Social Life Instant Performance App

SLIP onderzoekt de haalbaarheid van een social gamified app om scholieren en studenten te motiveren en informeren over beroepen, met als doel het onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven en het welzijn van jongeren te verbeteren.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

In het hedendaagse digitale tijdperk sluit het onderwijssysteem niet langer aan op de scholier/student en op het bedrijfsleven. Enerzijds leren jongeren in het onderwijs onvoldoende 21st century skills en anderzijds krijgen ze in het onderwijs geen directe bevrediging, terwijl ze dat in de huidige consumptiemaatschappij wel gewend zijn.

Probleemstelling

Doordat jongeren in het onderwijs niet worden gemotiveerd op een manier die aansluit bij hun belevingswereld, ontdekken ze onvoldoende wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen. Dit leidt tot studievertraging of een verkeerde studie- of beroepskeuze, met psychologische problemen en burn-outs tot gevolg.

Doel van het project

Binnen dit project wil SLIP de technische en economische haalbaarheid onderzoeken van een social gamified app om scholieren en studenten op een aansprekende manier te motiveren, te engagen en te informeren over verschillende beroepen.

Verwachte resultaten

Hierdoor tracht SLIP het onderwijs beter op het bedrijfsleven aan te laten sluiten en het welzijn van jongeren en toekomstige werkenden te verbeteren.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • SLIPpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Parent Participation App

Het project ontwikkelt een innovatief online platform en mobiele app om ouderbetrokkenheid in het onderwijs te vergroten door ouders snel en schaalbaar inspraak te geven op diverse niveaus.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Happy@School

Het project 'Happy@School' richt zich op het verbeteren van het werkgeluk van docenten via zelflerende AI-gamificatie om het lerarentekort aan te pakken en continue ontwikkeling te stimuleren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

TrickTrackPost

Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.

€ 19.680
Mkb-innovati...

Elke dag een stapje beter

Codename Future ontwikkelt een digitaal platform dat MKB-ondernemers en werknemers verbindt door gepersonaliseerde leeromgevingen te bieden op basis van actuele skillsetbehoeften.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Stress management voor burn-out preventie

Dit project ontwikkelt een digitaal instrumentarium met een interventie-app en dashboard om stress bij medewerkers vroegtijdig te herkennen en te verminderen, waardoor burn-out wordt voorkomen.

€ 198.450
Mkb-innovati...

De Autonomaat

Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.

€ 197.225
Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

€ 82.768