Camera-based, realtime motion tracking van meerdere spelers in active esports omgeving
PWXR onderzoekt de haalbaarheid van een camera-based tracking systeem voor actieve VR-exergames, gericht op innovatie en marktpotentieel.
Projectdetails
Inleiding
PWXR is ontwikkelaar van de Active Esports Arena (AEA), een full-body VR ‘exergame’ (exercise game) voor meerdere spelers. Hiermee zitten zij op het snijvlak tussen innovatieve digitale technologie en actieve beweging.
Evenementen en Onderzoek
PWXR verzorgt evenementen waarbij AEA wordt aangeboden aan bijvoorbeeld scholieren, die door middel van het spel worden gestimuleerd om actief te bewegen, zowel tijdens als na het spel.
Ook wordt AEA ingezet voor wetenschappelijk onderzoek door onder meer de TU/e en het InnoBeweegLab.
Haalbaarheidsproject
In dit haalbaarheidsproject gaat PWXR onderzoek verrichten naar de technische en economische haalbaarheid van een camera-based full-body tracking systeem voor meerdere spelers, wat geïmplementeerd kan worden in AEA.
Technische Haalbaarheid
De technische haalbaarheidsvragen gaan over zowel hardware- als softwarematige problemen, zoals:
- De performance van het systeem
- Vereiste hardwarespecificaties
Economische Haalbaarheid
De economische haalbaarheidsvragen gaan over:
- De vermarkting van de innovatie
- Het onderzoeken van de kostprijs en relevante klantsegmenten
- Het creëren van nieuwe en het opschalen van huidige business cases voor AEA
Eindresultaat
Het eindresultaat van dit project is een weloverwogen go/no-go beslissing over het starten van het vervolgtraject, een (samenwerkings)project om de innovatie daadwerkelijk te ontwikkelen.
Potentie van de Innovatie
De beoogde innovatie heeft veel potentie. Niet alleen kan PWXR deze inzetten om VR exergaming verder te brengen, maar de camera-based tracking kan ook ingezet worden in andere gebieden zoals sporttracking en camerasurveillance op bijvoorbeeld festivals.
Bijdrage aan Regionale Doelstellingen
Middels het innovatietraject levert PWXR een bijdrage aan de doelstellingen van de regio, met name op de KIA’s ‘Sleuteltechnologieën’ (cluster digitale technologie) en ‘Gezondheid en zorg’.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 60.000 |
Tijdlijn
Startdatum | 5-4-2023 |
Einddatum | 5-9-2023 |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- PWXR B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
MIT Eyetracking ResearchHet project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
XR Game engineHet project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Virtual Tracking Made EasyManus onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk body tracking systeem met hoge accuraatheid voor de VR-markt. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2024 | Details |
Enlive Your World Platform (EYW)Fonk onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele AR-applicatie die 3D-objecten herkent en positioneert, met toepassingen in musea en e-learning voor werknemers. | Mkb-innovati... | € 19.680 | 2020 | Details |
Platform onafhankelijke Augmented RealityHet project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
MIT Eyetracking Research
Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.
XR Game engine
Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.
Virtual Tracking Made Easy
Manus onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk body tracking systeem met hoge accuraatheid voor de VR-markt.
Enlive Your World Platform (EYW)
Fonk onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele AR-applicatie die 3D-objecten herkent en positioneert, met toepassingen in musea en e-learning voor werknemers.
Platform onafhankelijke Augmented Reality
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
A Robust, Real-time, and 3D Human Motion Capture System through Multi-Cameras and AIReal-Move aims to develop a marker-less, real-time 3D human motion tracking system using multi-camera views and AI to enhance workplace safety and ergonomics, reducing costs and improving quality of life. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2024 | Details |
VR-EPD Integratie voor gepersonaliseerde patiëntenzorgHet project ontwikkelt technologie voor datadeling tussen elektronische patiëntendossiers en VR-zorgapplicaties, om VR-behandelingen te integreren en te personaliseren in de zorg. | Mkb-innovati... | € 301.000 | 2023 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
The feeling of being there: Developing a practical framework for objective, continuous and standardized presence measurement for virtual environmentsDevelop a tool to measure and analyze presence in virtual reality, enhancing user experience and promoting standardization in the industry for improved applications in healthcare, training, and research. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2023 | Details |
Smart Revalidatie PlatformHet project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 229.530 | 2022 | Details |
A Robust, Real-time, and 3D Human Motion Capture System through Multi-Cameras and AI
Real-Move aims to develop a marker-less, real-time 3D human motion tracking system using multi-camera views and AI to enhance workplace safety and ergonomics, reducing costs and improving quality of life.
VR-EPD Integratie voor gepersonaliseerde patiëntenzorg
Het project ontwikkelt technologie voor datadeling tussen elektronische patiëntendossiers en VR-zorgapplicaties, om VR-behandelingen te integreren en te personaliseren in de zorg.
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
The feeling of being there: Developing a practical framework for objective, continuous and standardized presence measurement for virtual environments
Develop a tool to measure and analyze presence in virtual reality, enhancing user experience and promoting standardization in the industry for improved applications in healthcare, training, and research.
Smart Revalidatie Platform
Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.