Enlive Your World Platform (EYW)
Fonk onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele AR-applicatie die 3D-objecten herkent en positioneert, met toepassingen in musea en e-learning voor werknemers.
Projectdetails
Inleiding
Fonk ontwikkelt samen met partners state-of-the-art applicaties in uiteenlopende velden, zoals voor de creatieve industrie en in de zorg. De volgende innovatie vanuit Fonk is een mobiele applicatie waarin contact wordt gemaakt met een database aan objecten. Deze objecten moeten met behulp van een camera kunnen worden herkend. Ook moet de exacte positionering van de camera ten opzichte van het object kunnen worden bepaald. Dit is belangrijk omdat er vervolgens Augmented Reality (AR) wordt toegepast op het object.
Uitdagingen en Toepassingen
Deze AR staat voor een aantal lastige performance-issues waardoor de acties misschien wel in de Cloud moeten worden aangeroepen. Het haalbaarheidsonderzoek zal onder andere worden gedaan naar de mogelijkheid van AR op 3D-objecten, bijvoorbeeld:
- Een museumstuk dat, nadat het herkend is op de telefoon, tot leven komt.
- Een kaartje voor een voetbalwedstrijd dat herkent in welk vak het kaartje geldig is en dan op het kaartje kan laten zien hoelang de rij naar dat vak is.
- De AR kan aangeven welke route er moet worden genomen om naar de juiste plaats in het voetbalstadion te komen met behulp van een ‘wayfinding’ module.
Een andere toepassing van de te onderzoeken techniek is e-learnings voor bijvoorbeeld startende werknemers. Met de telefoon kunnen deze werknemers op pad. De AR vertelt de looproute en kan bepaalde objecten herkennen, zoals een brandblusser. Vervolgens wordt er een filmpje getoond hoe deze werkt of wordt de database aangeroepen en verteld wanneer er onderhoud moet plaatsvinden.
Onderzoeksvragen
In dit haalbaarheidsonderzoek wordt gekeken of de genoemde technieken kunnen worden ingezet om met behulp van locatiegegevens en de camera op een smartphone in een mobiele applicatie 3D-objecten uit elke hoek te herkennen en hier vervolgens AR op toe te passen. Ook wordt er onderzocht of en hoe deze techniek schaalbaar kan worden ontwikkeld.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 19.680 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Fonk Mobile B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
DXRS: haalbaarheidsstudie innovatieve indoor lokalisatieDit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve indoor lokalisatie-oplossing met smartphones voor verbeterde gebruikerservaring. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek 3d Activity Tracker VisualizerFectar onderzoekt de haalbaarheid van een 3D Activity Tracker Visualizer voor verbeterde AR-inzichten en contentontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Platform onafhankelijke Augmented RealityHet project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
AR Urban LegendsHet project onderzoekt de commerciële mogelijkheden van AR Urban Legends, een tool voor urban sports, om een community op te bouwen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Camera-based, realtime motion tracking van meerdere spelers in active esports omgevingPWXR onderzoekt de haalbaarheid van een camera-based tracking systeem voor actieve VR-exergames, gericht op innovatie en marktpotentieel. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
DXRS: haalbaarheidsstudie innovatieve indoor lokalisatie
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve indoor lokalisatie-oplossing met smartphones voor verbeterde gebruikerservaring.
Haalbaarheidsonderzoek 3d Activity Tracker Visualizer
Fectar onderzoekt de haalbaarheid van een 3D Activity Tracker Visualizer voor verbeterde AR-inzichten en contentontwikkeling.
Platform onafhankelijke Augmented Reality
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.
AR Urban Legends
Het project onderzoekt de commerciële mogelijkheden van AR Urban Legends, een tool voor urban sports, om een community op te bouwen.
Camera-based, realtime motion tracking van meerdere spelers in active esports omgeving
PWXR onderzoekt de haalbaarheid van een camera-based tracking systeem voor actieve VR-exergames, gericht op innovatie en marktpotentieel.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
3D Augmented Reality CMSHet project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2016 | Details |
Smart Battery Manufacturing Research and Development Assistant based on Augmented Reality Technology and powered with the ARTISTIC project Computational ModelsThe SMARTISTIC project develops an interactive AR software prototype to aid battery scientists in decision-making during electrode manufacturing, enhancing usability and predictive analysis through holograms. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2022 | Details |
Ontwikkeling AI gebaseerd locatie dataplatformOntwikkeling van een innovatief AI-gestuurd product voor beeldanalyse en datacollectie ter vervanging van handmatige processen, met potentieel voor nieuwe diensten en concurrentievoordeel. | Mkb-innovati... | € 199.000 | 2022 | Details |
Blended Learning for DementiaTinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties. | Mkb-innovati... | € 185.360 | 2016 | Details |
3D Augmented Reality CMS
Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.
Smart Battery Manufacturing Research and Development Assistant based on Augmented Reality Technology and powered with the ARTISTIC project Computational Models
The SMARTISTIC project develops an interactive AR software prototype to aid battery scientists in decision-making during electrode manufacturing, enhancing usability and predictive analysis through holograms.
Ontwikkeling AI gebaseerd locatie dataplatform
Ontwikkeling van een innovatief AI-gestuurd product voor beeldanalyse en datacollectie ter vervanging van handmatige processen, met potentieel voor nieuwe diensten en concurrentievoordeel.
Blended Learning for Dementia
Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.