Social Life Instant Performance App
SLIP onderzoekt de haalbaarheid van een social gamified app om scholieren en studenten te motiveren en informeren over beroepen, met als doel het onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven en het welzijn van jongeren te verbeteren.
Projectdetails
Inleiding
In het hedendaagse digitale tijdperk sluit het onderwijssysteem niet langer aan op de scholier/student en op het bedrijfsleven. Enerzijds leren jongeren in het onderwijs onvoldoende 21st century skills en anderzijds krijgen ze in het onderwijs geen directe bevrediging, terwijl ze dat in de huidige consumptiemaatschappij wel gewend zijn.
Probleemstelling
Doordat jongeren in het onderwijs niet worden gemotiveerd op een manier die aansluit bij hun belevingswereld, ontdekken ze onvoldoende wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen. Dit leidt tot studievertraging of een verkeerde studie- of beroepskeuze, met psychologische problemen en burn-outs tot gevolg.
Doel van het project
Binnen dit project wil SLIP de technische en economische haalbaarheid onderzoeken van een social gamified app om scholieren en studenten op een aansprekende manier te motiveren, te engagen en te informeren over verschillende beroepen.
Verwachte resultaten
Hierdoor tracht SLIP het onderwijs beter op het bedrijfsleven aan te laten sluiten en het welzijn van jongeren en toekomstige werkenden te verbeteren.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- SLIPpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Parent Participation AppHet project ontwikkelt een innovatief online platform en mobiele app om ouderbetrokkenheid in het onderwijs te vergroten door ouders snel en schaalbaar inspraak te geven op diverse niveaus. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Happy@SchoolHet project 'Happy@School' richt zich op het verbeteren van het werkgeluk van docenten via zelflerende AI-gamificatie om het lerarentekort aan te pakken en continue ontwikkeling te stimuleren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
TrickTrackPostHet project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties. | Mkb-innovati... | € 19.680 | 2020 | Details |
Elke dag een stapje beterCodename Future ontwikkelt een digitaal platform dat MKB-ondernemers en werknemers verbindt door gepersonaliseerde leeromgevingen te bieden op basis van actuele skillsetbehoeften. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
Parent Participation App
Het project ontwikkelt een innovatief online platform en mobiele app om ouderbetrokkenheid in het onderwijs te vergroten door ouders snel en schaalbaar inspraak te geven op diverse niveaus.
Happy@School
Het project 'Happy@School' richt zich op het verbeteren van het werkgeluk van docenten via zelflerende AI-gamificatie om het lerarentekort aan te pakken en continue ontwikkeling te stimuleren.
TrickTrackPost
Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.
Elke dag een stapje beter
Codename Future ontwikkelt een digitaal platform dat MKB-ondernemers en werknemers verbindt door gepersonaliseerde leeromgevingen te bieden op basis van actuele skillsetbehoeften.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Stress management voor burn-out preventieDit project ontwikkelt een digitaal instrumentarium met een interventie-app en dashboard om stress bij medewerkers vroegtijdig te herkennen en te verminderen, waardoor burn-out wordt voorkomen. | Mkb-innovati... | € 198.450 | 2023 | Details |
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
Stress management voor burn-out preventie
Dit project ontwikkelt een digitaal instrumentarium met een interventie-app en dashboard om stress bij medewerkers vroegtijdig te herkennen en te verminderen, waardoor burn-out wordt voorkomen.
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.