Online Escape Room als geautomatiseerde assessment tool
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een zelflerende digitale tool die het functioneren van individuen en teams evalueert via online escape rooms.
Projectdetails
Inleiding
GPS Play heeft in de Corona-crisis een aantal online escape rooms gemaakt die door groepen gespeeld kunnen worden. Op dit moment worden deze games alleen als vermaak ingezet, maar de taken die mensen uitvoeren tijdens een spel lijken zich ook goed te lenen als assessmenttool.
Huidige situatie
Er zijn al partijen die escape rooms op deze manier gebruiken, alleen wordt het gedrag van deelnemers dan fysiek bestudeerd en geïnterpreteerd door een menselijke ‘observer’.
Doelstelling
Wij zien mogelijkheden om hiervoor een tool te ontwikkelen die dit volledig geautomatiseerd kan. Het beoogde eindproduct is een zelflerende en automatische digitale tool om een waardeoordeel te geven over het functioneren van een persoon en/of team door middel van een online escape room.
Projectfocus
Dit project ziet op het toetsen van de economische en technische haalbaarheid van dit idee.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Neurodivergentie analyse door serious gamingHet project onderzoekt het gebruik van biometrische data en observator vragenlijsten om neurodivergentie te identificeren tijdens een serious game, met als doel een analysemodel te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek HomeHUBHet project ontwikkelt een software-tool voor het automatiseren van recreatiewoningen, gericht op efficiënter beheer en een verbeterde ervaring voor bewoners en bezoekers. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
TableTop security journeyHet project onderzoekt de haalbaarheid van een hybride multi-player CMS-omgeving voor teamgerichte cyber security interventies en scenario-trainingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Analyse van psychologische veiligheid door middel van Serious GamingHet project richt zich op het analyseren van teams en organisaties via serious games, waarbij real life data wordt gebruikt om trainingen en verandertrajecten te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementieMobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Neurodivergentie analyse door serious gaming
Het project onderzoekt het gebruik van biometrische data en observator vragenlijsten om neurodivergentie te identificeren tijdens een serious game, met als doel een analysemodel te ontwikkelen.
Haalbaarheidsonderzoek HomeHUB
Het project ontwikkelt een software-tool voor het automatiseren van recreatiewoningen, gericht op efficiënter beheer en een verbeterde ervaring voor bewoners en bezoekers.
TableTop security journey
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een hybride multi-player CMS-omgeving voor teamgerichte cyber security interventies en scenario-trainingen.
Analyse van psychologische veiligheid door middel van Serious Gaming
Het project richt zich op het analyseren van teams en organisaties via serious games, waarbij real life data wordt gebruikt om trainingen en verandertrajecten te verbeteren.
Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementie
Mobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgameTake 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties. | Mkb-innovati... | € 122.500 | 2019 | Details |
Team Experience Assessment MobileHet project ontwikkelt een digitale tool voor het meten van persoonskenmerken in teamverband, gericht op het verbeteren van werving en selectie in de creatieve industrie. | Mkb-innovati... | € 269.738 | 2019 | Details |
Serious and escape games in virtual reality to improve the capacity of decision makers and citizens for the implementation of air quality plans and actionsThe LIFE V-Air project aims to enhance air quality awareness and decision-making through gamification and VR tools, engaging citizens and policymakers to visualize impacts and drive effective actions. | LIFE Standar... | € 754.479 | 2022 | Details |
Tablet Games for Early Detection and Intervention of Developmental DyscalculiaDevelop a tablet-based gaming tool for early screening and rehabilitation of developmental dyscalculia, enhancing children's spatial-number association and tracking their mathematical skills over time. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2024 | Details |
Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame
Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.
Team Experience Assessment Mobile
Het project ontwikkelt een digitale tool voor het meten van persoonskenmerken in teamverband, gericht op het verbeteren van werving en selectie in de creatieve industrie.
Serious and escape games in virtual reality to improve the capacity of decision makers and citizens for the implementation of air quality plans and actions
The LIFE V-Air project aims to enhance air quality awareness and decision-making through gamification and VR tools, engaging citizens and policymakers to visualize impacts and drive effective actions.
Tablet Games for Early Detection and Intervention of Developmental Dyscalculia
Develop a tablet-based gaming tool for early screening and rehabilitation of developmental dyscalculia, enhancing children's spatial-number association and tracking their mathematical skills over time.