Happy@School
Het project 'Happy@School' richt zich op het verbeteren van het werkgeluk van docenten via zelflerende AI-gamificatie om het lerarentekort aan te pakken en continue ontwikkeling te stimuleren.
Projectdetails
Inleiding
Door middel van zelflerende artificiële intelligentie (AI) gamificatie, waarbij docenten gemonitord worden op hun werkgeluk en tegelijkertijd actief hun bewustzijn en werkgeluk verhogen, willen wij een oplossing bieden voor het lerarentekort, het gebrek aan een strategisch HR-beleid en de behoefte aan een nieuwe manier van leren (een leven lang leren).
Projectomschrijving
‘Happy@School’ sluit aan bij de Topsector Creatieve Industrie op het maatschappelijke thema ‘Gezondheid en Zorg’ en KEM: The Human(e) Touch, de data-Mens en Human Capital Agenda. De ontwikkelmogelijkheden van leerkrachten staan centraal: hen in staat stellen zich (toekomstgericht) te kunnen blijven ontwikkelen en hun welzijn te vergroten is onze ambitie.
Innovatie en Kennisontwikkeling
Ons project is gebaseerd op het belang van continue innovatie en kennisontwikkeling. Human Capital is een kritische succesfactor om het onderwijs te laten groeien. Niet alleen generieke vaardigheden, maar ook specifieke skills moeten blijvend aan ontwikkeling onderhevig zijn. Dit is waar wij met het project ‘Happy@School’ op aansluiten.
Doelstellingen
Onze oplossing draagt bij aan het behouden en vergroten van leraren (menselijk kapitaal) en is gericht op de ontwikkeling en aantrekking van talentvolle werknemers. De samenleving vraagt van mensen dat je ‘leerbaar’ blijft.
Vernieuwende Onderwijsconcepten
Door op deze wijze onderwijs vorm te geven, sluiten we aan bij deze behoefte. De wijze waarop is vernieuwend vergeleken met de onderwijsconcepten die momenteel in het Nederlandse onderwijs bekend zijn.
Duurzame Relatie
Met de zelflerende AI gamificatie zal er een duurzame relatie mogelijk worden om de digitale agenda voor het huidige onderwijs vorm te geven.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Social Life Instant Performance AppSLIP onderzoekt de haalbaarheid van een social gamified app om scholieren en studenten te motiveren en informeren over beroepen, met als doel het onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven en het welzijn van jongeren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Machinlearning gedreven ‘Personalised Well-Being Tool’ binnen het huidige platform van YourcampusYourCampus ontwikkelt een 'Personalised Well-Being Tool' met machinelearning om flexibele employee benefits aan te bieden die meegroeit met de levensfase van werknemers in MKB en startups. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijsTaal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning AnalyticsCodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten. | Mkb-innovati... | € 15.936 | 2020 | Details |
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
Social Life Instant Performance App
SLIP onderzoekt de haalbaarheid van een social gamified app om scholieren en studenten te motiveren en informeren over beroepen, met als doel het onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven en het welzijn van jongeren te verbeteren.
Machinlearning gedreven ‘Personalised Well-Being Tool’ binnen het huidige platform van Yourcampus
YourCampus ontwikkelt een 'Personalised Well-Being Tool' met machinelearning om flexibele employee benefits aan te bieden die meegroeit met de levensfase van werknemers in MKB en startups.
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics
CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
e-LEARN-ITHet project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief LeersysteemHet project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2015 | Details |
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.
e-LEARN-IT
Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.
Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief Leersysteem
Het project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert.