SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

RelieVR

Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.

Subsidie
€ 143.220
2018

Projectdetails

Inleiding

Grendel Games en [Aanvrager/Partner] streven ernaar om chronische pijn te verminderen zonder gebruik van medicatie of chirurgie, door gebruik te maken van een virtual reality (VR) therapie die de manier waarop hersenen pijn waarnemen verandert.

Therapieconcept

Deze therapie omvat pijneducatie en pijnoefeningen die effectief zijn gebleken in het verminderen van pijn, in de vorm van VR therapie.

Aantrekkelijkheid van de Therapie

Deze VR therapie zal het aantrekkelijker maken om te trainen met het lichaamseigen pijnsysteem. De VR therapie zal worden ontwikkeld in de vorm van een serious game.

Spelelementen en Effectiviteit

Door middel van spelelementen in deze game wordt de gebruiker allereerst afgeleid van de pijn, de beloning voor het spelen ontstaat hierdoor direct.

Leerproces en Visualisatie

Tijdens de therapie leert de patiënt over zijn pijn en vindt gameplay plaats die de pijn van de patiënt visualiseert en waar de patiënt direct invloed op kan uitoefenen waardoor een pijnbehandelende therapie ontstaat.

Toegankelijkheid

Dit spel zal kunnen worden gespeeld middels het gebruik van een portable VR headset.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 143.220

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2018

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
  • Grendel Games B.V.

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT R&D Samenwerking

Subsidie tot € 350.000 (35 %) voor mkb-bedrijven die gezamenlijk R&D-projecten uitvoeren om nieuwe producten, processen of diensten te ontwikkelen.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

ProjectRegelingBedragJaarActie

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 197.860
2016
Details

Stressdetectie in VR

Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.

Mkb-innovati...€ 197.190
2019
Details

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

Mkb-innovati...€ 172.773
2017
Details

VR claudicatio therapie

Het project ontwikkelt een VR-applicatie om patiënten met claudicatio te ondersteunen tijdens looptherapie, met als doel de effectiviteit van de behandeling en de kwaliteit van leven te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 160.690
2019
Details

Sense Glove VR

Het project ontwikkelt een VR-gebaseerde revalidatie-oplossing met de Sense Glove om patiënten met arm- en handfunctieproblemen effectiever en goedkoper te laten revalideren.

Mkb-innovati...€ 199.806
2017
Details
Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 197.860
2016
Details
Mkb-innovati...

Stressdetectie in VR

Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 197.190
2019
Details
Mkb-innovati...

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 172.773
2017
Details
Mkb-innovati...

VR claudicatio therapie

Het project ontwikkelt een VR-applicatie om patiënten met claudicatio te ondersteunen tijdens looptherapie, met als doel de effectiviteit van de behandeling en de kwaliteit van leven te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 160.690
2019
Details
Mkb-innovati...

Sense Glove VR

Het project ontwikkelt een VR-gebaseerde revalidatie-oplossing met de Sense Glove om patiënten met arm- en handfunctieproblemen effectiever en goedkoper te laten revalideren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 199.806
2017
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Reducept Virtuele Pijnkliniek

Reducept ontwikkelt een Virtuele GGZ pijnkliniek om de integratie van hun VR-app voor chronische pijnbehandeling in de zorg te verbeteren, ondersteund door onderzoek naar haalbaarheid.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

6DoF simulatietraining voor verpleegtechnische handelingen

Het project ontwikkelt een VR-educatieplatform voor zorgmedewerkers met interactieve scenario's om hun besluitvorming en vaardigheden in de zorg te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

MoveVRee

MoveVRee ontwikkelt een VR-hulpmiddel voor thuisrevalidatie van arm-, pols- en handfunctie bij NAH-patiënten, gericht op herstel en kostenbesparing.

1.1 - Het ve...€ 457.275
2024
Details

Kana Connect

Het project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

XR Game engine

Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Reducept Virtuele Pijnkliniek

Reducept ontwikkelt een Virtuele GGZ pijnkliniek om de integratie van hun VR-app voor chronische pijnbehandeling in de zorg te verbeteren, ondersteund door onderzoek naar haalbaarheid.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

6DoF simulatietraining voor verpleegtechnische handelingen

Het project ontwikkelt een VR-educatieplatform voor zorgmedewerkers met interactieve scenario's om hun besluitvorming en vaardigheden in de zorg te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
1.1 - Het ve...

MoveVRee

MoveVRee ontwikkelt een VR-hulpmiddel voor thuisrevalidatie van arm-, pols- en handfunctie bij NAH-patiënten, gericht op herstel en kostenbesparing.

1.1 - Het versterken van de onderzoeks- en innovatiecapaciteit en de invoering van geavanceerde technologieën
€ 457.275
2024
Details
Mkb-innovati...

Kana Connect

Het project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

XR Game engine

Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.