Anger Management in Virtual Reality

GO Consult ontwikkelt een virtuele agressietraining om de controle over boosheid te verbeteren, waardoor lange behandeltrajecten en wachtlijsten worden verminderd en geestelijke gezondheid bevorderd wordt.

Subsidie
€ 19.880
2020

Projectdetails

Inleiding

GO Consult onderzoekt de technische en economische haalbaarheid voor een virtuele methode voor agressietraining waarmee gebruikers kunnen leren hun boosheid te controleren.

Probleemstelling

Om mensen met woedeaanvallen en ongecontroleerde agressie te kunnen helpen, zijn nu intensieve behandeltrajecten nodig waarbij deze cliënten voor lange tijd bij een psycholoog of psychotherapeut lopen. Hiervoor zijn vaak enorme wachtlijsten, waardoor het voor deze mensen en hun omgeving te lang duurt voordat zij weer normaal kunnen functioneren in de maatschappij.

Oplossing

Om voor dit probleem een oplossing te bieden, wil GO Consult haar idee van een virtuele simulatie voor anger management behandeling gaan ontwikkelen tot een aan te bieden product.

Bijdrage aan de Creatieve Industrie

Het project draagt in sterke mate bij aan de ambitie van de topsector Creatieve industrie om creatieve oplossingen te vinden voor maatschappelijke uitdagingen. In het bijzonder sluit dit project aan op het thema Gezondheid en zorg, wat voortkomt uit het missiegedreven innovatiebeleid. Hierin wordt benoemd dat de Creatieve industrie een belangrijke rol kan spelen in de ontwikkeling van integrale diensten die op inspirerende wijze kunnen verbeelden.

Doelstelling

Vanuit het perspectief dat alle burgers handelingsperspectief geboden moet worden, is de ontwikkeling van het beoogde boosheidstraining in Virtual Reality een goede stimulans voor een vitale en geestelijk gezonde leefstijl.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 19.880

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • GO Consult B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Angststoornissen te lijf met E-Health

Mind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Kana Connect

Het project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Onderzoek naar de technische en economische haalbaarheid t.b.v. VRLearning

Coolminds onderzoekt de haalbaarheid van een VR-trainingsbibliotheek voor agressie- en veiligheidstrainingen, met als doel een platform te ontwikkelen voor bedrijven, afhankelijk van technische en financiële haalbaarheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Psylaris ACT

Psylaris onderzoekt de haalbaarheid van een VR-applicatie voor blended-care behandeling met ACT om depressieve klachten effectief aan te pakken.

€ 20.000
Mkb-innovati...

VR platform in Zorg en Veiligheid

Het project ontwikkelt VR-omgevingen voor BHV-trainingen in kwetsbare zorgsituaties om realistische oefeningen mogelijk te maken.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

€ 172.773
Mkb-innovati...

RelieVR

Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.

€ 143.220
Mkb-innovati...

Blended Learning for Dementia

Tinqwise en TMVRS ontwikkelen een innovatief blended learning platform voor mentale gezondheidszorg, gericht op sociale cognitieve vaardigheden via interactieve VR-ervaringen met realistische gezichtsanimaties.

€ 185.360
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

€ 197.860
Mkb-innovati...

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

€ 112.945