SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Wijkie Stoppy Interface (WSI)

Wijkie ontwikkelt een app om kinderen te stimuleren buiten te spelen en sociale interactie te bevorderen, ter bevordering van hun gezondheid.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

De dagelijkse tijdsbesteding van kinderen bestaat voor een steeds groter deel uit spelletjes en filmpjes kijken op hun gameconsole, tablet en/of smartphone. Er kan worden gesteld dat veel kinderen vastzitten in een digitale omgeving.

Gevaren van de digitale omgeving

Deze digitale omgeving brengt veel gevaren met zich mee voor de ontwikkeling van het kind. Gevolgen van dit gedrag uiten zich in:

  • Bijziendheid
  • Zwaarlijvigheid
  • Achteruitgang in de motoriek
  • Belemmering van de sociale ontwikkeling

Op lange termijn zullen deze gevolgen van grote invloed zijn binnen de maatschappij. Kinderen horen namelijk te bewegen en in contact te zijn met anderen; dat bevordert hun mentale en fysieke ontwikkeling.

Oplossing en doelstelling

De negatieve gevolgen van het vastzitten in de digitale wereld kunnen worden voorkomen wanneer kinderen meer naar buiten gaan en spelen met anderen. Daarom wil Wijkie een platform ontwikkelen.

Doelgroep

Het gaat daarbij om kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Vooral bij de jonge kinderen zijn de ouders nog erg betrokken bij deze speelafspraken.

Ontwikkeling van de app

Wijkie beoogt de ontwikkeling van een veilige app die niet alleen kinderen, maar ook ouders helpt om een speelafspraak voor de kinderen tot stand te brengen en ze daarbij op een juiste manier te prikkelen dit te gaan doen.

Innovatieve aanpak

Wijkie wil middels de toepassing van psychologische factoren een nieuw type interface ontwikkelen, genaamd ‘stoppy interface’, waardoor kinderen hun elektronische apparaten wegleggen om buiten te spelen.

Doel van het project

Op deze manier helpt Wijkie kinderen opnieuw de weg te vinden naar het speelveldje, met als doel hen gezond, sociaal en gelukkig te houden.

Bijdrage aan de KIA Gezondheid & Zorg

Hiermee zal dit project bijdragen aan de KIA Gezondheid & Zorg, waarbij de missie om een ongezonde leefstijl en ongezonde leefomgeving te verminderen, het gemakkelijkst kan worden bereikt op de leeftijd waarop gewoonten ontstaan, dus bij kinderen en jongeren, hetgeen de doelgroep van Wijkie betreft.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 62.150

Tijdlijn

Startdatum1-5-2021
Einddatum30-4-2022
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Wijkiepenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

Wijkie Stoppy Interface (WSI)

Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)

Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Pillar family tool

CoreScientia ontwikkelt een mobiele app om gezinnen te ondersteunen in het vergroten van waardevolle contactmomenten, ter preventie van problemen en ter verbetering van de gezinsdynamiek.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

TrickTrackPost

Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.

Mkb-innovati...€ 19.680
2020
Details
Mkb-innovati...

Wijkie Stoppy Interface (WSI)

Een app ontwikkelen die kinderen en ouders helpt speelafspraken te maken, zodat kinderen minder tijd in digitale omgevingen doorbrengen en meer buiten spelen voor hun ontwikkeling.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Game gedragsverandering kinderen (3-9 jaar)

Ontwikkel een interactieve gezondheidsgame-app voor jongeren van 3-9 jaar die gedrag positief beïnvloedt door dataverzameling en gepersonaliseerde feedback.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Pillar family tool

CoreScientia ontwikkelt een mobiele app om gezinnen te ondersteunen in het vergroten van waardevolle contactmomenten, ter preventie van problemen en ter verbetering van de gezinsdynamiek.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

TrickTrackPost

Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 19.680
2020
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

Mkb-innovati...€ 149.093
2020
Details

PsyBuddy e-Mental Health Applicaties

Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.

Mkb-innovati...€ 155.785
2016
Details

Way of Life

'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel.

Mkb-innovati...€ 200.000
2020
Details

Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten

Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.

Mkb-innovati...€ 153.382
2021
Details

Wavy Music

Wavy Music ontwikkelt een AI-gedreven eHealth oplossing voor stressreductie via muziektherapie in Mixed Reality, gericht op INOCA-patiënten, met als doel verbeterde therapietrouw en inzichten in stressmanagement.

Mkb-innovati...€ 161.816
2022
Details
Mkb-innovati...

Ren, scan en leer

Kleuteruniversiteit ontwikkelt een low-cost ICT-oplossing om kleuters actief te laten bewegen tijdens het leren, ter verbetering van hun motorische vaardigheden en gezondheid.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 149.093
2020
Details
Mkb-innovati...

PsyBuddy e-Mental Health Applicaties

Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 155.785
2016
Details
Mkb-innovati...

Way of Life

'Way of Life' ontwikkelt een toegankelijke VR- en AI-gebaseerde tool die gebruikers inzicht geeft in hun gezondheid en hen begeleidt naar een vitaler leven, met preventieve zorg als hoofddoel.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 200.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten

Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 153.382
2021
Details
Mkb-innovati...

Wavy Music

Wavy Music ontwikkelt een AI-gedreven eHealth oplossing voor stressreductie via muziektherapie in Mixed Reality, gericht op INOCA-patiënten, met als doel verbeterde therapietrouw en inzichten in stressmanagement.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 161.816
2022
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.