SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Meer brillen, minder pillen: Innovatieve stressbehandeling voor kinderen

Het project ontwikkelt een digitale VR-oplossing om stress bij kinderen te verlagen en bevordert preventieve zorg in Noord-Nederland.

Subsidie
€ 171.855
2023

Projectdetails

Inleiding

Het consortium van VRelax, KinderThuisZorg, en Hanzehogeschool Groningen streeft ernaar om door middel van een innovatieve digitale VR-oplossing het stressniveau bij kinderen te verlagen.

Verwachte Resultaten

De verwachte resultaten van dit project zijn:

  1. Een verhoogde eigen regie in de zorg.
  2. Een shift van behandeling naar preventie.
  3. Een structurele bijdrage aan een gezonde en gelukkige bevolking in Noord-Nederland.

Transitie en Innovatie

Tegelijkertijd wordt ingespeeld op de transitie naar digitalisering en de versterking van de regionale innovatiekracht.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 171.855
Totale projectbegroting€ 381.900

Tijdlijn

Startdatum1-1-2023
Einddatum31-12-2025
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • VRelax B.V.penvoerder
  • Stichting Hanzehogeschool Groningen
  • KinderThuisZorg B.V.

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

SNN Noord (EFRO)

Europese innovatiesubsidie voor bedrijven en instellingen in Groningen, Drenthe en Fryslân (2021–2027).

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Stressdetectie in VR

Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.

Mkb-innovati...€ 197.190
2019
Details

Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem

Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.

Mkb-innovati...€ 169.730
2020
Details

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

Mkb-innovati...€ 172.773
2017
Details

Project MITH2020 School for Ninja

Een startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

BalanceBooster

CaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Stressdetectie in VR

Therapieland en Jamzone ontwikkelen een technologie voor VR-exposure therapy die zich automatisch aanpast aan het stressniveau van de gebruiker, om zelfstandig gebruik te bevorderen en behandelaren te ontlasten.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 197.190
2019
Details
Mkb-innovati...

Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem

Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 169.730
2020
Details
Mkb-innovati...

Adaptieve behandeling van angststoornissen

Ontwikkeling van een innovatief platform dat VR en biofeedback integreert voor gepersonaliseerde behandeling van angststoornissen, met als doel kostenbesparing en effectiviteit in de geestelijke gezondheidszorg.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 172.773
2017
Details
Mkb-innovati...

Project MITH2020 School for Ninja

Een startup ontwikkelt een serious game op basis van Theory U om spelers te helpen bij stressklachten door middel van interventies zoals meditatie en bewustwording, met als doel zelfregie en participatie te bevorderen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

BalanceBooster

CaptainVR ontwikkelt de BalanceBooster, een VR-tool die werknemers helpt stress en ongezonde gewoonten te beheersen door middel van coaching en mindfulness-oefeningen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.