SAVR No-Code Platform
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een no-code platform voor BHV-opleiders om VR-veiligheidstrainingen te ontwerpen, met focus op technische compatibiliteit en economische validatie.
Projectdetails
Inleiding
In dit onderzoek wordt de haalbaarheid onderzocht van een no-code oplossing waarmee BHV-opleiders zelf VR-veiligheidstrainingen kunnen ontwerpen. Zo hoeft SAVR zelf niet op maat gemaakte trainingen te ontwerpen die maar beperkt herbruikbaar zijn bij andere klanten.
Ontwerp en Functionaliteit
Met een sterk fundament en aanpassingsmogelijkheden kan de trainer snel en makkelijk trainingen voor eigen gebruik ontwerpen en inzetten. SAVR ziet hierbij een aantal technische en economische knelpunten die nader onderzocht moeten worden.
Technische Knelpunten
- Het platform moet in staat zijn om de scenario’s in verschillende formats te exporteren, zodat deze op verschillende hardware af te spelen zijn.
- Compatibiliteit en integratie met verschillende VR-oplossingen is dus een belangrijk knelpunt om te onderzoeken.
- SAVR zal ook onderzoeken welke assets beschikbaar worden gesteld aan de ontwerper. Idealiter krijgt de gebruiker zo veel mogelijk vrijheid, zonder dat de tool te complex wordt.
- VR-simulaties vereisen echter vaak complexe 3D-modellen, animaties, en geprogrammeerde interacties tussen objecten.
- Als laatste technisch punt wil SAVR onderzoeken hoe AI een rol kan spelen om de performance van de VR-simulaties te verbeteren. Men kan hier denken aan deep learning opschaal technieken zoals DLSS.
Economische Haalbaarheid
De economische haalbaarheidsvragen richten zich op:
- De concurrentie in de industrie.
- Het verdienmodel.
- Het valideren van de business case bij de gebruikers.
Organisatorische Aspecten
Organisatorisch wordt er gekeken naar:
- Dataveiligheid.
- Gebruiksinfrastructuur.
- Mogelijke partners die betrokken kunnen worden in het vervolgtraject.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- SAVR B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearningCoolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
ADVANCED AUTOMATED VR ANALYTICSHet project ontwikkelt een VR-datacollectietool voor virtual testing om kostbare fouten vroegtijdig te identificeren en te herstellen, wat leidt tot verbeterde kwaliteit en duurzaamheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
VR-EDUCATIE IMMERSIEF MAKEN VOOR PROFESSIONELE DOELEINDENHet project onderzoekt de haalbaarheid van het ontwikkelen van specialistische VR-hardware om de immersie en nauwkeurigheid van professionele training in VR te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
VR platform in Zorg en VeiligheidHet project ontwikkelt VR-omgevingen voor BHV-trainingen in kwetsbare zorgsituaties om realistische oefeningen mogelijk te maken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
VR Lab to the RescueVR Lab B.V. onderzoekt in 2022 de haalbaarheid van een volledig VR-gebaseerd BHV-pakket met reanimatietraining op maat. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning
Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.
ADVANCED AUTOMATED VR ANALYTICS
Het project ontwikkelt een VR-datacollectietool voor virtual testing om kostbare fouten vroegtijdig te identificeren en te herstellen, wat leidt tot verbeterde kwaliteit en duurzaamheid.
VR-EDUCATIE IMMERSIEF MAKEN VOOR PROFESSIONELE DOELEINDEN
Het project onderzoekt de haalbaarheid van het ontwikkelen van specialistische VR-hardware om de immersie en nauwkeurigheid van professionele training in VR te verbeteren.
VR platform in Zorg en Veiligheid
Het project ontwikkelt VR-omgevingen voor BHV-trainingen in kwetsbare zorgsituaties om realistische oefeningen mogelijk te maken.
VR Lab to the Rescue
VR Lab B.V. onderzoekt in 2022 de haalbaarheid van een volledig VR-gebaseerd BHV-pakket met reanimatietraining op maat.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Scalable v-learning platformHet project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart. | Mkb-innovati... | € 319.648 | 2022 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.
Scalable v-learning platform
Het project ontwikkelt een schaalbaar v-learning platform voor grote bedrijven, waarmee gebruikers eenvoudig VR-trainingen kunnen creëren en volgen op alle apparaten, wat kosten en tijd bespaart.