SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

Neurodivergentie analyse door serious gaming

Het project onderzoekt het gebruik van biometrische data en observator vragenlijsten om neurodivergentie te identificeren tijdens een serious game, met als doel een analysemodel te ontwikkelen.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Het doel van het project is onderzoeken of het mogelijk is om op basis van biometrische data, eventueel in combinatie met observator vragenlijsten, te identificeren of iemand een neurodivergent brein kan hebben en mogelijk van ‘welke’ neurodivergentie er sprake kan zijn, terwijl de geobserveerde een serious game (zoals een escaperoom) uitvoert.

Doelstelling

Het beoogde resultaat van het vervolgtraject is een analysemodel ontwikkelen die in een vervolgstap kan worden geïmplementeerd in een geïntegreerd systeem.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

Analyse van psychologische veiligheid door middel van Serious Gaming

Het project richt zich op het analyseren van teams en organisaties via serious games, waarbij real life data wordt gebruikt om trainingen en verandertrajecten te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementie

Mobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

MIT Eyetracking Research

Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2020
Details

Online Escape Room als geautomatiseerde assessment tool

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een zelflerende digitale tool die het functioneren van individuen en teams evalueert via online escape rooms.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Serious Surreal MMORPG

Yvora Game Studio onderzoekt de technische haalbaarheid van machine learning om uitdagend en dynamisch gedrag in games te creëren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Analyse van psychologische veiligheid door middel van Serious Gaming

Het project richt zich op het analyseren van teams en organisaties via serious games, waarbij real life data wordt gebruikt om trainingen en verandertrajecten te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementie

Mobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

MIT Eyetracking Research

Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2020
Details
Mkb-innovati...

Online Escape Room als geautomatiseerde assessment tool

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een zelflerende digitale tool die het functioneren van individuen en teams evalueert via online escape rooms.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Serious Surreal MMORPG

Yvora Game Studio onderzoekt de technische haalbaarheid van machine learning om uitdagend en dynamisch gedrag in games te creëren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem

Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.

Mkb-innovati...€ 169.730
2020
Details

An Ontological Reconstruction of Gaming Disorder: A Qualitative Meta-Phenomenological Foundation

This interdisciplinary project develops a Meta-Phenomenological Taxonomy of intensive gaming to explore its health impacts and cultural significance through longitudinal qualitative research across three countries.

ERC Starting...€ 1.986.991
2022
Details

Beyond mapping of the human brain: causal deconstruction of brain mechanisms underlying complex social behaviors

This project aims to explore the neural mechanisms of social information processing through innovative behavioral tasks and neurofeedback, enhancing understanding and treatment of social disorders.

ERC Starting...€ 1.637.981
2023
Details

RelieVR

Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.

Mkb-innovati...€ 143.220
2018
Details

Oro Muscles Analytics Development

BlackTop Labs ontwikkelt een prototype voor een analytisch systeem dat spieractiviteit en beweging analyseert om fysiotherapeuten te ondersteunen bij revalidatie en pijnbestrijding.

Mkb-innovati...€ 190.890
2022
Details
Mkb-innovati...

Biometrisch VR meting, analyse & data ontsluit-systeem

Dit R&D-project ontwikkelt een metingsysteem voor real-time biometrische data om stress te monitoren en de samenwerking tussen gebruikers en zorgprofessionals te verbeteren via PGO's.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 169.730
2020
Details
ERC Starting...

An Ontological Reconstruction of Gaming Disorder: A Qualitative Meta-Phenomenological Foundation

This interdisciplinary project develops a Meta-Phenomenological Taxonomy of intensive gaming to explore its health impacts and cultural significance through longitudinal qualitative research across three countries.

ERC Starting Grant
€ 1.986.991
2022
Details
ERC Starting...

Beyond mapping of the human brain: causal deconstruction of brain mechanisms underlying complex social behaviors

This project aims to explore the neural mechanisms of social information processing through innovative behavioral tasks and neurofeedback, enhancing understanding and treatment of social disorders.

ERC Starting Grant
€ 1.637.981
2023
Details
Mkb-innovati...

RelieVR

Grendel Games en [Aanvrager/Partner] ontwikkelen een VR-serious game om chronische pijn te verminderen door pijneducatie en oefeningen, zonder medicatie of chirurgie.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 143.220
2018
Details
Mkb-innovati...

Oro Muscles Analytics Development

BlackTop Labs ontwikkelt een prototype voor een analytisch systeem dat spieractiviteit en beweging analyseert om fysiotherapeuten te ondersteunen bij revalidatie en pijnbestrijding.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 190.890
2022
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.