden cookies al steeds meer in de ban gedaan door websites.
Doelstelling
Sitesmid wil onderzoeken of er een manier is om klikken aan aankopen te koppelen zonder gebruik te maken van cookies of GET-URLs.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Sitesmid B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek Cookieless futureHarvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Personalized Advertising without 3rd Party Tracking CookiesHet project onderzoekt de haalbaarheid van nieuwe privacygerichte functies op het Bubl-platform, zoals SSO zonder cookies en AI voor anonieme advertenties, om veilige klantinzichten te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Sociaal media platformHet project ontwikkelt een nieuw sociaal mediaplatform dat de privacy van kwetsbare gebruikers beschermt door innovatieve technologieën te integreren, zonder dataverzameling door multinationals. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Psychologisch data driven attributie modelHet project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Automatic Recommendation for advertising campaignsHet Recommendme-concept biedt lokale bedrijven een kosteneffectieve oplossing voor datagestuurde marketingbeslissingen om concurrentievoordeel te behouden in een snel veranderende wereld. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future
Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.
Personalized Advertising without 3rd Party Tracking Cookies
Het project onderzoekt de haalbaarheid van nieuwe privacygerichte functies op het Bubl-platform, zoals SSO zonder cookies en AI voor anonieme advertenties, om veilige klantinzichten te bieden.
Sociaal media platform
Het project ontwikkelt een nieuw sociaal mediaplatform dat de privacy van kwetsbare gebruikers beschermt door innovatieve technologieën te integreren, zonder dataverzameling door multinationals.
Psychologisch data driven attributie model
Het project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken.
Automatic Recommendation for advertising campaigns
Het Recommendme-concept biedt lokale bedrijven een kosteneffectieve oplossing voor datagestuurde marketingbeslissingen om concurrentievoordeel te behouden in een snel veranderende wereld.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Big Data Driven Marketing MarketplaceHet project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output. | Mkb-innovati... | € 331.180 | 2023 | Details |
DeCookinizing the internetHet project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven. | Mkb-innovati... | € 154.791 | 2021 | Details |
EyeReaderDit project ontwikkelt een betaalbare eye tracking-oplossing met standaardcamera's die ook emotionele reacties meet, om de effectiviteit van advertenties te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 315.000 | 2019 | Details |
CIP - Controls in PersonalisationDit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag. | Mkb-innovati... | € 127.050 | 2015 | Details |
Privacy Proof Performance Tool for Online AdvertisingEr is geen informatie beschikbaar om een samenvatting van het project te geven. | Mkb-innovati... | € 118.314 | 2013 | Details |
Big Data Driven Marketing Marketplace
Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.
DeCookinizing the internet
Het project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven.
EyeReader
Dit project ontwikkelt een betaalbare eye tracking-oplossing met standaardcamera's die ook emotionele reacties meet, om de effectiviteit van advertenties te verbeteren.
CIP - Controls in Personalisation
Dit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag.
Privacy Proof Performance Tool for Online Advertising
Er is geen informatie beschikbaar om een samenvatting van het project te geven.