URTwo
Inther onderzoekt de haalbaarheid van het URTwo-systeem om de verwerkingssnelheid in logistiek te verhogen naar 10.000 pakketten per uur.
Projectdetails
Inleiding
De logistieke sector is een sterk groeiende sector en wordt gekenmerkt door een steeds grotere behoefte aan efficiëntie en flexibiliteit. Binnen distributiecentra is orderpicking een cruciaal onderdeel van het proces waar momenteel veel tijd mee gemoeid is.
Huidige situatie
Waar traditioneel gezien mensen het warehouse door moesten rennen om alle producten voor een bestelling te verzamelen, bestaan er tegenwoordig halfautomatische orderpicksystemen. Deze systemen brengen de benodigde producten automatisch naar de operator. In de meeste gevallen zorgt een dergelijk systeem voor een verhoging van de efficiëntie en nauwkeurigheid van het pickproces.
Uitdagingen
De grote diversiteit aan producten en het formaat van de warehouses leidt echter ook tot steeds duurdere oplossingen om deze halfautomatische systemen te bouwen. Het systeem moet immers volledig op het logistieke proces bij de klant aansluiten.
Rol van Inther
In de afgelopen jaren heeft Inther Logistics Engineering (hierna: Inther) zich gepresenteerd als specialist in het ontwerpen en sleutelklaar opleveren van geïntegreerde opslag- en orderverzamelsystemen. Hierdoor is zij zeer bekend met de geassocieerde problemen van deze systemen.
Projectdoelstellingen
Met dit onderhavige project wil Inther de technische en economische mogelijkheden van een nieuw universeel rollenbaan- en bandtransportsysteem genaamd URTwo onderzoeken.
Specifieke doelen
- Een verwerkingssnelheid van 10.000 pakketten (parcels genoemd) per uur.
- Een installatietijdverkorting van 25%.
Als Inther dit weet te realiseren, dan is deze ontwikkeling in alle opzichten uniek te noemen. De huidige maximale verwerkingssnelheid ligt wereldwijd namelijk op 2.500 parcels per uur. Het realiseren van deze doelstelling zou de huidige logistieke wereld op zijn grondvesten doen schudden.
Haalbaarheidsstudie
De ontwikkeling is omvangrijk, kostbaar en risicovol. Om de bijbehorende kosten te rechtvaardigen, wil Inther eerst een uitgebreide haalbaarheidsstudie uitvoeren naar de technische en commerciële haalbaarheid van de URTwo.
Technische uitdagingen
Een grote softwarematige moeilijkheid hierin ligt in de ontwikkeling van een universeel besturingssysteem dat naadloos op andere, reeds aanwezige systemen in een warehouse moet aansluiten en kunnen communiceren.
Innovatieprogramma
Door een haalbaarheidsstudie uit te voeren naar de ontwikkeling van de URTwo, draagt Inther bij aan de doelstellingen binnen het innovatieprogramma van de Topsector Hightech Systemen & Materialen en ICT. Hiermee sluit het ook naadloos aan op de ambities uit het MIT-programma.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 51.000 |
Tijdlijn
Startdatum | 10-4-2020 |
Einddatum | 9-4-2021 |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Inther Logistics Engineering BVpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Out of the box effectieve lift-/reach-transportmodule in smal werkgebiedHet project onderzoekt innovatieve technologieën voor efficiënter goederenbeheer in krappe magazijnruimtes, met als doel kosten te verlagen en ontwerpvrijheid te vergroten. | Mkb-innovati... | € 18.200 | 2023 | Details |
Automatisering regionale pakket distributieHet project onderzoekt de haalbaarheid van een compacte sorteerinstallatie voor efficiëntere regionale pakketdistributie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Semi-automatische telescoopbaanValor onderzoekt de haalbaarheid van een semi-automatische telescoopbaan voor efficiëntere en ergonomische goederenstroom in logistiek. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
P3175 AutoLoaderDit project onderzoekt de haalbaarheid van de AutoLoader, een hightech laadsysteem dat zwaar repeterend werk verlicht, de productie verhoogt en de veiligheid op de werkvloer verbetert. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
On-The-Fly Mixed palletizing platformViroteq onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief mixed palletizing platform voor e-commerce, gericht op het automatiseren van productstapeling om kosten te verlagen en efficiëntie te verhogen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Out of the box effectieve lift-/reach-transportmodule in smal werkgebied
Het project onderzoekt innovatieve technologieën voor efficiënter goederenbeheer in krappe magazijnruimtes, met als doel kosten te verlagen en ontwerpvrijheid te vergroten.
Automatisering regionale pakket distributie
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een compacte sorteerinstallatie voor efficiëntere regionale pakketdistributie.
Semi-automatische telescoopbaan
Valor onderzoekt de haalbaarheid van een semi-automatische telescoopbaan voor efficiëntere en ergonomische goederenstroom in logistiek.
P3175 AutoLoader
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van de AutoLoader, een hightech laadsysteem dat zwaar repeterend werk verlicht, de productie verhoogt en de veiligheid op de werkvloer verbetert.
On-The-Fly Mixed palletizing platform
Viroteq onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief mixed palletizing platform voor e-commerce, gericht op het automatiseren van productstapeling om kosten te verlagen en efficiëntie te verhogen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
3D-TetrisHet project ontwikkelt het volautomatische orderpick-systeem GRIPP om de efficiëntie en nauwkeurigheid in de logistieke sector te verhogen, met potentieel voor brede markttoepassing. | Mkb-innovati... | € 251.476 | 2019 | Details |
‘Warehouse of the future’ Order Picking RobotHet project ontwikkelt een modulaire Order Picking Robot die orderpicking in magazijnen automatiseert, waardoor efficiëntie en concurrentiepositie van logistieke bedrijven verbeteren. | Mkb-innovati... | € 341.201 | 2017 | Details |
The Railfree TrainHet project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2017 | Details |
Autonoom en intelligent pick-én stackrobotsysteemHet project ontwikkelt een autonoom orderpicksysteem voor e-commerce-magazijnen om efficiëntie te verhogen en kosten te verlagen, met demonstratie bij een klant in Zuid-Holland. | Mkb-innovati... | € 138.357 | 2016 | Details |
De ultieme universele pick-and-place robotHet project ontwikkelt een flexibele pick-and-place robot die snel en delicaat pakketten verwerkt, ter verduurzaming van de logistieke sector. | Mkb-innovati... | € 349.440 | 2022 | Details |
3D-Tetris
Het project ontwikkelt het volautomatische orderpick-systeem GRIPP om de efficiëntie en nauwkeurigheid in de logistieke sector te verhogen, met potentieel voor brede markttoepassing.
‘Warehouse of the future’ Order Picking Robot
Het project ontwikkelt een modulaire Order Picking Robot die orderpicking in magazijnen automatiseert, waardoor efficiëntie en concurrentiepositie van logistieke bedrijven verbeteren.
The Railfree Train
Het project ontwikkelt een duurzaam, zelfrijdend voertuig voor efficiënter cargo transport op vliegvelden en industrieterreinen, met als doel kosten te verlagen en groei te faciliteren.
Autonoom en intelligent pick-én stackrobotsysteem
Het project ontwikkelt een autonoom orderpicksysteem voor e-commerce-magazijnen om efficiëntie te verhogen en kosten te verlagen, met demonstratie bij een klant in Zuid-Holland.
De ultieme universele pick-and-place robot
Het project ontwikkelt een flexibele pick-and-place robot die snel en delicaat pakketten verwerkt, ter verduurzaming van de logistieke sector.