Digitalise dim

IMAgency ontwikkelt een platform voor Digital Influencer Marketing om handmatige processen te automatiseren, kosten te verlagen en zowel grote merken als MKB te bedienen.

Subsidie
€ 151.900
2015

Projectdetails

Openbare samenvatting

Inleiding

IMAgency (“IMA”, onderdeel van Fashiolista B.V.) is een van de voorlopers als het gaat om Digital Influencer Marketing (hierna “DIM”). Zij zijn 2 jaar geleden begonnen met het opzetten van een kantoor dat (grote) merken ondersteunt met hun DIM-strategie. Intussen hebben zij een netwerk van meer dan 3500 influencers opgebouwd en hebben ze zich gespecialiseerd in het begeleiden van DIM-trajecten voor grote ondernemingen.

Probleemstelling

Zo’n traject kent nu nog veel handmatige stappen, wat, los van arbeidsintensief, hoge kosten met zich meebrengt. Om meer klanten, maar ook klanten vanuit de MKB-hoek, te kunnen bedienen, is er een platform (hierna het “Platform”) nodig dat zowel data van de influencers automatisch ophaalt en interpreteert, als de juiste influencers automatisch koppelt aan de marketingstrategie van een bedrijf. Voor IMA zijn er twee problemen waarvoor een platform als hierboven de oplossing kan bieden:

  1. Het kunnen bedienen van MKB.
  2. De processen rondom ‘matchmaking’ tussen influencers en merken, uitleveren van de campagne-resultaten, en het meten, rapporteren en interpreteren van data minder arbeidsintensief te maken. Hierdoor kunnen meerdere klanten worden geholpen en kosten worden bespaard.

Aanvrager/Partner

[Aanvrager/Partner] Media (hierna “[Aanvrager/Partner]”) is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het professioneel ontwikkelen van moderne webtechnologieën. Zij worden regelmatig gevraagd om platforms te ontwikkelen waarbij vraag en aanbod, door middel van juiste data-interpretatie, bij elkaar komen. Dit is vaak een kostbaar proces en voor vele bedrijven daar.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 151.900

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2015

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Fashiolista B.V.penvoerder
  • Partner geen Rechtspersoon

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Influencers at Work

Influencers at Work automatiseert en schaalbaar maakt het proces van het verbinden van merken met content creators voor het creëren en verspreiden van branded content via diverse sociale media.

€ 191.315
Mkb-innovati...

Big Data Driven Marketing Marketplace

Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.

€ 331.180
Mkb-innovati...

Industrial Edge AI - Mobile 3D Imaging (Instant NGP-based)

Het project ontwikkelt een mobiele Edge AI-technologie voor het snel en effectief produceren van hoogwaardige 3D-beelden.

€ 349.650
Mkb-innovati...

Fuse

Drie bedrijven ontwikkelen samen een innovatieve influencer marketingoplossing met state-of-the-art technologie om de concurrentie te overtreffen en een disruptief product op de markt te brengen.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Privacy-bestendige AI-gedreven platform voor teamsamenstelling en mentoring in de freelance economy

Samenwerking aan een privacybestendige AI-toepassing voor het samenstellen van teams en mentorrelaties in de freelance-economie, gericht op het voorkomen van bias.

€ 186.900

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Haalbaarheid van het PIE-platform

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het PIE-platform om waardevolle inzichten te filteren uit ongestructureerde digitale feedback, ondanks de invloed van spam en bots.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Dealbooster voor MKB

Suppilo ontwikkelt een digitaal platform om kleine MKB-ondernemers te ondersteunen met de Suppilo Methode voor marketing en sales.

€ 20.000
Mkb-innovati...

AI Projectmanagement tool

Het project ontwikkelt een platform dat high-end serviceproviders koppelt aan klanten, met focus op ICT en farmaceutische industrie, en automatiseert projectmanagementdiensten met AI voor schaalbaarheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Een AI-en datagedreven platform voor business- en organisatieadvies: Game charger of no-go?!

Sherpa onderzoekt de haalbaarheid van een datagedreven AI-platform om strategische consultancy te verbeteren en in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen in Noord-Nederland.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Machine Learning via DLT

Het project onderzoekt de haalbaarheid van het implementeren van Distributed Ledger Technologie op het Hedera Hashgraph-netwerk om gedistribueerde rekenkracht voor A.I. applicaties te bieden.

€ 20.000