Haalbaarheidsstudie alternatieve aandrijving

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een alternatieve waterstofaandrijving voor Genmark B.V. ter vervanging van de huidige dieselaandrijving, inclusief technische risicoanalyse.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Met dit project onderzoekt Proton de haalbaarheid van de WingSail, een innovatief zeilsysteem, waarmee schepen betere prestaties kunnen leveren.

Kenmerken van het systeem

  • Het systeem is robuust.
  • Het werkt met standaard masttypes.
  • Het is eenvoudig in gebruik.

Toepassing

Door deze kenmerken heeft het systeem de potentie om voor zeilvrachtschepen gebruikt te kunnen worden.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Genmark B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar ontwikkeling HMI voor alternatieve aandrijving

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een Human Machine Interface voor alternatieve aandrijving op waterstof, met focus op risicoanalyse voor toekomstige ontwikkeling.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie E-genset

Genmark voert een haalbaarheidsstudie uit naar de ontwikkeling van een duurzame E-genset voor de koel- en vriestransportindustrie, gericht op technische en financiële haalbaarheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie Waterstoftechnologie

Enersea onderzoekt de haalbaarheid van offshore waterstofproductie met nieuwe technologie en hergebruik van bestaande assets voor duurzame energieoplossingen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek elektrolyzer in een GDS

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een lokale waterstofketen voor energieproducenten en -afnemers, met als doel een modulaire, betaalbare oplossing in Nederland te ontwikkelen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Maritieme hybride aandrijflijn

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor kleine maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof brandstofcellen en batterijpakketten, ter vermindering van fossiele energieafhankelijkheid.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Ontwikkelen waterstof-brandstofcel aangedreven generatorset voor mobiele toepassingen

Ontwikkeling van een waterstof-brandstofcel generator voor mobiele toepassingen in de transportsector, gericht op duurzame logistiek en vermindering van uitstoot en geluid.

€ 306.266
Mkb-innovati...

Green Building Materials

Het project ontwikkelt een emissievrij aandrijfsysteem voor schepen op basis van brandstofcellen en ammoniak, met als doel duurzame maritieme transportoplossingen te realiseren.

€ 350.000
Mkb-innovati...

Hybride pleziervaart aandrijving o.b.v. Rim Drive

Ontwikkeling van een plug-and-play hybride aandrijvingssysteem voor kleine boten, dat de prestaties van dieselmotoren biedt met elektrische aandrijving en CO2-uitstoot vermindert.

€ 91.280
Mkb-innovati...

Ship Monitoring and Management System

Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.

€ 126.875