Project MITH2020 School for Ninja
Een startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen.
Projectdetails
Inleiding
In de moderne maatschappij vormt stress een steeds groter gezondheidsrisico. De TNO heeft stress zelfs bestempeld als beroepsziekte nummer 1. Op het moment dat iemand uitvalt door stress of gerelateerde klachten, komt diegene vaak terecht in een isolement.
Gevolgen van Isolement
De laatste tijd zien we dit ook letterlijk gebeuren met de COVID-19 crisis – wereldwijd moeten mensen gedwongen in quarantaine. Hoewel de oorzaak hierbij niet stress of gerelateerde klachten is, leidt juist in dit geval isolement tot de nodige geestelijke gevolgen zoals stress en angst. Hij of zij kan niet meer meedoen met de rest en krijgt vaak het gevoel dat dit zichzelf te verwijten valt.
Complexiteit van Stressklachten
Omdat stressklachten vaak complex zijn en uiteenlopende oorzaken kennen, maar ook omdat persoonlijke omgevingsfactoren een grote rol spelen, is de juiste hulp moeilijk te vinden.
Innovatieve Oplossing
[Aanvrager/Partner] is een innovatieve startup die een serious game ontwikkelt, gebaseerd op de veelgebruikte verandertheorie Theory U. Aan de hand van interventies, die al ontworpen zijn door [Aanvrager/Partner] in samenwerking met zorgpartners, worden spelers geholpen bij hun klachten door middel van onder andere:
- Meditatie
- Ademhaling
- Bewustwording van de relatie tussen lichaam & geest
- Bewustwording van de relatie tussen zichzelf & de omgeving
Hiermee worden handvatten aangereikt aan spelers om zelf weer regie te nemen over hun dagelijkse keuzes en participatie in de samenleving.
Huidige Status
Momenteel wordt deze opzet getest met de zorgpartners. Het aanbod van interventies is op dit moment voor elke speler hetzelfde, maar de mate van stressklachten en hoe die ervaren worden, verschillen natuurlijk aanzienlijk.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsstudie Strain-AssessmentDit project onderzoekt de haalbaarheid van een E-Health platform voor vroegtijdige preventie van chronische werkstress en burn-out. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Angststoornissen te lijf met E-HealthMind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Kana ConnectHet project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
AlphaBeatsAlphaBeats ontwikkelt een digitale meditatie-oplossing met biofeedback om stress te verminderen via persoonlijke muziek en real-time data-analyse. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Sound ArchitectHet project ontwikkelt een gepersonaliseerd systeem dat real-time biometrische data en voorkeuren gebruikt om op maat gemaakte ontspanningsgeluiden en muziek te bieden, gericht op het verminderen van stress en burn-out. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsstudie Strain-Assessment
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een E-Health platform voor vroegtijdige preventie van chronische werkstress en burn-out.
Angststoornissen te lijf met E-Health
Mind Mansion ontwikkelt een VR-platform voor de behandeling van angststoornissen, gericht op toegankelijkheid en verbetering van zorgresultaten.
Kana Connect
Het project richt zich op het ontwikkelen van een VR-product dat geschikt is voor meerdere gebruikers tegelijk, om stressklachten effectief te behandelen en aan de groeiende marktbehoefte te voldoen.
AlphaBeats
AlphaBeats ontwikkelt een digitale meditatie-oplossing met biofeedback om stress te verminderen via persoonlijke muziek en real-time data-analyse.
Sound Architect
Het project ontwikkelt een gepersonaliseerd systeem dat real-time biometrische data en voorkeuren gebruikt om op maat gemaakte ontspanningsgeluiden en muziek te bieden, gericht op het verminderen van stress en burn-out.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Stresspreventie door AI analyse van toetsenbordgebruikDit project ontwikkelt een AI-oplossing om stress en productiviteit van werknemers te monitoren en vroegtijdig gezondheidsproblemen te voorkomen. | Mkb-innovati... | € 154.000 | 2021 | Details |
Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeemDit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's. | Mkb-innovati... | € 169.730 | 2020 | Details |
Stressdetectie in VRTherapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten. | Mkb-innovati... | € 197.190 | 2019 | Details |
Stress management voor burn-out preventieDit project ontwikkelt een digitaal instrumentarium met een interventie-app en dashboard om stress bij medewerkers vroegtijdig te herkennen en te verminderen, waardoor burn-out wordt voorkomen. | Mkb-innovati... | € 198.450 | 2023 | Details |
Meer brillen, minder pillen: Innovatieve stressbehandeling voor kinderenHet project ontwikkelt een digitale VR-oplossing om stress bij kinderen te verlagen en bevordert preventieve zorg in Noord-Nederland. | 1.1 - Onderz... | € 171.855 | 2023 | Details |
Stresspreventie door AI analyse van toetsenbordgebruik
Dit project ontwikkelt een AI-oplossing om stress en productiviteit van werknemers te monitoren en vroegtijdig gezondheidsproblemen te voorkomen.
Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem
Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.
Stressdetectie in VR
Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.
Stress management voor burn-out preventie
Dit project ontwikkelt een digitaal instrumentarium met een interventie-app en dashboard om stress bij medewerkers vroegtijdig te herkennen en te verminderen, waardoor burn-out wordt voorkomen.
Meer brillen, minder pillen: Innovatieve stressbehandeling voor kinderen
Het project ontwikkelt een digitale VR-oplossing om stress bij kinderen te verlagen en bevordert preventieve zorg in Noord-Nederland.