SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

All-in-one stabilisatiesysteem voor snelle jachten

Het project ontwikkelt een stabilisatiesysteem voor kleine jachten dat comfort, veiligheid en duurzaamheid verhoogt, en brandstofkosten verlaagt voor consumenten en jachtbouwers.

Subsidie
€ 88.823
2017

Projectdetails

Inleiding

Dit project heeft als doelstelling om een stabilisatiesysteem te ontwikkelen dat de rolbeweging van kleine jachten (tot 30 meter lengte) aanzienlijk beperkt. Het systeem is bestemd voor de jachtbouw.

Doelgroepen

Werven kunnen het beoogde systeem als optie aan de consument (de kopers van een jacht) aanbieden, jachteigenaren kunnen het integreren (aftersales) en de derde doelgroep bestaat uit distributeurs.

Voordelen voor de consument

Voor de consument levert het systeem de volgende voordelen op:

  • Meer comfort aan boord
  • Minder kans op zeeziekte
  • Verhoging van de veiligheid
  • Verlaging van brandstofkosten
  • Hogere maximumsnelheid

Duurzaam effect

Tot slot heeft het project dankzij de verlaging van de brandstofkosten een positief en daarmee duurzaam effect op het milieu. Dit project sluit aan op de topsector Water, specifiek op het thema Slim e.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 88.823

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2017

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Dynamic Marine Systems B.V.penvoerder
  • Van Burg Metaalbewerking en Machinebouw B.V.

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT R&D Samenwerking

Subsidie tot € 350.000 (35 %) voor mkb-bedrijven die gezamenlijk R&D-projecten uitvoeren om nieuwe producten, processen of diensten te ontwikkelen.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking

ProjectRegelingBedragJaarActie

L-Bow

Het project ontwikkelt de L-Bow, een innovatieve motion compensated gangway voor veilige, efficiënte en duurzame toegang tot offshore objecten, zelfs bij slechte weersomstandigheden.

Mkb-innovati...€ 200.000
2015
Details

Ontwikkeling van een smart ship-rolling motion warning system

Next Ocean en Aktis Hydraulics ontwikkelen een innovatief waarschuwing systeem voor schepen om parametrisch slingeren te voorspellen en zo het risico op het verliezen van containers te verminderen.

Mkb-innovati...€ 199.790
2021
Details

Sensing Inside

Het project ontwikkelt een innovatieve meetoplossing voor sleepboten, die brandstofverbruik en uitstoot significant vermindert.

Mkb-innovati...€ 76.020
2020
Details

Zelf trailerend motorjacht

Het project ontwikkelt een lichtgewicht kunststof motorjacht dat zonder trailer met een personenauto vervoerd kan worden, gericht op de Nederlandse en Europese markt met een verwachte omzet van 6 M€.

Mkb-innovati...€ 112.000
2015
Details

Toepassing van big data in de zeevaart: on- en offshore monitoring van scheepsefficiency

Het project ontwikkelt een integraal meet- en monitoringssysteem voor schepen om brandstofverbruik te verminderen en de efficiëntie te verhogen, met real-time aansturing van de bemanning.

Mkb-innovati...€ 179.100
2015
Details
Mkb-innovati...

L-Bow

Het project ontwikkelt de L-Bow, een innovatieve motion compensated gangway voor veilige, efficiënte en duurzame toegang tot offshore objecten, zelfs bij slechte weersomstandigheden.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 200.000
2015
Details
Mkb-innovati...

Ontwikkeling van een smart ship-rolling motion warning system

Next Ocean en Aktis Hydraulics ontwikkelen een innovatief waarschuwing systeem voor schepen om parametrisch slingeren te voorspellen en zo het risico op het verliezen van containers te verminderen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 199.790
2021
Details
Mkb-innovati...

Sensing Inside

Het project ontwikkelt een innovatieve meetoplossing voor sleepboten, die brandstofverbruik en uitstoot significant vermindert.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 76.020
2020
Details
Mkb-innovati...

Zelf trailerend motorjacht

Het project ontwikkelt een lichtgewicht kunststof motorjacht dat zonder trailer met een personenauto vervoerd kan worden, gericht op de Nederlandse en Europese markt met een verwachte omzet van 6 M€.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 112.000
2015
Details
Mkb-innovati...

Toepassing van big data in de zeevaart: on- en offshore monitoring van scheepsefficiency

Het project ontwikkelt een integraal meet- en monitoringssysteem voor schepen om brandstofverbruik te verminderen en de efficiëntie te verhogen, met real-time aansturing van de bemanning.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 179.100
2015
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Ship stabilizer control system

Het project ontwikkelt een ship stabilizer control system om scheepsbewegingen te verbeteren en wereldwijd het aantal gekapseisde schepen te verminderen, na het oplossen van haalbaarheidsvragen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Intelligent Jacht Domotica Systeem, the next step in autonomous sailing

Onderzoek naar de ontwikkeling van een domotica-systeem voor plezierjachten dat alle IoT-apparaten centraal bedient via één intelligente software.

Mkb-innovati...€ 19.200
2020
Details

Haalbaarheid remote controlled varen met behulp van haptische feedback

Smart-Ship ontwikkelt een haptische remote control set voor de afstandsbediening van schepen, gericht op verbeterde controle en efficiëntie, met als doel kosten te verlagen en veiligheid te verhogen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

Ontwikkeling geïntegreerd voor- en nabehandelingssysteem binnenvaartschepen

Het project richt zich op de integratie van voor- en nabehandelingssystemen voor dieselmotoren in de binnenvaart, met als doel kosten te verlagen en de investering snel terug te verdienen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Fuel Cell and Methanol Reforming system for clean energy on board

The LIFE OCEAN project aims to replace diesel generators on a Sanlorenzo superyacht with a 60 kWe methanol fuel cell system to achieve zero-carbon emissions and reduce air and underwater noise.

LIFE Standar...€ 2.354.207
2022
Details
Mkb-innovati...

Ship stabilizer control system

Het project ontwikkelt een ship stabilizer control system om scheepsbewegingen te verbeteren en wereldwijd het aantal gekapseisde schepen te verminderen, na het oplossen van haalbaarheidsvragen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Intelligent Jacht Domotica Systeem, the next step in autonomous sailing

Onderzoek naar de ontwikkeling van een domotica-systeem voor plezierjachten dat alle IoT-apparaten centraal bedient via één intelligente software.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 19.200
2020
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheid remote controlled varen met behulp van haptische feedback

Smart-Ship ontwikkelt een haptische remote control set voor de afstandsbediening van schepen, gericht op verbeterde controle en efficiëntie, met als doel kosten te verlagen en veiligheid te verhogen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

Ontwikkeling geïntegreerd voor- en nabehandelingssysteem binnenvaartschepen

Het project richt zich op de integratie van voor- en nabehandelingssystemen voor dieselmotoren in de binnenvaart, met als doel kosten te verlagen en de investering snel terug te verdienen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
LIFE Standar...

Fuel Cell and Methanol Reforming system for clean energy on board

The LIFE OCEAN project aims to replace diesel generators on a Sanlorenzo superyacht with a 60 kWe methanol fuel cell system to achieve zero-carbon emissions and reduce air and underwater noise.

LIFE Standard Action Projects
€ 2.354.207
2022
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.