AR Urban Legends
Het project onderzoekt de commerciële mogelijkheden van AR Urban Legends, een tool voor urban sports, om een community op te bouwen.
Projectdetails
Inleiding
Naast een gezonde uitlaatklep vormen urban sports, in tegenstelling tot vele andere sporten, een lifestyle waarin men helemaal zichzelf kan zijn, waar en wanneer ze willen. Het blijkt dat urban sporters houden van de vrijheid en dat het sporten een onderdeel van hun leven (lifestyle) is én dat ze dit graag met andere jongeren samen doen.
AR Tools en Community
Middels onze AR-tools bieden wij een uniek beweegproduct waarmee we bijdragen aan het opbouwen van een community. Wij zorgen ervoor dat mensen hun passie kunnen delen en nog verbondener worden met mensen met dezelfde liefde voor de urban sport. Hiermee bieden we een uitgelezen kans om een doelgroep te bereiken die niet altijd even makkelijk te bereiken is voor gemeenten en sportbedrijven.
Innovatie en Cultuur
AR Urban Legends is uniek door haar mix van elementen. De innovatie betreft functionaliteiten voor allereerst de opkomende urban markt, waarbij opschaling mogelijk is naar andere sporten zoals surf- en wintersporten. Cultuur vloeit door de aderen van sporters zoals freerunners, breakdancers en skateboarders, wat tot kunstzinnige uitingen leidt op straat.
Uitdagingen voor Gemeenten
Tegelijkertijd zijn er uitdagingen voor gemeenten, hoe om te gaan met deze anders georganiseerde sporten die de stad als hun playground zien, en de traditionele manier van sportstimulering niet meer toekomstbestendig is.
Doel van het Project
Het doel van het project is om via deze haalbaarheidsstudie te onderzoeken wat de exacte commerciële mogelijkheden zijn van AR Urban Legends – een onafhankelijke tool voor Objected-Augmented-Reality, geautomatiseerde live data dashboards en in-app navigatie met wereldwijde potentie.
Technische Uitdagingen
Hierbij wordt nauwlettend gekeken naar de requirements uit het gebruikersveld en de bijbehorende technische uitdagingen (m.n. op het vlak van Machine Learning, AI of deep learning) voor de realisatie.
Financiële Aspecten
Parallel daaraan wordt er een productprijs en propositie ontwikkeld die in financieel opzicht een sterke business case voor zowel onszelf als de eindgebruiker oplevert. Hierbij worden verschillende verdienmodellen vergeleken en wordt het beoogde eindproduct afgezet tegen alternatieven in een concurrentieanalyse.
Analyse en Prototype
Dit leidt tot een analyse die inzicht geeft in het bouwen van het definitieve prototype en het potentieel omschrijft van CityLegends door objectief en rationeel de sterke en zwakke punten en de kansen en risico’s in kaart te brengen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 50.000 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-7-2021 |
Einddatum | 31-3-2022 |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- CityLegendspenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Platform onafhankelijke Augmented RealityHet project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek lichtgewicht no code game/experience omgeving voor routeapplicatiesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een low/no code ontwikkelomgeving voor het integreren van AR game-elementen in routeapplicaties, zodat gebruikers zelf content kunnen creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
XR Game engineHet project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Enlive Your World Platform (EYW)Fonk onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele AR-applicatie die 3D-objecten herkent en positioneert, met toepassingen in musea en e-learning voor werknemers. | Mkb-innovati... | € 19.680 | 2020 | Details |
DXRS: haalbaarheidsstudie innovatieve indoor lokalisatieDit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve indoor lokalisatie-oplossing met smartphones voor verbeterde gebruikerservaring. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Platform onafhankelijke Augmented Reality
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.
Haalbaarheidsonderzoek lichtgewicht no code game/experience omgeving voor routeapplicaties
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een low/no code ontwikkelomgeving voor het integreren van AR game-elementen in routeapplicaties, zodat gebruikers zelf content kunnen creëren.
XR Game engine
Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.
Enlive Your World Platform (EYW)
Fonk onderzoekt de haalbaarheid van een mobiele AR-applicatie die 3D-objecten herkent en positioneert, met toepassingen in musea en e-learning voor werknemers.
DXRS: haalbaarheidsstudie innovatieve indoor lokalisatie
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve indoor lokalisatie-oplossing met smartphones voor verbeterde gebruikerservaring.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Playing urban mobility games with intelligent machines. Framework to discover and mitigate human-machine conflicts.The COeXISTENCE project explores AI's impact on urban mobility, aiming to identify and mitigate conflicts between machine-driven decisions and human travel needs through multi-objective reinforcement learning. | ERC Starting... | € 1.494.405 | 2023 | Details |
Development of the Rehab MoveHet project ontwikkelt de "Rehab Move", een flexibele wearable die blessures voorkomt en trainingseffectiviteit verhoogt door interne en externe bewegingsdata te monitoren en te analyseren. | Mkb-innovati... | € 350.000 | 2018 | Details |
3D Augmented Reality CMSHet project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2016 | Details |
Real-time data voor sport prestatiemanagementHet project ontwikkelt een innovatief product voor real-time data-analyse in de topsport, door nieuwe hardware en software te combineren voor betere prestaties en blessurepreventie. | Mkb-innovati... | € 171.815 | 2019 | Details |
Serious and escape games in virtual reality to improve the capacity of decision makers and citizens for the implementation of air quality plans and actionsThe LIFE V-Air project aims to enhance air quality awareness and decision-making through gamification and VR tools, engaging citizens and policymakers to visualize impacts and drive effective actions. | LIFE Standar... | € 754.479 | 2022 | Details |
Playing urban mobility games with intelligent machines. Framework to discover and mitigate human-machine conflicts.
The COeXISTENCE project explores AI's impact on urban mobility, aiming to identify and mitigate conflicts between machine-driven decisions and human travel needs through multi-objective reinforcement learning.
Development of the Rehab Move
Het project ontwikkelt de "Rehab Move", een flexibele wearable die blessures voorkomt en trainingseffectiviteit verhoogt door interne en externe bewegingsdata te monitoren en te analyseren.
3D Augmented Reality CMS
Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.
Real-time data voor sport prestatiemanagement
Het project ontwikkelt een innovatief product voor real-time data-analyse in de topsport, door nieuwe hardware en software te combineren voor betere prestaties en blessurepreventie.
Serious and escape games in virtual reality to improve the capacity of decision makers and citizens for the implementation of air quality plans and actions
The LIFE V-Air project aims to enhance air quality awareness and decision-making through gamification and VR tools, engaging citizens and policymakers to visualize impacts and drive effective actions.