Offshore Boarding Solutions
Dit R&D-project ontwikkelt een innovatief liftsysteem voor veilige en efficiënte overdracht van personen en goederen naar offshore platforms, met vermindering van risico's voor personeel.
Projectdetails
Inleiding
Het overbrengen van personen en goederen van en naar offshore platforms gebeurt momenteel op zeer conventionele wijze met de bijbehorende risico’s.
Projectdoel
Het resultaat van dit R&D-project is een innovatief liftsysteem voor het overbrengen van personen en containers van en naar offshore platforms. Een vergelijkbaar concept is niet beschikbaar.
Systeemomschrijving
Personenlift
- De personenlift bestaat uit een shuttle met trechtervormige vangconstructie en een landingssysteem.
Containerlift
- De containerlift bestaat uit het baseframe met trechtervormige vangconstructie (dat reeds is ontwikkeld) en een verankeringssysteem.
Koppelingsmechanisme
- De trechtervormige vangconstructie dient als koppelingsmechanisme met de kraan op het offshore platform.
- Beide liftsystemen beschikken over een specifiek landingsmechanisme dat op de supply vessel of offshore platform wordt bevestigd.
Veiligheid en efficiëntie
Door het gebruik van het landingsmechanisme kunnen de shuttle en container na landing niet meer verschuiven. Bij het overbrengen van de shuttle of container wordt de trechtervormige vangconstructie gekoppeld met de fixatiebal aan de hijskraan op het platform. Op deze wijze kunnen zowel de shuttle als de container door de hijskraan op een veilige en efficiënte manier worden opgehesen en overgebracht.
Risicovermindering
De tussenkomst van dekpersoneel is niet meer nodig, waardoor het risico op incidenten met personeel aanzienlijk lager ligt dan met bestaande systemen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 197.363 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2016 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Hallcon B.V.penvoerder
- P.T.S. Machinery B.V.
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
K.N.I.T.T.: Knitwear Next-level Interactive Textile TechnologyHet project van Knitwear Lab B.V. en Raverko B.V. ontwikkelt een 3D-simuleringstool voor duurzame textielproductie, gericht op co-creatie en de overgang naar digitale productpaspoorten. | MIT R&D Samenwerking | € 151.428 | 2023 | Details |
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaartHet project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten. | MIT R&D Samenwerking | € 177.700 | 2023 | Details |
Ecotop AI Ripening systeemHet project ontwikkelt AI-software en een rijpcel om de rijpheid en kwaliteit van tropisch fruit automatisch te meten en te optimaliseren, wat leidt tot minder verspilling en energiebesparing. | MIT R&D Samenwerking | € 286.773 | 2023 | Details |
EEGX2Dit project ontwikkelt een softwaretool voor vroegtijdige dementiedetectie via EEG-analyse, gebruikmakend van goedkope hardware en geavanceerde algoritmes, in samenwerking met zorginstellingen. | MIT R&D Samenwerking | € 120.943 | 2023 | Details |
K.N.I.T.T.: Knitwear Next-level Interactive Textile Technology
Het project van Knitwear Lab B.V. en Raverko B.V. ontwikkelt een 3D-simuleringstool voor duurzame textielproductie, gericht op co-creatie en de overgang naar digitale productpaspoorten.
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaart
Het project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten.
Ecotop AI Ripening systeem
Het project ontwikkelt AI-software en een rijpcel om de rijpheid en kwaliteit van tropisch fruit automatisch te meten en te optimaliseren, wat leidt tot minder verspilling en energiebesparing.
EEGX2
Dit project ontwikkelt een softwaretool voor vroegtijdige dementiedetectie via EEG-analyse, gebruikmakend van goedkope hardware en geavanceerde algoritmes, in samenwerking met zorginstellingen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Hydrofoil Offshore Wind - HOWFlying Fish onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw type Zero Emissie Crew Transfer Vessel met draagvleugels voor offshore windparken, resulterend in een rapport voor verdere ontwikkeling. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek robotbediening van pontonluiken op zeeschepenHet project onderzoekt de vervanging van gevaarlijke portaalkranen op schepen door een geautomatiseerde robotkraan om veiligheid, energie-efficiëntie en vrachtcapaciteit te verbeteren. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2021 | Details |
Multifunctioneel control station voor remote operation in de logistieke sectorHet project onderzoekt de haalbaarheid van een multifunctioneel control station voor remote bediening van logistieke processen, ter ondersteuning van de groei in de Rotterdamse haven en optimalisatie van infrastructuur. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2020 | Details |
CARGO HOLD LIFE SAVERHet project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome machine voor het veilig reinigen van bulkcarrier-trappen, met als doel de veiligheid te verbeteren en de efficiëntie te verhogen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2020 | Details |
Hydrofoil Offshore Wind - HOW
Flying Fish onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw type Zero Emissie Crew Transfer Vessel met draagvleugels voor offshore windparken, resulterend in een rapport voor verdere ontwikkeling.
Haalbaarheidsonderzoek robotbediening van pontonluiken op zeeschepen
Het project onderzoekt de vervanging van gevaarlijke portaalkranen op schepen door een geautomatiseerde robotkraan om veiligheid, energie-efficiëntie en vrachtcapaciteit te verbeteren.
Multifunctioneel control station voor remote operation in de logistieke sector
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een multifunctioneel control station voor remote bediening van logistieke processen, ter ondersteuning van de groei in de Rotterdamse haven en optimalisatie van infrastructuur.
CARGO HOLD LIFE SAVER
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome machine voor het veilig reinigen van bulkcarrier-trappen, met als doel de veiligheid te verbeteren en de efficiëntie te verhogen.