Project CLAXONN
Project CLAXONN ontwikkelt een online leeromgeving voor chauffeurs om hen te trainen en te ondersteunen in de toekomst van de logistiek, los van hun werkgever en datastromen.
Projectdetails
Inleiding
Flight opportunities for suborbital space flights are very limited. Ze zijn extreem duur, worden jaren van tevoren geboekt en worden aangedreven door vaste raketmotoren die schadelijke uitlaatgassen uitstoten. Raketlanceringen eindigen vaak met een crash op aarde of in de oceaan, meestal met de klantlading aan boord. Dit is een enorme milieuvervuiling.
Marktuitdagingen
Nieuwe spelers zijn opgekomen in deze markt. Echter, zij lanceren nog steeds maar een paar keer per jaar, en één lancering kost nog steeds meer dan €1M. Daarom zijn toegewijde trajecten niet mogelijk voor kleinere ladingen. Bovendien betekent een zeer inflexibel schema dat onderzoekers nog steeds jaren moeten wachten om hun ladingen te laten vliegen.
Projectdoel
Dawn Aerospace (Dawn) is bezig met de ontwikkeling van de Dawn Mk-II Aurora Unmanned Aerial Vehicle (UAV). Dit voertuig opereert als een luchtvaartmaatschappij; het zal vanaf een luchthaven opstijgen, de lading naar de gewenste locatie in de ruimte brengen en vervolgens weer landen om bij te tanken en op dezelfde dag opnieuw te vliegen.
Samenwerking en Technologie
Om te voldoen aan de EASA Unmanned Aerial Systems (UAS) regelgeving, zal Dawn samenwerken met Radar Based Avionics (RBA) en MetaSensing (MS) in dit MIT R&D samenwerkingsproject.
- RBA zal zich richten op het ontwikkelen van de algoritmen en software om andere vliegtuigen in de nabijheid van de UAV te detecteren en te vermijden.
- MS zal zich richten op de ontwikkeling van de RADAR-transmitter op de grond en de ontvanger aan boord van de Dawn Mk-II Aurora.
Innovatie en Waardecreatie
Dit project maakt een duurzame combinatie mogelijk van de “topsector’s thema's” en een topsector-overstijgende samenwerking tussen HTSM-partijen uit de ruimtevaart (Dawn) en de luchtvaart (MS en RBA). Het combineren van raketgestuurde UAV's, innovatieve radar-gebaseerde avionica en passieve RADAR-technologie leidt tot waardevolle productontwikkeling en valorisatie van kennis.
Toekomstige Kansen
Succesvolle afronding van dit project zal Dawn in staat stellen om de Dawn Mk-II Aurora in Europa in te zetten, waardoor we volledig kunnen profiteren van de 600M+ Suborbital Spaceflight-markt. Voor RBA en MS is dit project de perfecte pilot voor de 1000M+ Sense and Avoid-markt.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- SD-Insights BVpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Dynamic Logistics DashboardHet project ontwikkelt een Dynamic Logistics Dashboard om logistieke processen te optimaliseren, waardoor vervoerders ritten 5%-10% efficiënter kunnen uitvoeren en winstmarges verbeteren. | MIT R&D Samenwerking | € 149.350 | 2020 | Details |
AIDA (All-In Driver Assistant)Simacan en Optimizers ontwikkelen een All-In Driver Assistant om chauffeurs real-time te ondersteunen, de verkeersveiligheid te verbeteren en de efficiëntie in de logistieke sector te verhogen. | MIT R&D Samenwerking | € 285.600 | 2019 | Details |
LogicLeapHet project ontwikkelt een digitaal IT-leerplatform met adaptieve leerlijnen voor de logistieke sector, gericht op het verhogen van opleidingsniveau en aansluiting op arbeidsmarktbehoeften. | MIT R&D Samenwerking | € 281.134 | 2018 | Details |
SDCT Smart Driver Coaching ToolHet project ontwikkelt de Smart Driver Coaching Tool om chauffeurs in de logistieke sector te ondersteunen, kostenbesparingen te realiseren en duurzame inzetbaarheid te bevorderen zonder nieuwe hardware. | MIT R&D Samenwerking | € 203.875 | 2017 | Details |
Dynamic Logistics Dashboard
Het project ontwikkelt een Dynamic Logistics Dashboard om logistieke processen te optimaliseren, waardoor vervoerders ritten 5%-10% efficiënter kunnen uitvoeren en winstmarges verbeteren.
AIDA (All-In Driver Assistant)
Simacan en Optimizers ontwikkelen een All-In Driver Assistant om chauffeurs real-time te ondersteunen, de verkeersveiligheid te verbeteren en de efficiëntie in de logistieke sector te verhogen.
LogicLeap
Het project ontwikkelt een digitaal IT-leerplatform met adaptieve leerlijnen voor de logistieke sector, gericht op het verhogen van opleidingsniveau en aansluiting op arbeidsmarktbehoeften.
SDCT Smart Driver Coaching Tool
Het project ontwikkelt de Smart Driver Coaching Tool om chauffeurs in de logistieke sector te ondersteunen, kostenbesparingen te realiseren en duurzame inzetbaarheid te bevorderen zonder nieuwe hardware.