Anger Management in Virtual Reality
GO Consult ontwikkelt een virtuele agressietraining om de controle over boosheid te verbeteren, waardoor lange behandeltrajecten en wachtlijsten worden verminderd en geestelijke gezondheid bevorderd wordt.
Projectdetails
Inleiding
GO Consult onderzoekt de technische en economische haalbaarheid voor een virtuele methode voor agressietraining waarmee gebruikers kunnen leren hun boosheid te controleren.
Probleemstelling
Om mensen met woedeaanvallen en ongecontroleerde agressie te kunnen helpen, zijn nu intensieve behandeltrajecten nodig waarbij deze cliënten voor lange tijd bij een psycholoog of psychotherapeut lopen. Hiervoor zijn vaak enorme wachtlijsten, waardoor het voor deze mensen en hun omgeving te lang duurt voordat zij weer normaal kunnen functioneren in de maatschappij.
Oplossing
Om voor dit probleem een oplossing te bieden, wil GO Consult haar idee van een virtuele simulatie voor anger management behandeling gaan ontwikkelen tot een aan te bieden product.
Bijdrage aan de Creatieve Industrie
Het project draagt in sterke mate bij aan de ambitie van de topsector Creatieve industrie om creatieve oplossingen te vinden voor maatschappelijke uitdagingen. In het bijzonder sluit dit project aan op het thema Gezondheid en zorg, wat voortkomt uit het missiegedreven innovatiebeleid. Hierin wordt benoemd dat de Creatieve industrie een belangrijke rol kan spelen in de ontwikkeling van integrale diensten die op inspirerende wijze kunnen verbeelden.
Doelstelling
Vanuit het perspectief dat alle burgers handelingsperspectief geboden moet worden, is de ontwikkeling van het beoogde boosheidstraining in Virtual Reality een goede stimulans voor een vitale en geestelijk gezonde leefstijl.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 19.880 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- GO Consult B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Angststoornissen te lijf met E-HealthMind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Kana ConnectHet project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearningCoolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Psylaris ACTPsylaris onderzoekt de haalbaarheid van een VR-applicatie voor blended-care behandeling met ACT om depressieve klachten effectief aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
VR platform in Zorg en VeiligheidHet project ontwikkelt VR-omgevingen voor BHV-trainingen in kwetsbare zorgsituaties om realistische oefeningen mogelijk te maken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Angststoornissen te lijf met E-Health
Mind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten.
Kana Connect
Het project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen.
Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning
Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.
Psylaris ACT
Psylaris onderzoekt de haalbaarheid van een VR-applicatie voor blended-care behandeling met ACT om depressieve klachten effectief aan te pakken.
VR platform in Zorg en Veiligheid
Het project ontwikkelt VR-omgevingen voor BHV-trainingen in kwetsbare zorgsituaties om realistische oefeningen mogelijk te maken.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Adaptieve behandeling van angststoornissenOntwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg. | Mkb-innovati... | € 172.773 | 2017 | Details |
RelieVRGrendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie. | Mkb-innovati... | € 143.220 | 2018 | Details |
Blended Learning for DementiaTinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties. | Mkb-innovati... | € 185.360 | 2016 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learningVirtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 112.945 | 2023 | Details |
Adaptieve behandeling van angststoornissen
Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.
RelieVR
Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.
Blended Learning for Dementia
Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning
Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.