Online Escape Room als geautomatiseerde assessment tool

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een zelflerende digitale tool die het functioneren van individuen en teams evalueert via online escape rooms.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

GPS Play heeft in de Corona-crisis een aantal online escape rooms gemaakt die door groepen gespeeld kunnen worden. Op dit moment worden deze games alleen als vermaak ingezet, maar de taken die mensen uitvoeren tijdens een spel lijken zich ook goed te lenen als assessmenttool.

Huidige situatie

Er zijn al partijen die escape rooms op deze manier gebruiken, alleen wordt het gedrag van deelnemers dan fysiek bestudeerd en geïnterpreteerd door een menselijke ‘observer’.

Doelstelling

Wij zien mogelijkheden om hiervoor een tool te ontwikkelen die dit volledig geautomatiseerd kan. Het beoogde eindproduct is een zelflerende en automatische digitale tool om een waardeoordeel te geven over het functioneren van een persoon en/of team door middel van een online escape room.

Projectfocus

Dit project ziet op het toetsen van de economische en technische haalbaarheid van dit idee.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Neurodivergentie analyse door serious gaming

Het project onderzoekt het gebruik van biometrische data en observator vragenlijsten om neurodivergentie te identificeren tijdens een serious game, met als doel een analysemodel te ontwikkelen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek HomeHUB

Het project ontwikkelt een software-tool voor het automatiseren van recreatiewoningen, gericht op efficiënter beheer en een verbeterde ervaring voor bewoners en bezoekers.

€ 20.000
Mkb-innovati...

TableTop security journey

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een hybride multi-player CMS-omgeving voor teamgerichte cyber security interventies en scenario-trainingen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Analyse van psychologische veiligheid door middel van Serious Gaming

Het project richt zich op het analyseren van teams en organisaties via serious games, waarbij real life data wordt gebruikt om trainingen en verandertrajecten te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementie

Mobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame

Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.

€ 122.500
Mkb-innovati...

Team Experience Assessment Mobile

Het project ontwikkelt een digitale tool voor het meten van persoonskenmerken in teamverband, gericht op het verbeteren van werving en selectie in de creatieve industrie.

€ 269.738
LIFE Standar...

Serious and escape games in virtual reality to improve the capacity of decision makers and citizens for the implementation of air quality plans and actions

The LIFE V-Air project aims to enhance air quality awareness and decision-making through gamification and VR tools, engaging citizens and policymakers to visualize impacts and drive effective actions.

€ 754.479
ERC Proof of...

Tablet Games for Early Detection and Intervention of Developmental Dyscalculia

Develop a tablet-based gaming tool for early screening and rehabilitation of developmental dyscalculia, enhancing children's spatial-number association and tracking their mathematical skills over time.

€ 150.000