Happy@School

Het project 'Happy@School' richt zich op het verbeteren van het werkgeluk van docenten via zelflerende AI-gamificatie om het lerarentekort aan te pakken en continue ontwikkeling te stimuleren.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Door middel van zelflerende artificiële intelligentie (AI) gamificatie, waarbij docenten gemonitord worden op hun werkgeluk en tegelijkertijd actief hun bewustzijn en werkgeluk verhogen, willen wij een oplossing bieden voor het lerarentekort, het gebrek aan een strategisch HR-beleid en de behoefte aan een nieuwe manier van leren (een leven lang leren).

Projectomschrijving

‘Happy@School’ sluit aan bij de Topsector Creatieve Industrie op het maatschappelijke thema ‘Gezondheid en Zorg’ en KEM: The Human(e) Touch, de data-Mens en Human Capital Agenda. De ontwikkelmogelijkheden van leerkrachten staan centraal: hen in staat stellen zich (toekomstgericht) te kunnen blijven ontwikkelen en hun welzijn te vergroten is onze ambitie.

Innovatie en Kennisontwikkeling

Ons project is gebaseerd op het belang van continue innovatie en kennisontwikkeling. Human Capital is een kritische succesfactor om het onderwijs te laten groeien. Niet alleen generieke vaardigheden, maar ook specifieke skills moeten blijvend aan ontwikkeling onderhevig zijn. Dit is waar wij met het project ‘Happy@School’ op aansluiten.

Doelstellingen

Onze oplossing draagt bij aan het behouden en vergroten van leraren (menselijk kapitaal) en is gericht op de ontwikkeling en aantrekking van talentvolle werknemers. De samenleving vraagt van mensen dat je ‘leerbaar’ blijft.

Vernieuwende Onderwijsconcepten

Door op deze wijze onderwijs vorm te geven, sluiten we aan bij deze behoefte. De wijze waarop is vernieuwend vergeleken met de onderwijsconcepten die momenteel in het Nederlandse onderwijs bekend zijn.

Duurzame Relatie

Met de zelflerende AI gamificatie zal er een duurzame relatie mogelijk worden om de digitale agenda voor het huidige onderwijs vorm te geven.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Social Life Instant Performance App

SLIP onderzoekt de haalbaarheid van een social gamified app om scholieren en studenten te motiveren en informeren over beroepen, met als doel het onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven en het welzijn van jongeren te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Machinlearning gedreven ‘Personalised Well-Being Tool’ binnen het huidige platform van Yourcampus

YourCampus ontwikkelt een 'Personalised Well-Being Tool' met machinelearning om flexibele employee benefits aan te bieden die meegroeit met de levensfase van werknemers in MKB en startups.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs

Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics

CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.

€ 15.936

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

De Autonomaat

Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.

€ 197.225
Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

€ 82.768
Mkb-innovati...

e-LEARN-IT

Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief Leersysteem

Het project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert.

€ 200.000