Influencers at Work

Influencers at Work automatiseert en schaalbaar maakt het proces van het verbinden van merken met content creators voor het creëren en verspreiden van branded content via diverse sociale media.

Subsidie
€ 191.315
2015

Projectdetails

Inleiding

Openbare samenvatting: Influencers at Work (IAW) automatiseert het tijdverslindende proces van het handmatig identificeren, benaderen en activeren van meerdere invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van branded content.

Doel van het project

De binnen dit project te ontwikkelen online platform maakt dit proces schaalbaar, vloeiend en vanzelfsprekend en bovenal: mogelijk zonder tussenkomst van een derde partij. Verspreiding zal plaatsvinden via de platformen waar de invloedrijke content creators actief zijn, zoals:

  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • Blogs
  • Tumblr
  • YouTube

Toepassing op YouTube

Bij YouTube valt bijvoorbeeld te denken aan het in de video tonen van merknamen, gesponsorde productreviews, tutorials en shoplogs. De influencer/content creator bereikt via zijn of haar video, blog of social media pagina een voor het merk interessante specifieke doelgroep met het oog op aantallen volgers, views, clicks en/of lezers.

Inkomstenbron en meetbaarheid

Het platform biedt content creators op deze nieuwe wijze een aanvullende inkomstenbron waarbij het meetbaar maken van de effecten van social mediagebruik voor de samenwerkende bedrijven Wirelab en Blogmij een rode draad is binnen dit project IAW.

Aanmelding en dashboard

Bedrijven/merken kunnen zich gratis aanmelden bij IAW en krijgen een eigen dashboard waarmee zij briefings kunnen aanmaken voor single- of multi-platform campagnes.

Marketplace en selectie van influencers

Op de marketplace kunnen zij vervolgens aan de hand van verschillende key metrics als budget, thema en sociale netwerkvoorkeuren influencers selecteren en uitnodigen voor deelname aan de campagne.

Samenwerking en resultaten

Bedrijven en influencers bepalen samen welke content gecreëerd wordt en wanneer deze verspreid wordt. Na release van de content volgt het bedrijf de resultaten real-time via het dashboard.

Betalingen

Ook de betalingen verlopen geautomatiseerd en geschieden nadat de content creators de goedgekeurde content hebben gedeeld met hun followerbase.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 191.315

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2015

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Wirelab Creativepenvoerder
  • Blogmij

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

Mkb-innovati...

Digitalise dim

IMAgency ontwikkelt een platform voor Digital Influencer Marketing om handmatige processen te automatiseren, kosten te verlagen en zowel grote merken als MKB te bedienen.

€ 151.900
Mkb-innovati...

AI-based Prescriptive Solution to provide Content creators with realtime [...]

Het project ontwikkelt prototype softwarecomponenten die content creators realtime slimme notificaties bieden om hen te helpen kwaliteitscontent effectief te delen en de juiste doelgroep te bereiken.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Media Creation Management

Het project richt zich op het ontwikkelen van een softwareplatform voor het automatisch genereren van gepersonaliseerde instructievideo's, ter vervanging van geschreven teksten, voor internationale expansie en efficiëntie.

€ 145.796
Mkb-innovati...

Fuse

Drie bedrijven ontwikkelen samen een innovatieve influencer marketingoplossing met state-of-the-art technologie om de concurrentie te overtreffen en een disruptief product op de markt te brengen.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Privacy-bestendige AI-gedreven platform voor teamsamenstelling en mentoring in de freelance economy

Samenwerking aan een privacybestendige AI-toepassing voor het samenstellen van teams en mentorrelaties in de freelance-economie, gericht op het voorkomen van bias.

€ 186.900

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

FilmQi SMART

Het project automatiseert het videoproductieproces in Nederland met softwareoplossingen, gericht op het verhogen van de kwaliteit van content in plaats van kwantiteit.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Ivory Interactive Platform

Het project onderzoekt de technologische en juridische mogelijkheden voor interactieve video content om kijkers te betrekken en gerichte marketing te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Support platform Commercialiseren Applicaties

Het project ontwikkelt een Support platform dat kleine ondernemers helpt bij het commercieel maken van apps met tools en inzichten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek AI-driven startup website generator

JF onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gedreven websitegenerator om startups efficiënt en kosteneffectief te helpen bij het ontwikkelen van hun online aanwezigheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Smart Media Platform

HJ Media Groep ontwikkelt een Smart Media Platform voor kleinere en middelgrote ondernemingen om datastromen en communicatie te integreren, waardoor effectiviteit en kostenbeheersing verbeteren.

€ 20.000