SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Sitesmid – Cookieloze adtracking

Sitesmid onderzoekt een privacyvriendelijke methode om online klikken aan aankopen te koppelen zonder cookies of GET-gegevens, ter ondersteuning van bedrijven in hun marketingdoelen.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Sitesmid helpt bedrijven met het vergroten van hun online vindbaarheid en het behalen van omzetdoelen door de automatisering van online marketingcampagnes op te zetten.

Probleemstelling

Om te kijken welke advertenties daadwerkelijk tot welke verkoop leiden, moet er worden bijgehouden welke klik tot welke verkoop leidt. De simpelste manier die niet tot een individu te traceren is, is door GET-data over de bron mee te geven in de link van de advertentie.

Uitdagingen

Echter, vanwege aangescherpte regels met betrekking tot de AVG en acties van bedrijven zoals Apple, die meer privacy biedt aan hun gebruikers, wordt deze data nu niet meer doorgegeven. Dit wordt uit de URL gestript, zodat het zelfs niet meer te zien is of iemand op de website kwam via Facebook, een advertentie op een andere website, of door bewust de website in te typen.

Alternatieven

Het alternatief is gebruikmaken van tracking cookies, maar dit is vanuit privacy gezien ook niet ideaal. Bovendien worden cookies al steeds meer in de ban gedaan door websites.

Doelstelling

Sitesmid wil onderzoeken of er een manier is om klikken aan aankopen te koppelen zonder gebruik te maken van cookies of GET-URLs.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Sitesmid B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future

Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Personalized Advertising without 3rd Party Tracking Cookies

Het project onderzoekt de haalbaarheid van nieuwe privacygerichte functies op het Bubl-platform, zoals SSO zonder cookies en AI voor anonieme advertenties, om veilige klantinzichten te bieden.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Sociaal media platform

Het project ontwikkelt een nieuw sociaal mediaplatform dat de privacy van kwetsbare gebruikers beschermt door innovatieve technologieën te integreren, zonder dataverzameling door multinationals.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Psychologisch data driven attributie model

Het project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Automatic Recommendation for advertising campaigns

Het Recommendme-concept biedt lokale bedrijven een kosteneffectieve oplossing voor datagestuurde marketingbeslissingen om concurrentievoordeel te behouden in een snel veranderende wereld.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Cookieless future

Harvest Digital onderzoekt de haalbaarheid van een managementlaag die gebruikers inzicht en controle biedt over hun data en hen beloont voor het delen ervan.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Personalized Advertising without 3rd Party Tracking Cookies

Het project onderzoekt de haalbaarheid van nieuwe privacygerichte functies op het Bubl-platform, zoals SSO zonder cookies en AI voor anonieme advertenties, om veilige klantinzichten te bieden.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Sociaal media platform

Het project ontwikkelt een nieuw sociaal mediaplatform dat de privacy van kwetsbare gebruikers beschermt door innovatieve technologieën te integreren, zonder dataverzameling door multinationals.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Psychologisch data driven attributie model

Het project richt zich op het ontwikkelen van een geavanceerd attributiemodel dat conversie via social media en communicatie optimaliseert, om bedrijven te helpen hun conversiedoelen te bereiken.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Automatic Recommendation for advertising campaigns

Het Recommendme-concept biedt lokale bedrijven een kosteneffectieve oplossing voor datagestuurde marketingbeslissingen om concurrentievoordeel te behouden in een snel veranderende wereld.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Big Data Driven Marketing Marketplace

Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.

Mkb-innovati...€ 331.180
2023
Details

DeCookinizing the internet

Het project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven.

Mkb-innovati...€ 154.791
2021
Details

EyeReader

Dit project ontwikkelt een betaalbare eye tracking-oplossing met standaardcamera's die ook emotionele reacties meet, om de effectiviteit van advertenties te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 315.000
2019
Details

CIP - Controls in Personalisation

Dit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag.

Mkb-innovati...€ 127.050
2015
Details

Privacy Proof Performance Tool for Online Advertising

Er is geen informatie beschikbaar om een samenvatting van het project te geven.

Mkb-innovati...€ 118.314
2013
Details
Mkb-innovati...

Big Data Driven Marketing Marketplace

Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 331.180
2023
Details
Mkb-innovati...

DeCookinizing the internet

Het project ontwikkelt een decentrale digitale identiteit en bijbehorende applicaties om gebruikers regie en soevereiniteit over hun persoonlijke data terug te geven.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 154.791
2021
Details
Mkb-innovati...

EyeReader

Dit project ontwikkelt een betaalbare eye tracking-oplossing met standaardcamera's die ook emotionele reacties meet, om de effectiviteit van advertenties te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 315.000
2019
Details
Mkb-innovati...

CIP - Controls in Personalisation

Dit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 127.050
2015
Details
Mkb-innovati...

Privacy Proof Performance Tool for Online Advertising

Er is geen informatie beschikbaar om een samenvatting van het project te geven.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 118.314
2013
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.