Camera-based, realtime motion tracking van meerdere spelers in active esports omgeving

PWXR onderzoekt de haalbaarheid van een camera-based tracking systeem voor actieve VR-exergames, gericht op innovatie en marktpotentieel.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

PWXR is ontwikkelaar van de Active Esports Arena (AEA), een full-body VR ‘exergame’ (exercise game) voor meerdere spelers. Hiermee zitten zij op het snijvlak tussen innovatieve digitale technologie en actieve beweging.

Evenementen en Onderzoek

PWXR verzorgt evenementen waarbij AEA wordt aangeboden aan bijvoorbeeld scholieren, die door middel van het spel worden gestimuleerd om actief te bewegen, zowel tijdens als na het spel.

Ook wordt AEA ingezet voor wetenschappelijk onderzoek door onder meer de TU/e en het InnoBeweegLab.

Haalbaarheidsproject

In dit haalbaarheidsproject gaat PWXR onderzoek verrichten naar de technische en economische haalbaarheid van een camera-based full-body tracking systeem voor meerdere spelers, wat geïmplementeerd kan worden in AEA.

Technische Haalbaarheid

De technische haalbaarheidsvragen gaan over zowel hardware- als softwarematige problemen, zoals:

  • De performance van het systeem
  • Vereiste hardwarespecificaties

Economische Haalbaarheid

De economische haalbaarheidsvragen gaan over:

  1. De vermarkting van de innovatie
  2. Het onderzoeken van de kostprijs en relevante klantsegmenten
  3. Het creëren van nieuwe en het opschalen van huidige business cases voor AEA

Eindresultaat

Het eindresultaat van dit project is een weloverwogen go/no-go beslissing over het starten van het vervolgtraject, een (samenwerkings)project om de innovatie daadwerkelijk te ontwikkelen.

Potentie van de Innovatie

De beoogde innovatie heeft veel potentie. Niet alleen kan PWXR deze inzetten om VR exergaming verder te brengen, maar de camera-based tracking kan ook ingezet worden in andere gebieden zoals sporttracking en camerasurveillance op bijvoorbeeld festivals.

Bijdrage aan Regionale Doelstellingen

Middels het innovatietraject levert PWXR een bijdrage aan de doelstellingen van de regio, met name op de KIA’s ‘Sleuteltechnologieën’ (cluster digitale technologie) en ‘Gezondheid en zorg’.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 60.000

Tijdlijn

Startdatum5-4-2023
Einddatum5-9-2023
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • PWXR B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

MIT Eyetracking Research

Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

XR Game engine

Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Virtual Tracking Made Easy

Manus onderzoekt de haalbaarheid van een gebruiksvriendelijk body tracking systeem met hoge accuraatheid voor de VR-markt.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Enlive Your World Platform (EYW)

Fonk onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele AR-applicatie die 3D-objecten herkent en positioneert, met toepassingen in musea en e-learning voor werknemers.

€ 19.680
Mkb-innovati...

Platform onafhankelijke Augmented Reality

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ERC Proof of...

A Robust, Real-time, and 3D Human Motion Capture System through Multi-Cameras and AI

Real-Move aims to develop a marker-less, real-time 3D human motion tracking system using multi-camera views and AI to enhance workplace safety and ergonomics, reducing costs and improving quality of life.

€ 150.000
Mkb-innovati...

VR-EPD Integratie voor gepersonaliseerde patiëntenzorg

Het project ontwikkelt technologie voor datadeling tussen elektronische patiëntendossiers en VR-zorgapplicaties, om VR-behandelingen te integreren en te personaliseren in de zorg.

€ 301.000
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

€ 197.860
ERC Proof of...

The feeling of being there: Developing a practical framework for objective, continuous and standardized presence measurement for virtual environments

Develop a tool to measure and analyze presence in virtual reality, enhancing user experience and promoting standardization in the industry for improved applications in healthcare, training, and research.

€ 150.000
Mkb-innovati...

Smart Revalidatie Platform

Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.

€ 229.530